Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paatrykk    0

ja bym wyprowadził od przełącznika kierunków. od wszystkich podłączył bym dodatkowe 3 kable. dwa z nich które wychodzą po bokach przełącznika (prawy i lewy ) odpowiadają za doprowadzenie prądu do żarówek połączył bym je razem a ten który był wyprowadzony z środkowego kabla z przełącznika bym zrobił jako doprowadzenie prądu do awaryjnych a dalej już podłączyć je do odpowiednego przełocznika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Witam!

Polecam lekturke: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/13663-awaryjne-ursus-c330/

A jeśli chcesz zrobić coś na szybko wystarczy wyprowadzić dwa kabelki z przełącznika kierunków. Lewą i prawą strone, następnie dajesz te kabelki na włącznik i masz gotowe awaryjne. Żeby je włączyć przełączasz kierunki w lewo lub prawo i dodatkowy włącznik i światła świecą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    676

drogie zarówki do kierunków? to ja do jaśka za 10 zarówek (tak zeby był zapas) dałem 45zł :)

do jakiego ciągnika chcesz zrobić awaryjne?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    694

ja za opakowanie 10 szt. pomaranczowych zarowek firmy Hella dalem 30 zl a z przesylka wyszlo mnie 60 zl :) kupowalem je za pieniadze z wlasnej kieszeni. swiatla awaryjne chce zrobic w ursusie 1224. powiedzcie mi czy wlacznik od siwatel awaryjnych od malucha sie nada? bo mam takie wlaczniki i moge je wykorzystac http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=172085 dodam ze instalacja jest na 24V i boje sie o to ze wlacznik moze sie spalic... stanie sie cos??



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Pomarańczowe żarówki zakłada się przy przeźroczystych szkłach, a nie do pomarańczowych szkieł. Nie łatwiej i taniej byłoby kupić w CPN-ie. Gdzieś je kupował, że taka cena przesyłki? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    694

http://www.motozakupy.com.pl/index.php?p701,zarowka-24v-21w-pomaranczowa-opakowanie-10-sztuk przeciez wiem ze sa to zarowki do bialych lamp :) w moim 1224 mam takie lampy http://sklep.wesem.pl/7/6665/Lampy_przednie_pozycyjno_kierunkowe_typu_LA5

 

w zadnym CPNie i sklepie motoryzacyjnym nie moglem kupic takich zarowek :)



Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    676

ale lans :)


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Bieda-cepeeny na tym pomorzu, słabe zaopatrzenie. Pisałeś o ursusie i jakoś ciapek mi się skojarzył :). Takie lampy znacznie podniosą wartość tego ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

mi w 1224 podłączył awaryjne elektryk to nie jest taka łatwa sprawa do włącznika kierunkowskazów jest podłączonych chyba z 7 kabli kierunkowskaz jest tak zrobiony że przy podłączeniu przyczepy jak włanczasz lewy to prawy jest potrzebny żeby działały kontrolki już teraz nie pamiętam o co to chodziło bo robił mi to parę lat temu przynajmiej nie jest to łatwa sprawa mi podłączył dwa razy i dopiero mu się udało pierwszym razem nie było dobrze z drugim razem założył dwa przekażniki a włącznik od skody z awaryjnych działa już parę lat i jest dobrze tak jak inni piszą to można podłączyć w 60 ja w MTZ82 założyłem włącznik z MF255 w podobny sposób i działa ale zawsze się mogę mylić może tak podłączysz pamiętam że u mnie miał duże problemy

 

teraz po włączeniu awaryjnych przekażniki się włanczają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

tutaj nie chodzi o przyczepy chodzi o instalacjie w ciągniku najlepiej mieć schemat instalacji wtedy każdy elektryk da rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Ej, ej bo zapapraliście pół tematu, a Heniek dalej nie wie co i jak. :lol: Najlepszy będzie wcześniej wspomniany przerywacz od Fiata Cinquecento albo 126P. Kosztuje około 15-20zł.

Przerywacz:

31 - masa pojazdu

LR - wyjście + pod kierunkowskazy

C - lampka kontrolna

+ - biegun dodatni akumulatora(może być z wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika, bądź zacisku 30 stacyjki).

 

Teraz wyprowadzasz z zacisku LR przewód na złączkę, tam gdzie są kierunkowskazy(wpinając po drodze jakiś przełącznik). Ot co, cała filozofia. Można jeszcze zastosować przekaźnik, aby odciążyć wyłącznik.

 

A, i nie wiem czy kondzior w przerywaczu i reszta elementów się na Ciebie nie obrazi jak im podasz 24V. :D

 

P.S Jak będę w domu, to postaram się zrobić jakiś godny schemat.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

można założyć przerywacz z MF255 ma on wyjście na trzy kontrolki ciągnik 1 przyczepa i 2 przyczepa i od razu włącznik awaryjnych z MF255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zmeczony
      skasowałem temat, brak odpowiedzi, tylko sama handlowa sieczka!
      Moim zdaniem całe to Agrofoto.pl = dno!
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

       





    • Przez lukus
      Pod koniec ostatniego sezonu przestały mi działać światła(główne reszta wszystko działa) w kombajnie. Sprawdziłem wszystkie kable wszystko i odkryłem ze w momecie kiedy podłączam kable do żarówek zanika prąd w kablach. Wie ktoś jak to rozwiązać lub co sie mogło stać?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.