Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój problem polega na pompie wspomagania,gdyż skręca kierownica w lewo a w prawo nie chce.Próbowałem wkręcać i wykręcać siłownik ale to nie pomagało,rozebrałem też zawór który jak gdyby zmienia obieg oleju ,rozebrałem też sam siłownik i tam też jest wszystko spoko.Wszystko skręciłem i ustawiłem i nadal skręca w jedną stronę w lewo.Stawiam na pompę wspomagania .Miał ktoś podobny przypadek ,bo już sam nie wiem co to może być.PROSZĘ o szybką odpowiedz. Z góry SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

Opublikowano

Mój problem polega na pompie wspomagania,gdyż skręca kierownica w lewo a w prawo nie chce.Próbowałem wkręcać i wykręcać siłownik ale to nie pomagało,rozebrałem też zawór który jak gdyby zmienia obieg oleju ,rozebrałem też sam siłownik i tam też jest wszystko spoko.Wszystko skręciłem i ustawiłem i nadal skręca w jedną stronę w lewo.Stawiam na pompę wspomagania .Miał ktoś podobny przypadek ,bo już sam nie wiem co to może być.PROSZĘ o szybką odpowiedz. Z góry SERDECZNIE DZIĘKUJĘ I POZDRAWIAM.

 

5748 a czy ma to jakieś znaczenie .Przyznam że pierwszej młodości nie jest

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.Wina była po stronie siłownika,był za duży założony oring na rozdzielaczu i za płytko się wkręcał.Wystarczyło zmienić oring na mniejszy i wkręcić siłownik głębiej.Jeszcze raz serdeczne DZIĘKI i gorąco pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Podłącze się pod temat żeby nie zakładać nowego gdyż mam podobny problem tylko że że sekretem w lewo. 

Zetor 7245 wspomaganie - serwomechanizm, olej wspomagania i filtr wymieniony , poziom oleju wlasciwy,  silownik serwomechanizmu był rozebrany i uszczelniony. Lecz problem mam że skretem w lewo na postuje oczywiście odpalony ciagnik. Kola staja na prostej jeździe i koniec dopiero jak się ruszy do pusci dalej. Przód ciagnika został podniesiony i dalej to samo. Sprawdziłem zawor bezpieczenstwa i zmierzyła ciśnienie w układzie. Po regulacji zaworu ciśnienie podskoczylo przy skręcie w prawo do oporu do ciśnienia 12 MPa ( 120 barów) natomiast przy skręcie w lewo tylko 5 MPa (50 barów). Kierownica dalej sie nie da, a kola zostaja w pozycji prostej. Co może być przyczyną?? Dziękuję za sugestie i pomoc.

Edytowane przez szakul91
Opublikowano

czy smarowałeś przekładnię ślimakową pod blachą w kolumnie kierowniczej?

Opublikowano
5 minut temu, szakul91 napisał:

@PRIMO w którym miejscu dokonac regulacji ? Na galce przegubu z przodu serwomechanizmu wkrecony w wspornik czy w miejscu gdzie jest obejma na tloczysku  silownika serwomechanizmu (pod guma) ?? 

Na tłoczysku gdzie jest obejma. 

Opublikowano

@pafnucy tak kolumna przesmarowana

@raven18 kojarzę miejsce o którym mowa (przegub kulowy i dwa  talerze) szczerze teraz nie pamiętam czy ciężko chodziło czy nie, ale czy to może być powodem że ciśnienie w lewo nie przekracza 5 MPa (50 barów) ?? Ręką jak poruszam góra w dół ładnie chodzi. 

@PRIMO w starym serwomechanizmie miałem wykrecone może z milimetr więcej (teraz jest wykrecone na 4 mm) ale za to gałka przegubu przy serwo również wykrecona była więcej.  

Opublikowano

Nie wiem jak ciśnienie ale jak u siebie regulowałem to gdy za mocno skręciłem to raz w jedną stronę tylko mogłem skręcać, innym razem jakby nie było wspomagania wcale, na postoju, bo podczas jazdy było normalnie. Znów jak był za duży luz to ciągnik chodził od rowu do rowu :)

Opublikowano

@raven18 dzisiaj miałem chwilę i jeszcze raz podnioslem przód do góry i zacząłem próbować skręcać po jednym obrocie tloczysko od glowicy serwomechanizmu. I tak jak kolega wspomniał kierownica zaczęła sama skręcać.  Gdy skrecilem na około 3mm to kierownica skręcala w prawo i w układzie było cały czas ciśnienie. Wróciłem do stanu początkowego gdy nie zwiększyło w żaden sposób ciśnienia podczas skretu w lewo. Pewnie jakaś głupota to będzie. Czy nie spróbować wykręcić lub bardziej wkręcić gałkę z przodu serwomechanizmu ( widoczna na zdjęciu) może jest za mało wykrecona ?? 

20210407_195542.jpg

Opublikowano

zle wyregulowany silownik-ustawiaj do skutku , kawalek obrotu wystarczy zeby sie pieeprzylo. najlepiej daj na dodnosnik i na zgaszonym proboj, najlepiej we dwoch jeden przy kierownicy a drugi przy silowniku.

Opublikowano

jednego nie wiem czemu zamiast,zajac sie prawdziwym problemem-czyli zle wyregulowanym zaworem serwomechanizmu,zajmujesz sie pierdolami typu-galka,zawor,pierscienie ??? te rzeczy maja marginalny,jesli nie zaden wplyw na to dziadostwo,   uklad kierowniczy zetora to najgorsza rzecz w nim. 

widzialem na olx caly uklad swiezo wywalony z zetora- 200 zl za wszystko procz pompy i kierownicy i w ciagu dnia zniknelo.

Opublikowano (edytowane)

@jacus szukam możliwych przyczyn takiej sytuacji. A o którym zaworze  serwomechanizmu piszesz?? Ten przy pompie?? Czy o zaworze suwakowym w środku?? Dużo osób ma jeszcze serwomechanizm nie każdy przechodzi na orbitrol. 

Edytowane przez szakul91
Opublikowano

wymiana oringow czy pierscieni to jeszcze jakos mozna uzasadnia ale sa tacy co nowy silownik kupuja-to juz totalna glupota.

zawor suwakowy to jedyna rzecz ktora odpowiada za dzialanie ukladu,.reszta to pierdoly,co najwyzej na kolumnie kierowniczej luz mozna skorygowac.

Opublikowano

jeszcze raz duzymi literami - ZOSTAW ZAWOR W SPOKOJU..rozumiesz po polskiemu czy nie ??

pompa powinna dawac ze 12 mpa wiec zawor pewnie przy 14 bedzie sie otwieral , tylko po co ci to ???????  moge ci sprzedac ze 2 zawory na pewno sprawne ,chocbys zalozyl  i tak to nicccc nieee daaaaaaaa.

Opublikowano (edytowane)

@jacus tylko pytam  jeśli kolega nie wie w jakim celu mi potrzebna ta informacja to proszę tylko pomoc A nie obrażać.  Rozumie po Polsku. Właśnie zdziwię bo jeden zawor okazał się uszkodzony powierzchnia stylu iglycy  była wyrobiona  a drugi miałem w lepszym stanie lecz rozebrany.  Dlatego muszę go ustawić żeby przez przypadek nie uszkodzić sobie pompy. Chętnie odkupić jedna sztukę na rezerwę .

Wplymna działanie silownika wspomagania ma gałka w glowicy która steruje zaworem wzdluznym  i mimo ustawianie w prawidłowy sposób (kola się nie skręcamy samoczynnie) to tak jak ktoś wspomniał musi w miarę płynnie przegub kulowy pracować w glowicy on właśnie naciska i popuszczal zawor który steruje ciśnieniem. U mnie ewidentnie zawor wzdluzny się zacina ( albo oring zbyt duży założony,  lub sprężyna) na spokojnie sobie poszukam przyczyny. Po zamontowaniu innego silownika problem ustal. I bardzo ładnie pracuje. 

Edytowane przez szakul91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v