Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

silnik zostaw w spokoju, bo to nic do tego nie ma :) z logicznym tokiem myślenia co by mogło nie grać? pierścienie mają za zadanie tylko zapewnić smarowanie i zapewnić szczelność, żeby olej nie dostał się do wnętrza cylindra. nie mają wpływu na pobór powietrza. głowica i zawory też, jeżeli byłyby zawory wydymane, to by wyrzucało olej przez górę, albo tracił sprężanie. jest to związane z niepoprawnym dopływem powietrza.

Opublikowano

Zgoda.A jak wygląda głowica?Czy była remontowana czy tylko wymienione tłoki i tuleje.A moze pierścienie źle założone.

Przeszedł kapitalny remont łącznie ze sprawdzeniem głowicy i pompy paliwowej.

 

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno:mianowicie uszczelka pomiędzy miską filtra a górną częścią.Czy jest na swoim miejscu czy nie.

Jest, nowa

Opublikowano

a inne uszczelki tez masz nowe i dobre? moze to ma jakiś wpływ bo juz sam nie wiem :) , między kolektorem ssącym a filtrem i między kolektorem ssącym a głowicą...

Przy okazji remontu były wszystkie wymienione

Opublikowano

Zgadzam się,że jest to związane z "niepoprawnym poborem powietrza".Tylko co się stało,że po remoncie zbzikował,podczas gdy powinien działać dobrze.Nie zamierzam się tu wymądrzać,poprostu podpowiadam,choć przyznam że trudno coś powiedzieć na 100%,nie miałem czegoś takiego u siebie po remoncie.Co się tyczy zaworów:ktoś to wymyślił i oznacza pierścienie literą G lub TOP /GÓRA/ i tak powinny być zakładane.

Opublikowano

Nie bardzo w to wierzę co wymyśliłem ale może przestawiłeś rozrząd (może jest opóżniony ) zawór otwiera się w momencie kiedy w cylindrze jest już podciśnienie i z impetem zasysa powietrze wraz z olejem Skoro na innym filtrze dzieje się to samo to wina leży po stronie silnika a to jedyna rzecz która mi przychodzi do głowy ,choć mocno naciągana ale na świecie zdarzają się rzeczy o których fizjologom się nie śniło.

Opublikowano

Tak jak piszesz,mocno naciągane,ale sprawdzić nie zaszkodzi,nie jest to dużo roboty.

Przy montażu nowej lub naprawionej pompy

wtryskowej na silniku należy ustawić kąt początku

wtrysku. Właściwy kąt początku wtrysku paliwa

i sposób wykonywania jego pomiaru podany jest

zawsze w instrukcji obsługi silnika. Wielkość tego

kąta wynosi np. dla Ursusa C-335 - 30° przed GZP,

a dla Ursusa C-355 - 18° przed GZP. Przystępując

do ustawienia kąta wtrysku należy włączyć odprężnik

lub odkręcić wtryskiwacze, aby uzyskać

możność swobodnego obracania wałem korbowym

silnika. Zamiast rurki pierwszego cylindra na końcówkę

pompy wtryskowej zakłada się rurkę kapilarną

(rys. 8.25). Rurkę taką można wykonać we

własnym zakresie z kawałka rurki wtryskowej ze spęczoną końcówką oraz z rurki termometru i kawałka

igelitu. Ważne jest, aby rurka miała jak najmniejszy

przekrój. Dźwignię paliwa ustawia się na

maksymalne podawanie, odpowietrza układ i następnie

kilkakrotnie obraca wałem korbowym, do

momentu aż paliwo zacznie wypływać rurką kapilarną.

Następnie tak ustawia się silnik, aby w pierwszym

cylindrze był suw sprężania (obydwa zawory

zamknięte) i powoli obracając wałem obserwuje

się moment, gdy paliwo w kapilarze zacznie

się podnosić. Można to łatwo zauważyć, gdyż w

rurce zawsze znajdują się drobne pęcherzyki powietrza.'

Moment zaobserwowanego początku tłoczenia

paliwa powinien się zgadzać z odpowiednim

znakiem na kole zamachowym. W ciągniku Ursus

C-330 zamiast znaku jest specjalny kołek znajdujący

się z prawej strony obudowy koła zamachowego.

Kołek ten można wsunąć w otwór wywiercony

w kole zamachowym tylko wtedy, gdy początek

wtrysku jest właściwy.W ctagnikach Ursus C-355 tłok w pierwszym cylindrze

silnika znajduje się 18° przed GZP wtedy,

gdy środkowa kreska wykonana na kole zamachowym

pokrywa się z kreskę wytłoczonę pod wieczkiem

z boku skrzyni przekładniowej (rys. 8.26).

Jeżeli podawanie paliwa rozpoczęło się wcześniej

niż wskazuję znaki, oznacza to, że kąt początku

wtrysku jest za duży; tłoczenie paliwa rozpoczęte

po minięciu znaków wskazuje, że wtrysk paliwa

jest opóźniony. W celu opóźnienia wtrysku

przy kołnierzowym mocowaniu pompy należy obrócić

pompę w podłużnych otworach w kierunku

zgodnym z kierunkiem obrotów wału napędowego;

w kierunku przeciwnym obraca się pompę, aby

zwiększyć kąt wtrysku (w silniku cięgnika Ursus

C-330 podłużne otwory służące do regulacji kęta

wtrysku wykonane są na kole napędzającym

pompę}.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dodaj jeszcze rysunki i będzie gitara

Opublikowano

to właśnie może i w wałku tkwi problem jak kolega wcześniej pisał z deka za późno zawóry sie otwierają... Ja raz jak kupiłem wałek to nie miał wogle siły i walił nieprzepaloną ropę w tłumik, okazało się ze gniazdo na wpust było przesunięte na wałku, wymieniłem na inny i ok

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a klawiaturę masz nową czy starą??

Opublikowano

Tak,tu może być pies pogrzebany.Jezeli jest to jakaś chińszczyzna,to wszystko możliwe.Cały opis z rysunkami ustawiania wtrysku

dodam jutro.

nie musi być chińszczyzna, u mnie to był wałek z POM Tyczyn, jakaś pomyłka im wynikła przy frezowaniu gniazda na wpust... Czasem tak bywa :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

jak dla mnie to za ciężka fiziologia, tak z daleka to trudno wywnioskować co moze byc popsute, ale jak koledzy mówią możliwe ze to wałek rozrządu jest gdzieś przejechany.

Opublikowano

autorowi proponuje przyprowadzić jakiegoś czarnoksiężnika, żeby odczarował ciągnik, bo jeżeli wszystko co Ci tutaj napisaliśmy jest okej, to już naprawdę jakaś czarna magia musi byc... :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

zadzwoń o 2 w nocy do tych wróżek co na Polsacie są, one ci pomogą

Opublikowano

jak dla mnie to za ciężka fiziologia, tak z daleka to trudno wywnioskować co moze byc popsute, ale jak koledzy mówią możliwe ze to wałek rozrządu jest gdzieś przejechany.

Zobaczymy jak będzie pracował na tym suchym filtrze. Teraz dużo się nie wywnioskuje bo prawie cały czas stoi w garażu zobaczymy co będzie na wiosnę jak ruszą parce w polu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

przecież na suchym tez można nawet jeszcze lepiej bo wymieniasz wkład raz na sezon i chodzi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

tylko ze coraz mniej takich dobrych mechaniorów, takich to ze świecą szukać w całej RP,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v