Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. przymierzam sie do kupna nowego belarusa ok 90 KM i mam taki dylemat który bedzie lepszy 920 czy 952?

Który bedzie lepszy podnosnik czy na 1 silownik czy na 2 ? słyszalem ze te na 2 silowniki sie psuja, a te na 1 silownik to maja przecieki który bedzie lepszy ?

Który bedzie lepszy silnik Euro 1 2 czy 3 ?

Jakie powinny byc wymiary szerokiego ogumienia na moscie krzyzakowym z przodu i z tylu?

Jakie sa jesszcze ulepszenia, dodatki do belarusa oprucz podnosnika, przedniego mostu krzyzakowego, skrzyni zsynchronizowanej i maski ??

 

Prosze o odpowiedz bede wdzieczny. Pozdrawiam

Opublikowano

920 ma 81 i skrzynie synchro

no na pewno na 2 siłowniki bedzie miał większy udźwig

ja z dtyłu mam 18,4 r34 opny a z przodu nie pamiętam

euro 3 oczywiście lepsze bo jest intercooler i filtr donaldson

Opublikowano

Witam. przymierzam sie do kupna nowego belarusa ok 90 KM i mam taki dylemat który bedzie lepszy 920 czy 952?

Który bedzie lepszy podnosnik czy na 1 silownik czy na 2 ? słyszalem ze te na 2 silowniki sie psuja, a te na 1 silownik to maja przecieki który bedzie lepszy ?

Który bedzie lepszy silnik Euro 1 2 czy 3 ?

Jakie powinny byc wymiary szerokiego ogumienia na moscie krzyzakowym z przodu i z tylu?

Jakie sa jesszcze ulepszenia, dodatki do belarusa oprucz podnosnika, przedniego mostu krzyzakowego, skrzyni zsynchronizowanej i maski ??

 

Prosze o odpowiedz bede wdzieczny. Pozdrawiam

 

 

Hej. jak masz zamiar kupić to weś na 2 siłowniki bo jest dużo mocniejszy ma 4,5 tony. Ja mam 920 belarusa z turem i nie narzekam. A ten z turbino to więcej spali. Jeszcze zależy w czym i jak bendo pracować. Belarus ich wadą sa przekażniki. A tak to nie zamienił bym go na inny jest wygodny lepsze spalanie ma niż zetor. A swoje zrobi ta moc i ciężar to podstawa.

Opublikowano

Ten z turbo nie powinien mieć większego zużycia ma wiele większy moment obrotowy rzadziej będziesz go przeciążał a przeciążony silnik pali najwięcej, ja użytkuje Pronara 82 TSA i podług wolnossącego(80A) w transporcie z 20 tonowym obciążeniem palił mniej. W MTZ przecieki są tanie w usunięciu. Nie bałbym się awarii w tym sprzęcie części są nie drogie.

Opublikowano

jak ogólnie te Belarusy się sprawują ??

Mam chęć wziąść tego 952. Jak sprawują sie te silniki Euro I ?? Euro II i III są na pewno lepsze ale i drozsze a ten model pasuje mi cenowo.

Czy oprócz tych rzeczy które wymieniłem są jeszcze jakieś ulepszenia ??

A słyszałem że te na dwa siłowniki sie psują i szarpią przy załączaniu.

Opublikowano

Hej. jak masz zamiar kupić to weś na 2 siłowniki bo jest dużo mocniejszy ma 4,5 tony. Ja mam 920 belarusa z turem i nie narzekam. A ten z turbino to więcej spali. Jeszcze zależy w czym i jak bendo pracować. Belarus ich wadą sa przekażniki. A tak to nie zamienił bym go na inny jest wygodny lepsze spalanie ma niż zetor. A swoje zrobi ta moc i ciężar to podstawa.

 

Na jakiej podstawie twierdzisz że spali mniej niż zetor? I właściwie z jakim modelem zetora porównujesz tego belarusa?

Opublikowano

Kolejny o spalaniu zetorów dużo wie....podstawa do jakiego modelu porównujesz to pogadamy o spalaniu???? druga teoria że z turbiną więcej pali??? nigdy w życiu, przytocze przykład z osobówki, znajomy ma octavię 1.9SDi 68KM i spalanie ma ok 6L ja jeżdżę 1.9TDi 90KM spalanie 4,5L/100km a o bucie już nie wspomnę, myślę że z ciągnikiem jest tak samo

Opublikowano

Ja mam belarusa 952.3(zobacz w galeri)i mam na moście krzyżakowym tuz na dwa siłowniki(udzwig 4,5ton) co jest sto razy lepszy od jednego siłownika posiada turbo i interculer co jest bardzo przydatne bo schładza powietrze do turba przez co silnik nie jest przegrzewany i ma lepszą prace z nim max moment obr.464 Nm co jest bardzo dużo,silnik ma 95km euro2 spalanie jego to jak jeżdzę z turem to jest 4 l na mtg,zadnych awari nie miałem ani wycieków oleju ma na liczniku 100mtg jak coś to pisz ^^

Opublikowano

i interculer co jest bardzo przydatne bo schładza powietrze do turba przez co silnik nie jest przegrzewany i ma lepszą prace ;)

 

Odgrzeję kotleta, IC (intercooler) jest rzeczywiście po to aby schładzać powietrze doładowane, ponieważ zimne powietrze jest bardziej "gęste" a co za tym idzie lepiej wypełnia cylinder, dzieki czemu siła gazowa jest większa, co z kolei niesie za sobą zwiększenie momentu obrotowego możliwego do uzyskania przy danych obrotach silnika. Znacznie poprawia to charakterystykę prędkościową silnika.

Opublikowano

Drogi kolego osobiści polecał bym Ci 952 ponieważ ma sporo mocy. jednak turbo swoje robi. wersja z intercoolerem napewno aż tak znacząco nie osłabi żywotności silnika. Nie polecał bym Ci wersji 920 poniważ ma ona jedną zasadniczą wadę. pompa paliwowa. W 920 jest ona rotacyjna i nie sprawdza się. silnik jest ociężały i wolno wkręca się na obroty. Mtz 820 objedzie w orce 920. mam na to dowody. Ogólnie 920 jeśli chodzi o silnik nie jest udany. tz silnik jest prawie ten sam ale ta pompa i układ paliwowy nie spełnia tu egzaminu. Dlatego jeśli już chcesz mieć leprzą wresje Belarusa to zdecydowanie wybierz 952. Cena nie jest aż tak różniąca się. kilka tys. 5 kilometrów koleś sprowadz takie mtzty ze Szczuczyna i 952 kosztuje z dwoma siłownikami i inercoolwrem 84 tys pln. z gwarancja.

Opublikowano

Żaden mtz nie ma rotacyjnej pompy wtryskowej to raz.

Po drugie 920 a 820 mają ten sam silnik o tej samej mocy znamionowej.

Jedynym logicznym wytłumaczeniem tego co mówisz może być niewłaściwe ustawienie pompy w tym slabszym

Opublikowano

Kolejny o spalaniu zetorów dużo wie....podstawa do jakiego modelu porównujesz to pogadamy o spalaniu???? druga teoria że z turbiną więcej pali??? nigdy w życiu, przytocze przykład z osobówki, znajomy ma octavię 1.9SDi 68KM i spalanie ma ok 6L ja jeżdżę 1.9TDi 90KM spalanie 4,5L/100km a o bucie już nie wspomnę, myślę że z ciągnikiem jest tak samo

 

może i prawda ale zależy jak ciężką kto ma nogę ja np lubię przygazować ciągnikiem (na ciepłym silniku)

Opublikowano

Hej panowie wie może ktoś ile na dzien dzisiejszy kosztuje belarus 952.Najtańszy w necie znalazłem za 100.tys brutto

A może znacie jakiś tanich dilerów .Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v