Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
MarcoWzu

Sprawdzenie turbiny...

Polecane posty

MarcoWzu    4

Czy można jakoś sobie sprawdzic czy dobrze chodzi turbo??? Moj znajomy był dziś u mnie i sie pytał czy mi dobrze turbo chodzi w 7340 bo mówi że u niego ładnie było słychac turbinkę jak sie dodawało gazu lub mniał cięzko a teraz od jakiegoś czasu nic nie słychac i troche inaczej chodzi czyli nie jest taki czóły na pedał gazu...może można to sobie sprawdzic bo to może sa tylko jego takie spostrzeżenia i obserwacje...może wszystko dobrze chodzic...


Dopóki jesteś młody Bóg troche dał urody rozkładaj pannom nogi.....i nie wstydź tego sie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najlepiej zmierzyć ciśnienie doładowania. W MF czy VW jest wężyk łączący kolektor ssący z korektorem dawki na pompie wtryskowej, wystarczy do niego podłączyć manometr. Nie wiem jak to wygląda w Zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcoWzu    4

no tak ale jakie te ciśnienie musi byc...i jak je sprawdzic pod obciążeniem czy aby gazu dodając...


Dopóki jesteś młody Bóg troche dał urody rozkładaj pannom nogi.....i nie wstydź tego sie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciężko mi podać dokładne dane, maksymalna wartość zapewne ok 1 kg/cm2. Mierzy się pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

Z tego co mierzyłem nowe turbiny dokładnie to było w Zetorach 10145 to wychodziło ok 1atm (0,1Mpa).Starszą kiedyś mierzyłem to wyszła 0,6.Tylko jak podepniesz manonetr i dodasz gazu to jeszcze nici z pomiaru.Trzeba obciążyć silnik.Przejechać się pod dużą góre lub go przydusić troche na hamulcu.Najlepszy jest manometr ten zalany cieczą,fajnie widać bo te zwykłe strasznie drżą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bimladentoja   
Gość bimladentoja

Drżą?Chyba na opryskiwaczu mierzyłeś :lol:?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×