Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
marcus    0

Od piątku jestem posiadaczem John Deere 2850 z 1989r :blink: . Ciągnik został sprowadzony z Francji i ma przepracowane 7500 godzin. Przebieg jest oryginalny.

 

Jedyne co mi się w nim nie podoba, to koła...ma założone duże koła...z przodu 32 a z tyłu 38. W przyszłości chciałbym je zamienić na standardowe montowane w tym modelu 24 przód i 34 tył.

 

po długim postoju z filtra paliwa cofa się paliwo. Na przewodzie łączącym pompkę paliwa z filtrem zamontowałem zaworek przepływowy, ale problem nadal występuje. Gdzie powinienem szukać przyczyny cofania się paliwa?

Drugi problem to rozrusznik. Kilka razy zdarzyło się że rozległ się straszny zgrzyt... podejrzewam że do wymiany jest elektromagnes (bendiks) rozrusznika, albo trzeba będzie dać rozrusznik do naprawy.

 

W najbliższych dniach chcę wymienić olej w hydrauliczno przekładniowy, silnikowy i filtry. Do skrzyni chyba zaleję Agrol U, ale nie mam pomysłu co wlać do silnika... Jaką lepkość powinien mieć olej w silniku?

Ile oleju wchodzi do silnika i do skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Petekw    3

Ja również jak kolega @krytianrolnik polecam turdus. Olej dobrej jakosci. I za rozsadną cene. Agrol do skrzyni to wedlug mnie tez bardzo dobry pomysl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

jaką lepkość powinien mieć olej silnikowy, a jaką hydrauliczno-przekładniowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Nie wiem jak dokladnie do john deera. Ale dla przykladu dla zetora serii 7540-10540 producent zaleca:

olej silnikowy: 20W/30, 20W/40, 15W/30, 15W/40

olej przekladniowy: 80W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

Już kupiłem oleje i filtry

 

Do silnika wybrałem Turdus SHPD 15W40, a do skrzyni Agrol-U. Wybór padł na Agrol-U ponieważ zawiera specyfikację John Deere J20C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

w 5l bańkach.

Niestety u mnie nie w pobliżu nie ma sklepu takiego jak np. Grene i może dlatego tak drogo zapłaciłem... Nie ma możliwości kupienia oleju z beczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

wydaje mi się że "na oko" mają podobną gęstość...

 

A tak na marginesie, to Hipol jest olejem przekładniowym, a Agrol-U hydrauliczno-przekładniowym, więc to dwa zupełne różne oleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Oj to kolego drogo zapłaciłes!! Ja zaopatruje sie w oleje u mnie w miejcowoście www.agrorami.pl

Dla przykładu Turdus 15W/40 kosztuje 5,5zl za litr, a agrol u 4,2zl za litr.

 

Agrol jest dużo rzadszy niz Hipol!!! Wogóle Agrol jest duzo lepszym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Jak sie do tej pory nie rozleciał to sie nie rozleci.Jak załanczasz przedni naped to dziala normalnie czy przednie kola sie pchaja lub chodza za szybko?? Pewnie do opryskiwacza był używany dlatego takie gumy ma zalozone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

wszystko chodzi normalnie, tzn przy włączonym napędzie przednie koła nie hamują, ani nie ciągną ciągnika

jak jadę na 8 biegu to w kabinie słychać jakby wycie, świst...jadąc na 7 wycie jest słabo słyszalne, a na innych biegach nie występuje. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

To normalne ze przy duzych predkosciach z załaczonym napedem bedzie slychac skrzynie.Ja staram sie nie przekraczac 12km/h z załaczonym napedem czy dwojka szosowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    0

Napędu przedniego nie używa się na szosach , ponieważ napęd przedni zawsze minimalnie wyprzedza tył ,tak mi tłumaczył mechanik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

To normalne ze przy duzych predkosciach z załaczonym napedem bedzie slychac skrzynie.Ja staram sie nie przekraczac 12km/h z załaczonym napedem czy dwojka szosowa.

wiem, ale u mnie takie objawy występują jak jadę bez włączonego napędu

na 7 i 8 biegu wycie słychać od ok 1500obr/min. Trudno zlokalizować źródło dźwięku, ale wydaje mi się że wydobywa się z okolic skrzyni biegów. Jak ciągnik jedzie z max prędkością i wcisnę sprzęgło to wycie ustaje

 

EDIT: Dziś sprawdziłem jak zachowują się przednie koła z włączonym napędem. Okazało się że minimalnie ciągną ciągnik

Nigdy wcześniej nie jeździłem ciągnikiem z napędem 4x4 i nie wiem czy takie zachowanie jest normalne, czy nie.

opony z przodu to 12.4 R32

opony z tyły 18.4 R38

chętnie zamieniłbym te koła na 24 przód i 34 tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekMi    0

@marcus (wypowiedzi innych użytkowników też mile widziane)

Mógłbyś napisać jak Ci się sprawuje ten 2850?

Pociągnie pługi 4 obracane? Jak u niego ze spalaniem awaryjnością i dostępem do części?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

ogólnie jestem bardzo zadowolony z ciągnika:) Bez problemu ciągnie zagonowy 4 skibowy pług 4x40cm. Wydaje mi się, że 4 obrotowe to trochę za dużo jak na masę i moc tego ciągnika. Z przodu mam założone 480kg balastu i wydaje mi się że to nie jest dużo przy pługu który posiadam (masa pługa to 650kg).

Spalanie w orce 30cm głębokości to 14 l/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys5932    0

Witam ja mam john deera 3350 tez nie dawno kupilem i tez gdzies cofa sie te paliwo i jak dlugo postoi to trzeba dlugo krecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxrolnik    0

mam john deere 2850 i czy może mi ktoś powiedzieć gdzie jest w skrzyni sito ssonce

 

 

z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
    • Przez Rafal_john3140
      Witam.
      Mam nastepujący problem z jd 3140: kiedy mam załaczony przedni naped na zakretach słychac zgrzyty w obu kołach przypominające kamienie młyńskie trące o siebie.Kiedy jade prosto z włączonym przodem jest ok. Przy wyłączonym przydnim napedzie problemu nie ma nawet na zakretach.
      Dodam ze zalałem nowy olej w kołach i przednim moscie,nie ma poprawy.
       
      Co to moze byc? Proszę o pomoc.
    • Przez Spojler
      Moge kupic traktor ale waham się pomiedzy case'em 5140 a jd 3050.Nie mam pojęcia jak porównać te dwa ciągniki.W końcu w case jest wiecej elektroniki a jd prostota.
       
      prosze o plusy i minusy tych dwu ciągników
       
      PS. zna ktos stronke z uzywanymi/uszkodzonymi maszynami z polski/holandii?
    • Przez damian19321
      Cześć jakie macie opinie o tych modelach jd 1640/2140, jak z spalaniem w porównaniu do c360 dostępnośćią częśći i kosztem, na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan techniczny)? jakie usterki występują najczęściej? Czy nie lepszy był by np zetor np 7245 
      Pracował by na około 15ha na lekkich ziemiach 
×