hopper5

zapowietrzający się silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hopper5    63

Witam. mam problem z silnikiem perkins 4 cyl.w kombajnie mf 186 a dokladnie z jego odpalaniem.jeżeli dłużej postoi(1 dzień) to musze odpowietrzać pompe i kolejno przewody przy wtryskiwaczach. już przez to wykończyłem rozrusznik.czy jest w tych układach jakiś zawór zwrotny? jaka może być przyczyna zapowietrzania się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

nie wiem jak w tym silniku może ma pompke wspomagającą do bloku silnika przykręcaną??? jeśli w niej membrama poszła to paliwo może iść do silnika i powietrze łapie z bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinVp3    1

Miałem podobny problem z ciągnikiem MF 699 (6 cylindrów) zawsze gdy rano go odpalałem pochodził 5 minut i się zapowietrzał

i w ciągu dnia gdy pracował kilka krotnie był postój, ale uszczelniliśmy przewody od pompki paliwowej ten wchodzący i

wychodzący i od tamtej pory jest spokój z zapowietrzaniem się-Może Ci mój przypadek w czymś pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FARMER1313    1

Najlepiej odkręć przewody ssące od pompki zasilającej bo jak Ci się zapowietrza to tylko przed pompką zasilającą bo tam pompka ssie a za tłoczy i tam się nie zapowietrzy. Ale jak chodzi to nie gaśnie ? bo jak nie to nie przewody ssące tylko jak piszesz gdzieś się zacioł zawór zwrotny i paliwo spływa i zanim pompka zaciągnie to złapie powietrza poszukaj na necie katalogu silnika i szukaj. Najlepiej jakiegoś szprytnego mechanika żeby znalazł ten zawór :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

możesz też kupić zaworek zwrotny uniwersalny w motoryzacyjnym koszt ok.50 zł i założyć na przewodzie zasilającym ja tak w swoim golfie zrobiłem i jak ręką odjął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

możesz też kupić zaworek zwrotny uniwersalny w motoryzacyjnym koszt ok.50 zł i założyć na przewodzie zasilającym ja tak w swoim golfie zrobiłem i jak ręką odjął

ale przed czy za pompką zasilającą?

 

Najlepiej odkręć przewody ssące od pompki zasilającej bo jak Ci się zapowietrza to tylko przed pompką zasilającą bo tam pompka ssie a za tłoczy i tam się nie zapowietrzy. Ale jak chodzi to nie gaśnie ? bo jak nie to nie przewody ssące tylko jak piszesz gdzieś się zacioł zawór zwrotny i paliwo spływa i zanim pompka zaciągnie to złapie powietrza poszukaj na necie katalogu silnika i szukaj. Najlepiej jakiegoś szprytnego mechanika żeby znalazł ten zawór :rolleyes: Pozdrawiam

a czy jest taka możliwość żeby ten zawór był w pompie paliwowej?bo jest tam taki dekielek z tyłu pompy, jak go rozkręciłem to były tam sprężynki i tłoczki to może to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Filtr paliwa ma odpowietrznik.Jest on prawdopodobnie zatkany i to jest problem. U mnie było to samo. Odpowietrznikiem jest śruba na połączeniu rurki przelewowej z wtryskiwaczy z powrotem do zbiornika. Gdybyś miał nieszczelność raczej zapowietrzałby się w czasie pracy. Założenie zaworka zwrotnego nic nie daje w takim przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

Filtr paliwa ma odpowietrznik.Jest on prawdopodobnie zatkany i to jest problem. U mnie było to samo. Odpowietrznikiem jest śruba na połączeniu rurki przelewowej z wtryskiwaczy z powrotem do zbiornika. Gdybyś miał nieszczelność raczej zapowietrzałby się w czasie pracy. Założenie zaworka zwrotnego nic nie daje w takim przypadku.

tam są dwa filtry to pewnie na którymś z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przewód przelewowy od wtryskiwaczy na filtrze (nie pamiętam którym) łączy się z przewodem przelewowym do zbiornika. Śruba mocująca do górnej pokrywy filtra jest w środku wydrążona i ma ponad gwintem otworek średnicy czubka szpilki. On jest najprawdopodobniej nie drożny. Jak podasz na PW e-mail'a to prześlę strony z katalogu od 307 lub 507 (tylko takie mam). Zakładam, że w 186 jest tak samo jak w 307.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

Przewód przelewowy od wtryskiwaczy na filtrze (nie pamiętam którym) łączy się z przewodem przelewowym do zbiornika. Śruba mocująca do górnej pokrywy filtra jest w środku wydrążona i ma ponad gwintem otworek średnicy czubka szpilki. On jest najprawdopodobniej nie drożny. Jak podasz na PW e-mail'a to prześlę strony z katalogu od 307 lub 507 (tylko takie mam). Zakładam, że w 186 jest tak samo jak w 307.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

Witam. W takim przypadku radziłbym wymienić filtry paliwa bo one także mogą być za to odpowiedzialne jeżeli nie wymnieniałeś ich.... mogą być zabite i paliwo przez noc zejdzie i rano nie chce zaciągnąć bo jest brud...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

Jak by filtry były zapchane to tracił by moc podczs pracy a ztego co hopper5 pisze tak się nie działo ;)

jak tylko uda się go odpalić to później nie ma żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolllllll    0

jak bedzie zabity filtr to mozesz go nawet nie odpalic a jesli juz go odpalisz to pochodzi 5 minut i zgaśnie bo sie zapowietrzy.... pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Zastanówcie się co piszecie.

Blokada i zmniejszenie przepływu paliwa przez filtr nie jest żadnym zapowietrzenie układu. Zapowietrza się wtedy gdy zamiast paliwa zasysa powietrze na nieszczelnościach.

 

Do hopper5

Pompkę zasilającą masz tłoczkową , czy membranową?

Rozbierz tą pompką sprawdź czy w zaworkach nie masz paprochów, czy zaworki nie siedzą luźno w gniazdach. Znajomemu class stanął na polu i okazało się, że w membranowej pompce zaworki były tak luźne, że jeden mu obróciło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

Zapowietrzanie sie to zmora tych silnikow. Mialem tez ten problem i wymiana przewodow oraz pompki zasilajacej na nowa niewiele pomoglo. Zastosowalem tanie rozwiazanie tego problemu poprzez zamontowanie dodatkowej recznej pompki z zaworem zwrotnym. Przed porannym odpaleniem wystarczy podpompowac i odpala odrazu. Wczesniej tez wykonczylem rozrusznik. Cala wine w tych ukladach ponosi zbiornik paliwa ktory jest umieszczony ponizej silnika i nawet niewielka nieszczelnosc ukladu sprawia duzy problem.

 

http://allegro.pl/item892934144_reczna_pompka_paliwa_silniki_diesel_8mm.html

 

 

Mysle ze to rozwiazanie w Twoim przypadku pomoze i zaoszczedzi Ci czasu i nerwow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    8

u nas MF 3060 jak się zapowietrzał i nie chciał palić, to byliśmy zmuszeni zrobić remont silnika. Przyczyną był brak wewnętrznego filtra powietrza (wina poprzedniego właściciela)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

Zastanówcie się co piszecie.

Blokada i zmniejszenie przepływu paliwa przez filtr nie jest żadnym zapowietrzenie układu. Zapowietrza się wtedy gdy zamiast paliwa zasysa powietrze na nieszczelnościach.

 

Do hopper5

Pompkę zasilającą masz tłoczkową , czy membranową?

Rozbierz tą pompką sprawdź czy w zaworkach nie masz paprochów, czy zaworki nie siedzą luźno w gniazdach. Znajomemu class staną na polu i okazało się, że w membranowej pompce zaworki były tak luźne, że jeden mu obróciło.

pompka jest membranowa i jest nowa.

a czy to normalne zjawisko że jak pompuje tą pompką to przez pierwsze pare ruchów czuje opór(pompuje paliwo) a później już oporu nie czuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Normalne. Pompką ręcznie pompując zasysasz paliwo, a pompuje sprężyna. Po napompowaniu do pełnego układu nic nie możesz zassać bo wszędzie jest paliwo, które już się nie przemieszcza i zaworek ssący nie otwiera się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

pompka jest membranowa i jest nowa.

a czy to normalne zjawisko że jak pompuje tą pompką to przez pierwsze pare ruchów czuje opór(pompuje paliwo) a później już oporu nie czuje?

A sprawdziłeś przewody ssawne do pompki? ale to raczej nie to bo by się zapowietzrzał też w trakcie pracy.Proponuje poszukać Ci katalog i znaleźć w układzie paliwa zaworek odp za niecofanie się paliwa z przewodu ssawnego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    63

Witam.temat powraca.żadnej poprawy.założyłem zaworek zwrotny.wyczyściłem przewody, wszystkie otworki w śrubkach, wymieniłem filtr paliwa i zero poprawy.nawet nie chce zapalić.jak go odpowietrze i pokręce troche rozrusznikiem to zaraz w pompie znowu jest powietrze.dodam że jak wykręciłem przewód który zasila popme wtryskową i przekręciłem rozrusznikiem to paliwo podaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko zostało jak piszesz sprawdzone i wymienione oprócz odpowietrznika. Sprawdź czy przelewem idzie paliwo do zbiornika, jeśli nie to odpowietrznik jest zatkany i silnik ma obowiązek a nie tylko prawo się zapowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz1511
      witam mam zamiar kupić MF 520 super ll jest sprowadzony z Norwegii i zauważyłem że ma spawany korbowód od napędu podsiewacza czy to jest jakaś wada ,czy te kombajny tak mają i jakie jeszcze wady mają te kombajny  ,ten który oglądałem ma na zegarze 1026 godzin rocznik 80.Jesli ktoś z was ma taki kombajn lub podobny do sprzedania z terenu małopolski to chętnie nawiąże kontakt
       
    • Przez 1210
      Co sądzicie o massey-ferguson 186 i 187 a iczym się różnią
    • Przez EKO-ENERGIA
      Witam
       
      Koledzy, w jaki sposób wasze MF mierzą prędkość maszyny, jak ja ustawiacie.
      Mój mf 38 jest z 1992 roku, na konsoli mam przycisk do ustawiania, jak go wciskam, słychać pracę układu hydrauliki ale dalej to nie wiem czy zwiększam czy zmniejszam prędkość, jak to ustalić.
    • Przez MichalP
      Witajcie
      Może mi ktoś doradzić  co w tym kombajnie zmieniać żeby przestawić go na kukurydzę? 
      Jaką  przystawkę wybrać ? 
      Za wszystkie porady będę wdzięczny 
    • Przez SSSSSSSSS
      W traktorze MF 275 wymieniłem zepsuty zawór bezpieczeństwa na nowy. I skręciłem pokrywę. I podnośnik podniósł się do góry i nie opada.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj