Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja osobiście turba to bym nie polecał.Mamy w firmie gdzie pracuje 2szt zetory 10145 i to jest wieczny problem z silnikami.Jak nie uszczelka pod głowicą to jakiś wał pęknie itp.Fakt że dużo jeżdża ok 1000mth na rok.A jeśli chodzi o moc to rzeczywiście rewelacja.Tylko jak spadnie za bardzo z obrotów to ta turbodzira daje sie we znaki i trzeba redukować.A mamy też zwykłego bez turbo i tam z silniczkiem odpukać ale o dziwo spokój.

Opublikowano

@330 ursus - mówiąc , że ciągnik jest mułowaty mam na myśli iż nie jest dynamiczny :lol:

ujmę to tak na chłopski rozum : jak masz np. 3p to dajesz "gazu" i ciągnik stęka,jeczy ale szybko wchodzi na obroty (w przypadku np. jazdy z obciązeniem) a 80 dasz mu gazu to zadymi i powoli wejdzie na obroty . Różnica jest taka że 3p jakieś chwilowe przeciążenie np. górka /wzniesienie zbije z obrotów a 80 będzie dymić ale nie odczuje tak tego jeśli będzie już na dość wysokich obrotach .

 

jak nie zrozumiałeś to pytaj bede dalej tłumaczył :D

dodam ,że w zniwa ciągnąłem 2 przyczepy 4,5t w tym jedna z nadstawkami pełne zboża i pod żadną górkę nie redukowałem ,gdy kiedys 3p na tej samej trasie z jedna przyczepą ledwo wyjezdzał 5 biegiem.

Opublikowano

No ładny ale troszkę daleko :lol: . U mnie we wsi chłop ma bodajże 902 to zobaczę. A powiedzcie mi na co szcególnego zwracać uwagę? Np. gdzie lubią bloki pękać (jak w C-360 koło pompy) albo poprostu co w nich jest awaryjnego i trzeba sprawdzać.

Opublikowano

praktyczne na każdym kroku ktoś może cię chcieć oszukać , każda część może być tylko pozornie dobra :lol: ale bez irytacji :D u mnie np. był urwany zaczep (trzymał sie na dwóch śróbach a dwie kolejne miały tylko przyspawane łby żeby wizualnie było widać ze jest ok. -straszne.

Przedewszystkim sprawdz czy wałek kręci, czy podnosnik trzyma jak pali itp. a co do pęknięć to nie wiem gdzie lubią pękać bloki :D koniecznie zajżyj pos podwozie i zobacz czy nie cieknie gdzies nadmiernie olej. sprawdz czy chłodnica nie cieknie ,pompa wodna ,sprawdz poziom oleju przed uruchomieniem silnika. Generalnie to co przy zakupie kazdego ciągnika .385 czy 902 to raczej mało podatne ciągniki na uszkodzenia więc jesli jest cos nie tak to od razu powinienes zauwazyć :D A i nie pytaj własciciela jak ja : "którą dzwignią włącza się wom na 1000obr. " bo tam takiej dzwigni nie ma :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szpak_75
      Piszę w sprawie naklejki na masce ciągnika ursus 1014 (1989r)ponieważ było tam dopisane turbo a nie mogłem znaleźć żadnego zdjęcia archwalnego w internecie gdzie taki napis sie znajdywał.
      Mam ujęcie z filmu z roku 1991 na którym widać ten napis czy może być to jakaś nietypowa wersja? 
    • Przez oMajsteRo
      Witam, mam problem z Ursusem 1204.
      Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku.
      Silnik jest po remoncie.
      Zawory są dobrze ustawione.
      W załączniku film z pracy silnika.
      2222.mp4
    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v