Skocz do zawartości

Belarus MTZ 820 , problemy na samym początku i porady.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zbigi prawde pisze, też mam MTZ i biegi polowe/szosowe przełącza sie na dźwigni po prawej stronie.

 

I 7/4 9 2/1

N

II 8/5 6/3 2/1 (wsteczne)

 

I i II to odpowiednio szosowe i polowe

 

Na I zakresie masz biegi 1,2,3,4,5,6,7,8,9 i 1R,2R

Na II zakresie masz biegi 1,2,3,4,5,6,7,8 i 1R,2R (a 9 też sie da włączyc, tylko że ma prędkośći takie jak na I zakresie)

Opublikowano

Sterowanie wzmacniaczem (ale to tylko taka nazwa potoczna) odbywa sie przy pomocy wajchy pod kierownicą. A wiec od początku... jedziesz 3 szosową , przełączasz wajche pod kierownica i masz 6 szosową. Przezucasz na polowe (wajchą z prawej) i masz 3 polową i 6 polową. Ot to cała filozofia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No zgadza się. Chodzi mi o to , że nie ma 6 szosowej/polowej. Jest 6 i koniec.

Amen. :D

Zbigi nie ma trójki szosowej,jest 9 biegow do przodu i 2 do tyłu.Reduktor podwaja liczbę biegów.1,3,4,5 oraz wsteczny występują w wersji-struś :D i kura i w szybszej wersji wybierane sa jako 2,6,7,8,podobnie jak wsteczny , 9 jest biegiem o jednakowym przełożeniu przy strusiu i kurze. :D

Opublikowano

Zbigi prawde pisze, też mam MTZ i biegi polowe/szosowe przełącza sie na dźwigni po prawej stronie.

 

I 7/4 9 2/1

N

II 8/5 6/3 2/1 (wsteczne)

 

I i II to odpowiednio szosowe i polowe

 

Na I zakresie masz biegi 1,2,3,4,5,6,7,8,9 i 1R,2R

Na II zakresie masz biegi 1,2,3,4,5,6,7,8 i 1R,2R (a 9 też sie da włączyc, tylko że ma prędkośći takie jak na I zakresie)

 

Czy Ty w ogóle masz taki ciągnik? W ogóle to chyba ktoś tu jest nieźle najarany. Nie mówię nic więcej w tym temacie bo to jak tłumaczenie dziecku tabliczki mnożenia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to ile biegów masz w Twoim mtz-cie?? 18/4 czy 9/2 ?? bo z tego co piszą wszyscy oprócz zbigiego wychodzi że macie 9/2

Dokładnie.Mamy 9 biegów do przodu i dwa do tyłu.Natomiast przełożeń mamy 18 do przodu i 4 do tylu,gdyż mtz posiada reduktor który działa na każdym biegu.

Nudizajn,masz jeszcze tą księżycówkę? :D

Opublikowano

żółw I 7/4 9 2/1

N

zając II 8/5 6/3 2/1 (wsteczne)

zrobiłem mały błąd przy rysowaniu schematu, I N i II tyczą się dźwigni pod kierownicą. a zakres żółw/zając przełączasz przyciągając dźwignie po prawej stronie maksymalnie do siebie (tak jak do zapalania) i do tyłu to masz polowe, a gdy przesuniesz do przodu to masz szosowe.

A wiem co pisze bo jestem mechanikiem i nie jednego Mtz widziałem już od środka i kilka tysięcy godzin na nich już wyjeździłem. nie wieżysz to sprawdź jutro sam, we własnym ciągniku a kopara Ci opadnie

 

Jak nie masz racji to już Ci sie nie chce z nami gadać, to oznaka małego ilorazu inteligencji

Gość Profil usunięty
Opublikowano

NIE!!!! biegi polowe: 1R i 2R i od 1 do 9. a biegi szosowe tak samo: 1R i 2R i od 1 do 9 Czyli biegów jest 18 do przodu i 4 do tyłu.

Zbigi,przeczytaj to i będziesz wiedział dlaczego wyprowadziłeś Nudizajna z równowagi.Aż boję się co się z nim stanie jeśli posiada zapas pewnego znamienitego trunku. :D

Reduktor nie powoduje zmiany biegu na polowy.Polowe są tylko 4 biegi do przodu i jeden do tylu.Jak można nazwać 9 polową,jeśli ciągnik ma na tym biegu szpulę większą jak 360 na pełnej kicie :D mimo użycia reduktora

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mój Boże! Słyszysz i nie grzmisz..Nudizajn opisał to najbardziej logicznie.

Biegów do przodu jest 9,a przełożeń 18.Dzwignią reduktora nie zmienia się biegu,czy to tak trudno pojąć.To naprawdę nie jest aż tak skomplikowane jak wynika z naszych postów.

Opublikowano

Polowe są tylko 4 biegi do przodu i jeden do tylu.Jak można nazwać 9 polową,jeśli ciągnik ma na tym biegu szpulę większą jak 360 na pełnej kicie  :D mimo użycia reduktora

Nie chciałem motac ludziom z tymi 9 ze nie występują w wersji polowej. Polowych jest tak naprawde 8 do przodu i 2 do tyłu. A szosowych jest 10 do przodu i 2 do tyłu. 

Opublikowano

żółw I 7/4 9 2/1

N

zając II 8/5 6/3 2/1 (wsteczne)

zrobiłem mały błąd przy rysowaniu schematu, I N i II tyczą się dźwigni pod kierownicą. a zakres żółw/zając przełączasz przyciągając dźwignie po prawej stronie maksymalnie do siebie (tak jak do zapalania) i do tyłu to masz polowe, a gdy przesuniesz do przodu to masz szosowe.

A wiem co pisze bo jestem mechanikiem i nie jednego Mtz widziałem już od środka i kilka tysięcy godzin na nich już wyjeździłem. nie wieżysz to sprawdź jutro sam, we własnym ciągniku a kopara Ci opadnie

 

Jak nie masz racji to już Ci sie nie chce z nami gadać, to oznaka małego ilorazu inteligencji

 

Skoro jesteś mechanikiem i piszesz takie rzeczy to chyba interes się nie kręci co mnie wcale nie dziwi.

Pierwsze primo : określenie "żółw / zając" dotyczy dźwigni pod kierownicą.

Drugi primo: "I N II" dotyczy położenia dźwigni głównej od skrzyni biegów.

Poczytaj kolo instrukcję obsługi bo chyba tego was w zawodówce nauczyli tylko pamiętaj: czytamy ZE ZROZUMIENIEM.

 

 

@Xemit": drzwi zawsze szeroko otwarte dla ciekawych ludzi!!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

żółw I 7/4 9 2/1

N

zając II 8/5 6/3 2/1 (wsteczne)

zrobiłem mały błąd przy rysowaniu schematu, I N i II tyczą się dźwigni pod kierownicą. a zakres żółw/zając przełączasz przyciągając dźwignie po prawej stronie maksymalnie do siebie (tak jak do zapalania) i do tyłu to masz polowe, a gdy przesuniesz do przodu to masz szosowe.

A wiem co pisze bo jestem mechanikiem i nie jednego Mtz widziałem już od środka i kilka tysięcy godzin na nich już wyjeździłem. nie wieżysz to sprawdź jutro sam, we własnym ciągniku a kopara Ci opadnie

 

Jak nie masz racji to już Ci sie nie chce z nami gadać, to oznaka małego ilorazu inteligencji

Jesteś użytkownikiem forum od godziny i straszysz starych wyjadaczy swoją inteligencją.

Pamiętaj że nie jeden z nas jest po wymianie klawiatury zużytej na pisaniu postów na tym forum i choćby dlatego zastanów się co piszesz.

Opublikowano

jak dla ciebie PAN MGR INŻ, to ty sie naucz czytać, ja więcej lat jeździłem MTZ niż ty ich widziałeś. idź na studia mechaniczne to sie dowiesz jak sie czyta schematy. oznaczenie żółw zając dotyczy dźwigni po prawej stronie w maksymalnym wychyleniu w lewą stronę, zakres I N II dotyczy dźwigni pod kierownicą !! najpierw sprawdź wszystkie położenia dźwigni!!!

stary wyjadacz, a nie wie gdzie ma polowe i szosowe, jak ktoś nie umie obsługiwać ciągnika to niech sie na ten temat nie wypowiada!!

a konto właśnie dlatego założyłem, że tak tylko obserwowałem a ten temat mnie zainteresował

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v