Skocz do zawartości

Ursus 4512, zwolnica planetara


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

 

całekim przypadkiem dopatrzyłem się luz na łożyskachw zwolnicy w tylnym prawym kole... :unsure:

 

miał ktoś taki problem, jak to zlikwidować??? katalogu części wynika, ze są tam jakies podkłaki dystansowe, ale bez wstepnych informacji strach rozbierać...

 

 

 

 

z góry dzięki pozdr...

Opublikowano

Musisz kupić podkladki dystansowe, są one różnej grubości. Podkladasz je pod łożysko. Największy problem polega na tym że te podkładki dość trudno dostać. Lepiej to napraw jak najprędzej bo może ci się rozsypać kosz satelit.

Opublikowano

w/g katalogu już ise dopatrzyłem tych podkładek, ale są nie do dostania, może ktoś mi dorobi... :lol: już teraz nikt mi nie powie, że lepiej kupić uzywaniego U4512 niż zetora 7211-5320, do zetora części w kazdym mieście i kazdy go zrobi...

Opublikowano (edytowane)

witam wiem że piszę to trochę późno ale też miałem taki problem z tym luzem w 5314 i najpierw byłem przestraszony i to bardzo ale okazało się że to wcale nie problem mianowicie zdjąłem zwolnice wyjąłem te dwa półksięzyce zwane [ podkładką dystansową] zmierzyłem suwmiarką ich grubość i bez żadnego problemu w sklepie z częsciami dostałem nowe trochę był problem z dobraniem odpowiedniej grubości ale to juz trzeba zrobić [na oko]według luzu jaki był poniewaz są rózne grubości tych podkladek [a dorobienia nie polecam ponieważ mają one odpowiednią twardość]

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano (edytowane)

Normalnie, żadna filozofia. Odkręcasz koło, odkręcasz nakrętki i wyjmujesz śruby zwolnicy. Zwolnica nie chciała się rozczepić, to potraktowałem młotkiem i klinem, zwolnica schodzi i tam podkładasz podkładki pod łożyska lub wymieniasz półpierścienie, masz kilka rozmiarów naprawczych. My nigdzie nie mogliśmy dostać części w pobliskich sklepach, z internetowych polecam ten http://sklep.techrol.com/

Ma największy asortyment części do naszych licencyjnych ciągników. Czytałem na forum, że wielu użytkownikom piasta koła nie chciała zejść z kosza zwolnicy, u mnie wystarczyło stuknąć prętem i zeszła bez problemu. Radzę Ci abyś jak najszybciej zlikwidował luz, my zbagatelizowaliśmy i kosz poszedł na złom. Masz parę fotek z mojej naprawy:

http://www.agrofoto..../365768-mf-255/ (rozebrana zwolnica,pod tą bieżnię łóżyska widoczną w pochwie zwolnicy dokłada się podkładki regulacyjne, półoś przy demontażu zwolnicy zostaje w moście, a do fotki sam ją wyjąłem)

http://www.agrofoto....wolnicy-mf-255/ (tak wygląda kosz zwolnicy)

http://www.agrofoto....wolnicy-mf-255/ (tak mi zmieliło frez, przez luz, który zbagatelizowaliśmy)

http://www.agrofoto....czy-pozostawic/ (piasta koła, tu są półpierścienie)

http://www.agrofoto....-330m-i-mf-255/ (podsumowanie kosztów naprawy)

 

My zwolnice wiele razy rozbieraliśmy. Jednego razu z powodu luzu rozebraliśmy zwolnice, wymieniliśmy oba łożyska, daliśmy podkładkę regulacyjną i wymieniliśmy uszczelniacz, a luz zmalał ale nadal został. Jeździliśmy tak, aż zmieliło frez na koszu zwolnicy, kupiliśmy nowy kosz, 3 komplety półpierścieni (3 rozmiary naprawcze) i uszczelniacz. Daliśmy najcieńsze półpierścienie jakie posiadaliśmy (ledwo weszły) skręciliśmy. Luzu nie ma, piasta strasznie ciężko się obracała. Jazdę próbną zrobiłem, zwolnica z każdym metrem coraz bardziej się nagrzewała. Tato w akcie desperacji rozkręcił jeszcze raz ją i dał stare orginalne wytarte półpierścienie. Skręciliśmy, luzu brak, piasta leciutko się obracała. Po jeździe próbnej (dość długiej) zwolnica się nie grzeje więc tak pozostawiliśmy. Dziwny przypadek ale tak jest i tak pozostawiliśmy. Jedyne sensowne wytłumaczenie nasuwające się to rzemieślniczy kosz zwolnicy, który kupiliśmy.

 

Rozbierz zwolnicę i sprawdź swoje półpierścienie blokujące piastę koła, być może one są wytarte i je należy wymienić. W naszych gołym okiem można było zobaczyć wytarty "rant". :(

Edytowane przez samczyk1991
  • Like 1
Opublikowano

Maciemożliwość, żeby jeszcze raz wrzucić zdjęcia z naprawy zwolnicy planetarnej?

Mam wyczuwalny luz, pojawiło się odrobinę oleju  i też będę to robił na dniach 

Opublikowano
Dnia 26.12.2009 o 23:45, pioter napisał:

w/g katalogu już ise dopatrzyłem tych podkładek, ale są nie do dostania, może ktoś mi dorobi... :lol: już teraz nikt mi nie powie, że lepiej kupić uzywaniego U4512 niż zetora 7211-5320, do zetora części w kazdym mieście i kazdy go zrobi...

Sąsiad  do Zatora forterra  czeka już 4 miesiące na obudowę skrzyni biegów nigdzie niema nawet w Czechach był i zetor polska to dopiero szajs i dziadostwo A do Zatora 53xx zobacz na ceny czesci tyle kosztują co do zachodnich ciagnikow czyli ursus 4x tyle co do Ursusa wal korbowy 4.5 tyś zł

Atak i talerz 1200 zł A do c 360 400zl olbrzymia różnica pompki sprzęgła do Zatora siadają co roku 

Zatory też się psują miałem to wiem może trochę mniej jak ursus ale ceny czesci kilka krotnie wyższe ni polecam 

Ale pozdrawiam fanatyka marki Zetor 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez _Marcin_
      Witajcie,
      Poszukuję oryginalnej, tylnej półosi długiej do URSUSA 2812. Numery katalogowe to 897 038 M91. Lewa i prawa strona są takie same.
      Może ktoś przerabiał na sadowniczy i mu została taka półoś?
      Pozdrawiam
    • Przez Pająk3050
      Witam poszukuje tylnego korpusu mostu (obudowy) do ursus 3512/5314 może ma ktoś na zbyciu lub posiada kontakt na taki temat ? Najlepiej na terenie województwa Małopolskiego 
    • Przez kris14
      Zauważyłem, że w moim 4514 z wałka WOM'u zaczął wydostawać się olej z tylniego mostu.
      Co może być tego przyczyną, czy wystarczy że założę nowe uszczelniacze?
    • Przez warlok20
      Witam!
      Poruszam temat cieknącego oleju z WOM. Dziś zacząłem rozbierać wszystkie osłony i mocowania wieszaków etc. Problem napotkałem już na starcie kiedy to nie mogłem wybić wałka[1]. Chciałem to obejść i zdjąć jedną ze stron mocowania górnego zaczepu ale jedna ze śrub jest w takim miejscu że musiałbym najpierw odczepić mocowanie dolnego zaczepu... Dopiero przy rozkręcaniu mocowania łańcuchów wieszaków[2] zauważyłem, że śruby[3] mają dwustronny gwint i wykręcałem je całe aby uchylić całe mocowanie. Problem w tym, że jedna ze śrub[3.1] nie chciała się wykręcić z bloku mostu. Teraz pytanie czy ona może jest tam na stałe czy po prostu zapiekła się i trzeba użyć większej siły i pójdzie?

      Druga sprawa to zauważyłem, że za tym mocowaniem jest kwadratowa podkładka, a za nią wałek wom z dwoma ścięciami po bokach na klucz? Żeby dostać się do uszczelniacza mam wykręcić tą "śrubę ze ścięciami"?


       


       
       
       


       
       
       


       
      Znalezione w internecie przykładowe zdjęcie tych "ścięć".




    • Przez Bonex157
      Poszukuję obudowy pochwy lewa albo prawa, ta ktora jest z blokada
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v