Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak właśnie ma być. Światła awaryjne, światła STOP i sygnał dźwiękowy mają działać nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Opublikowano

Kontrolki świecą w zależności od obiążenia, tj ciagnik, przyczepa, 2 przyczepy

 

Co do schematu wyżej to jest błąd ponieważ przerywacz podpiety jest cały czas do zasilania przez co niepotrzebnie ciągnie prąd z akumulatora, znajomemu jakiś fachman podiął przerywacz na stałe do prądu i przez miesiąc potrafił przerywacz rozładować akumulator w 235 że nie miał siły kręcić

vcc nie dziwił bym się jak by to napisał jakiś 16-latek a nie tak doświadczony user.To niby jak ma być podpięty przerywacz od awaryjnych?

Źle podpięty przerywacz to spali się zaraz po podłączenie a po miesiącu to akumulator raczej uległ samorozładowaniu.

Opublikowano (edytowane)

Chodzi o to iż przerywacz cały czas jest pod napięciem i jego elektronika jest zasilana, przerywacz powinien dostawać napięcie po właczonym zapłonie oraz jak to jest przy przełaczniku awaryjnych w MF zasilanie przed stacyjką.

Co do jego podpięcia, to nawet bez właczonych kierunków pobierał z akumulatora ok 100mA więc taki pobór wystarczy by w miesiąc osłabić akumulator

 

 

4c717c71ab3d3fb3m.jpg

 

Mimo iż późno namalowałem zasadę działania włącznika awaryjnych w MF

Edytowane przez vcc
Gość Profil usunięty
Opublikowano

W takim razie musiałeś mieć wadliwy przerywacz, bo przed chwilą z ciekawości zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 4 mA. Chyba, że piszemy o różnych przerywaczach. Ja mierzyłem przerywacz na układzie U2043B.

Opublikowano

Aż z ciekawości jutro wezmę nowy przerywacz z sklepu i zmierzę jaki ma pobór prądu nowy i dam znać, ten co pobierał prad działał i działa bez problemu, co do 16-latka to troche kabli w swoim życiu rozciagnąłem i bez potrzeby bym nie pisał, poza tym jak wiadomo są zawsze 3 prawdy :D

  • Like 1
Opublikowano

vcc nie dziwił bym się jak by to napisał jakiś 16-latek a nie tak doświadczony user.To niby jak ma być podpięty przerywacz od awaryjnych?

Źle podpięty przerywacz to spali się zaraz po podłączenie a po miesiącu to akumulator raczej uległ samorozładowaniu.

czyli awaryjne mają działać bez względu czy kluczyk jest w stacyjce czy nie?

 

W MTZ 952.3 załączam masę i awaryjne działają bez kluczyka.

Czy w C330M która nie ma włącznika masy nie lepiej puścić za kluczykiem awaryjne?

Duże ursusy czy zetory też mają wyłącznik masy i tam awaryjne powinny chodzić bez kluczyka.

 

Tak czytam czytam i nie wiem jak zrobić a chcę założyć przerywacz ME183 + włącznik awaryjnych co swojej M'ki.

Opublikowano

Podłącz jak to jest w typowym układzie na przełączniku i przerywaczu z MF, załączałem schematy do 3P z awaryjnymi - które działają bez kluczyka

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie, nie ma co debatować jak jest lepiej. Po prostu takie są wymagania aby światła awaryjne, światła hamowania i sygnał dźwiękowy działały bez kluczyka w stacyjce.

Opublikowano (edytowane)

Światła pozycyjne też powinny działać bez kluczyka w stacyjce.

 

 

 

 

Post nic nie wnoszący do tematu. Następnym razem będzie ostrzeżenie.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

witam mam problem z kierunkowskazami w ursusie 5314 przedpadły wszystkie i awayjne tez ! Wymieniłem przerywacz , przełacznik kierunkow bo byl uszkodzony i dalej nic. na bezpieczniku prad jest i dochodzi do włacznika swiateł awaryjnych i jak dobrze mysle to powinnien tez wychodzic drugim przewodem czyli moze wlacznik zwarcie robi czy cos bo nawet na wyjętym kluczyku prad jest na bezpieczniku, Bo  chyba od bezpiecznika idzie do swiateł awaryjnych potem do przerywacza i na koniec rozchodzi sie do lamp dobrze kombinuje ???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tam jest zasilanie z 30, więc to normalne, że jest napięcie po wyjęciu kluczyka. Tam każdy zacisk jest oznaczony, więc nawet jak ktoś nie zna schematu to w pięć minut jest w stanie to zdiagnozować przy pomocy żarówki. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dochodzi do którego pinu? Masz sprawdzić czy napięcie jest tam gdzie ma być, czyli na odpowiednich pinach. Są opisane, więc nie będzie problemu.

Opublikowano

napiecie dochodzi do kostki swiateł awaryjnych oznaczenie VR (ale tylko na jednym przewodzie bo sa 2) a na reszcie niema napiecia czyli jest W i 49a bez napiecia do kazdego z nich po 2 przewody ida i jest jeszcze jedno wejscie nieoznaczone z jednym przedwodem 

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem awaryjne w Zetorze 5211, nie było to tak oczywiste, szczególnie jeżeli chodzi o ich kontrolkę. Ostatecznie wszystko działa, jak ktoś chce to zrobić i nie bardzo wie jak, to poniżej zamieszczam gotowy schemat połączeń, dla całej serii 5211-7745:

 

Schemat:

post-420-0-66508300-1499367041_thumb.png

 

Przerywacz:

post-420-0-35317500-1499367058_thumb.jpg

 

Włącznik i kontrolki:

post-420-0-76860500-1499367073_thumb.jpg

 

 

Edytowane przez tombien
Opublikowano

Po podloczeniu drugiej przyczepy w zetorze nie mruga kontrolka od kierunku a instalacja jest podłączona według schematu jak wyżej tylko ze na przerywaczu me 183 jaka moze byc tego przyczyna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v