Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do wszystkich tu zgromadzonych.

Wiecie jaki skład chemiczny ma olej przepalony silnikowy? Jakie związki są w gazach pochodzących ze spalania paliw płynnych,które róznież przedostają się do oleju, co się dzieje ze środkami uszlachetniającymi w procesie pracy silnika?

Jeśli zdawalibyście sobie z tego sprawę, to nie smarowalibyście tym "gołego" metalu.

Na kursie kombajnisty nam o tym instruktor mówił.

To co najprostsze nie znaczy najlepsze.

Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat. Chciałbym zakonserwować rozrzutnik w miejscach łączenia blach i profili, szukam smaru który byłby kładziony najlepiej na ciepło a po zastygnięciu byłby odporny na działanie myjki ciśnieniowej. Niebieskie bizony były czymś takim konserwowane ale bardziej przypominało to zastygnięty olej. Zna ktoś może nazwę tego środka?

Edytowane przez EppS
Opublikowano

Cortanin lub podobna nazwa mogłem się pomylić o literkę, tylko rozcieńczjąc ten środek trzeba pamiętać aby nie miał styczności z metalem, tylko plastikowy kubek- drewienko, dopiero pierwszym metalem z którym ma mieć styczność ma być odrdzewiane miejsce wtedy działa

Opublikowano
Do wszystkich tu zgromadzonych.

Wiecie jaki skład chemiczny ma olej przepalony silnikowy? Jakie związki są w gazach pochodzących ze spalania paliw płynnych,które róznież przedostają się do oleju, co się dzieje ze środkami uszlachetniającymi w procesie pracy silnika?

Jeśli zdawalibyście sobie z tego sprawę, to nie smarowalibyście tym "gołego" metalu.

Na kursie kombajnisty nam o tym instruktor mówił.

To co najprostsze nie znaczy najlepsze.

 

Trochę odgrzebię temat. A więc, w ostatnim bodajże RPT lub Tygodniku Rolniczym, był artykuł właśnie o stosowaniu spalonego oleju w celu konserwacji. Jakaś "mądra głowa" twierdziła właśnie to samo co @majranjd. Mówiąc szczerze, uwierzyłbym w te bajki, gdybym tego sposobu nigdy nie stosował. Wszystkie maszyny konserwowane przez x lat przepracowanym olejem są w moim gospodarstwie jak nowe (no przynajmniej były do zeszłego roku, gdyż zostały wymienione na nowe). Przyszły nabywca mojego starego sprzętu nie mógł uwierzyć, gdy zdarłem nożem warstwę spalonego oleju. Pod nim ukazał się blask nowej stali :D. Więc, nie rozumiem ludzi, którzy piszą o wadach takiego stosowania. Być może przemawia za nimi ekologia... :)

Opublikowano

Kiedyś też się dziwiłem bo czytałem podobny artykuł, myślałem że umiem troche chemię ale to co pisało w gazecie to głupoty z kosmosu , bodajże top agrar, lub agromechanika, właśnie do setna sprawy opisane tam było że siarka z paliwa przedostaje się do oleju, i gdy smarujemy tym metal, przy pierwszym deszczu siarka łączy się z wodą tzn. kwaśnymi deszczami tworząc H2SO4, czyli kwas siarkowy VI, i przyśpiesza to korozję metalu :blink: powiem tak stosuje olej do konserwacji wszystkiego metalowego co się ściera od pługa przez prasę , rozrzutnik, kombajny kopiące a nawet heder kombajnu zalewam olejem i nie zauważyłem aby w tym miejscu w którym skropię ropownicą coś rdzewiało wręcz odwrotnie, lśni jak nowe :rolleyes: i jest jeszcze jedna taka mała sprawa po wstąpieniu polski do UE, polskie koncerny paliwowe musiały się podporządkowć norma jakościowym paliw a główne to pozbycia się z paliwa ołowiu i SIARKI więc jak przedostała się siarka do oleju|? skoro jej nie ma od 10 lat?

Opublikowano

Często się słyszy o tym że przepalony olej tylko zwiększa korozje ale wiele osób zmienia olej nie dlatego że przepracował dużą ilość MTG tylko dlatego że się starzeje i każdy zmienia zanim będzie miał rok albo ponad rok,wtedy może jest mało tych szkodliwych substancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v