Skocz do zawartości

Belarus MTZ 820 , problemy na samym początku i porady.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najśmieszniejsze jest to że wszystkim nam chodzi o to samo :D

Opublikowano

Komu sie biegi pierd... to się pierd... jak bys miał szesc ciągników to całkiem byś sie zgubił. Teraz mi odpowiedz ile według ciebie biegów ma mtz-et i c-360???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mój mtz ma 24 biegi.18 do przodu, 4 do tyłu oraz dwa luzy,szosowy i polowy. :D

Opublikowano

Z kims kto zawodówki nawet nie skonczył to nawet nie bede pisał, mam własną firmę, lata praktyki i wiem co mówie. Jak dał bym ci do naprawy Lamborgini z przekładnią 72/72 to byś sie osr.. a nie naprawił byś, a ja to juz naprawiałem. Z ludźmi o ograniczonej mozliwości rozumienia to nie ma co pisać, ( chodzi o ciebie Niudizain)

 

Widze że Xemit ma już wszystkie biegi :D, a Niudizain jeszcze z podstawówki swiadectwa nmie odebrał!!

Opublikowano

To ty źle interpretujesz schemat. Z twoich postów wynika iż mtz-et ma 9 szosowych do przdu 1 szosowy wsteczny, 4 polowe w przód i jeden polowy wsteczny, a w rzeczywistości mamy 10 biegów szosowych w przód 2 szoswe w tył, 8polowych w przód i 2 polwe w tył.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z kims kto zawodówki nawet nie skonczył to nawet nie bede pisał, mam własną firmę, lata praktyki i wiem co mówie. Jak dał bym ci do naprawy Lamborgini z przekładnią 72/72 to byś sie osr.. a nie naprawił byś, a ja to juz naprawiałem. Z ludźmi o ograniczonej mozliwości rozumienia to nie ma co pisać, ( chodzi o ciebie Niudizain)

Poczekaj niech no tu Ferdek zaglądnie,ten to ci za ten post pojedzie po rajtach :D .Uświadom sobie raz na zawsze-Lamborghini się nie psuje i jeszcze nikt nigdy skrzyni w nim nie naprawiał :D

Pięknie się temat rozwija ,ile można czytac -jaki ciągnik na 23ha 67a. :D B) W końcu coś się dzieje :D

Opublikowano

"Chodzi mi o to , że nie ma 6 szosowej/polowej. Jest 6 i koniec." Prosze bardzo chociażby z tego to wynika. Jak nie ma 6 polowej to analogicznie jest tak ze wszystkimi biegami, a że nie ma 9 polowej to wychodzi na to ze masz w swoim mtz-ecie 4 biegi polowe do przodu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mi się przydał bardziej "Żubr",którego aktualnie sączę i delektuję się jego smakiem :D

Opublikowano

Literówek sie czepiają, no to to widzisz ale schematu czytać nie umiesz!! Jak sie nie psuje, jak naprawiałem, ciągnik miał już ponad 20 tyś. motogodzin i chodził w lesie, a siadło łożysko na głównym wale i nic poza tym, ale roboty żeby to rozebrać to sporo było :D nie wiem ile Ferdek ma motogodzin na swoim, i jak go oszczędza to mu chodzi :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam gałkę z Audi i obsługując ciągnik w/g schematu na niej wychodzą jaja :D .

Oryg. schemat jest do d*py,bo nie widziałem nigdy żółwia, który ma większą kitę jak zając.Chociaż na terenie dawnego ZSRR były poligony jądrowe i szlag wie jakie mutacje zaszły w ich zółwiach. :D

Idąc tym tokiem myślenia można by polować na zające z żółwiem zamiast chartem :D

Opublikowano

No ja o tym pisze od początku... tylko że w moim rozumieniu i zgodnym z instrukcją żółw/zając  = polowe/szoswe. Wychodzi na to ze posprzeczaliśmy sie o nazwy potoczne. 

Opublikowano

Dobrze @zbigi123 piszesz "mamy 10 biegów szosowych w przód 2 szoswe w tył, 8polowych w przód i 2 polwe w tył" z czego z tym, że prawą wajchą mamy:

5 szosowych w przód 1 wsteczny i do każdego tego biegu jest reduktor żłów-zając (dźwignia pod kierownicą) co daje nam 5*2=10 i 1*2=2

4 polowe w przód 1 wsteczny i do każdego tego biegu jest reduktor żłów-zając (dźwignia pod kierownicą) co daje nam 4*2=8 i 1*2=2

 

Dobre @xemit u nich na schemacie powinien być raczej wilk i zając

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dobrze @zbigi123 piszesz "mamy 10 biegów szosowych w przód 2 szoswe w tył, 8polowych w przód i 2 polwe w tył" z czego z tym, że prawą wajchą mamy:

5 szosowych w przód 1 wsteczny i do każdego tego biegu jest reduktor żłów-zając (dźwignia pod kierownicą) co daje nam 5*2=10 i 1*2=2

4 polowe w przód 1 wsteczny i do każdego tego biegu jest reduktor żłów-zając (dźwignia pod kierownicą) co daje nam 4*2=8 i 1*2=2

Śmiem mieć inne zdanie.Mamy 9 biegów do przodu i 2 do tyłu.Istniejący reduktor pozwala na każdym biegu zmienić przełożenie o stalą wartość procentowa dla każdego biegu.

Reduktor istnieje np.w autach terenowych i nikt nie twierdzi ze mając takie auto ma 10 biegów do przodu i dwa do tyłu.Ma po prostu 5 biegow do przodu i wsteczny+reduktor.

Opublikowano

A wracając do schematu to czy zbigi123 lub pan mgr byliście kiedyś w Pronarach tych nowszych? Tam ten schemat jest podzielony i rysunek "żółw i zając" jest przyklejony koło kolumny kierownicy a cały schemat biegów łącznie z rysunkiem I N II jest naklejony koło głównej dźwigni zmiany biegów wiec logika nakazuje uznać że dźwignia pod kierownicą obsługuje reduktor a główna zakresy prędkości I - wolne a II - szybkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v