Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. mam problem z moją turbiną w zetorku a mianowicie jak się łączy turbina z tłumnikiem to z tego połączenia kapie olej a jak zdejmę tłumik to chlapie olejem turbina. Wiem ze jest ona uszkodzona tylko mam dylemat czy oddać ją do regeneracji, kupić nową czy może kupić komplet naprawczy do turbiny i samemu ja złożyć. Jestem z okolic wyszkowa jeśli ktoś wie gdzie w mojej okolicy robią coś takiego prosił bym o pomoc. doradżcie czy kupić nową( ile nowa kosztuje), oddać do regeneracji( ile to wyniesie) czy ten komplet naprawczy( ile kosztuje)

Opublikowano

samemu nie ma co grzebać bo to robota precyzyjna daj to do jakiegoś dobrego warsztatu to ci zrobią a co do nowych to nie był bym taki pewien bo te podróby są made in china i za długo raczej nie popracuje chyba że orginał ale za to trochę kosztuje :D

Opublikowano

@andrzej2110 napracujesz się z tym przenoszeniem

a co do turbiny to radze zadzwonić do Kalisza do zetora, lub Agrozeto(chyba dobrze pamiętam) i się zapytać ile nowa oryginalna kosztuje, wtedy będziesz wiedział czy oplaca się oddawać do regeneracji czy lepiej kupić nową

Opublikowano

Wyślij ją do iławy tam ci zrobią dobrze i dostaniesz rok gwarancji , wiem , że dobrze bo ja swoja turbinę z mf-ka wysyłałem i mi naprawili jeżeli tylko same uszczelniacze to koszt 700-800 zł jeżeli coś poważniejszego to wymiana środka ok. 2000 zł ja za remont swojej zapłaciłem 1990 zł i jest wszystko oki .jak by co to gg404774

Opublikowano

jest to zetor 6421 proxima

 

jak jest cena nowej oryginalnej turbiny?

na allegro są podobne w cenie ok 900-1400 czy to jest orginał czy podróbka w takiej cenie??

te z allegro to sa turbiny do UR2 czyli np Ursus 1014 lub Zetor 10145.

Producentem jest THM, GPM lub nawet oryginały czeskie są ale krzyczą za nie tyle samo co stoją w grene bo cosik około 1400PLN.

Opublikowano

To drogo? Jakby Ci krzykneli za turbinę do zachodniaka to byś dopiero się zdziwił :D

he, a tak zapytam z ciekawości, czy te proximy bez turba by chodziły czy nie ma szans?

trzeba by pewnie inną pompę paliwową?

Opublikowano

Z tego,co wiem jeżeli silnik jest w proximie zbudowany na tej samej zasadzie, co silnik np w 8145, to aby mół chodzić bez turba, to musi mieć: inny kolektor wydechowy, inny tłumik i końcówki wtrysków. Aha i obroty maksymalne niższe o ok.100-200obr/min.

Opublikowano

Czy oprócz tego, że zauważyłeś wycieki oleju są tez inne objawy, strata mocy, nadmierne dymienie???

Tak spadek mocy jest odczuwalny. w pługach 4 ( standardowych) podczas orki jeżdziłem na 2 a teraz próbowałem to na 1 ma ciężko wieć spadek jest dosyć odczuwalny. doógie co zauważyłem a raczej usłyszałem to po zgaszeniu silnika jak się szybko wyjdzie i stanie koło turbiny to słychać takie coś jak by wirnik ocierał się o obudowę turbiny takie szszszszsz :( . i nadmiernie dymi jak się gwałtownie przygazuje kolor dymu jest czarno-siwy . Jak poluzowałem opaskę lączącą turbo z tłumnikiem to żuca olej dosć sporo przy 1500obr. co 2-3 sekundy kapie kropelka oleju.

Opublikowano

dzieki kolego. oznaczenia na mojej turbinie są takie

serial: 58887 06048

Asy/Cust 1464BS/6-18

(nie mogłem przeczytć jaieś angielskie słowo) C14 109

ktos orientuje się w tych oznaczeniach co i jak ????

Opublikowano (edytowane)

Nigdy nie wiedziałem że trzeba odczekać trochę żeby turbina ostygła zawsze gasiłem coągnik jak skończyłem pracę. po fakcie przeczytałem właśnie na agrofoto ktoś pisał że należy trochęodczekać zeby turbina mogła ostygnąć o dopiero zgasić ciągnik. szkoda ze dopiero teraz o tym wiem. ale bedę pamiętał na przyszłość.Ciągnik ma ok 1280mtg.

Edytowane przez tomcio6483
Opublikowano

Tu nie tyle chodzi o ostygnięcie, co o spadek jej obrotów. Masz rozpędzona turbinę i gasisz silnik, pompa oleju już nie podaje a turbina(oczywiście gorąca) jeszcze goni z prędkością kilkudziesięciu tysięcy obr/min.

Opublikowano

No dobra, ale jak wynika z innego tematu o turbo wcale nie tyle obr silnika napędzają obroty turbiny, co obciążenie i im większe obciążenie tym więcej spalin i szybsze obr turba, wiec wnioskuje że zaduszenie ciągnika podczas ciężkiej pracy najbardziej szkodzi dla turbna, a jazda nawet na niskich obr ale z dużą przyczepą tuż przed zgaszeniem też nie wystudzi turba, chyba jednak musi sobie silniczek na wolnych obr na postoju z 1min popykać nie?

Opublikowano

Na jakim oleju jeździłeś? tzn, co pracowąłeś w polu np. orka i cyk gasiłeś ciągnik tak?

Co do oleju to nie pamiętam jutro sprawdz.

Orka w polu przyjazd do domu odpięcie pługa zgaszenie ciągnika

Opublikowano

No to czas na odpięcie pługa to w zupełności wysatrczyć powinien na wystygnięcie turbo, sam jeździłeś tym ciągnikem czy miałeś innych kierowców? może w Twoim egzęplarzu felerne turbo się trafiło?

Opublikowano

nie sądzę ponieważ podczas pracy zapaliłą mi się kontrolka od ciśnienia oleju. w rzaden sposób nie mogłem poprawić ciśnienia które wynosiło 0,5 at. :( próbowałem wszystkiego aż wreszcie wywaliłem wał ( i co sięokazało panewki były jak by ciągnik przepwacował 20 lat a nie 3 jak w moim przypadku) zrobiłem szlif dałem nowe panewki i cisnienie jest dobre. 5at. Może za słabe było ciśnienie oleju turbina się przytarła teraz cisnienie jest o 4 atm wyrzsze i wydmuchuje olej turbiną. Nie wiem ile czasu ciśnienie było za małe ponieważ kontrolka zapala siedopiero od 0.5atm. wiec za małe ciśnienie mogło być długo co doprowadziło do popsucia turbo. Dodam tylko że olej na pewno był dobry. jak zdjołem michę to zobaczyłem białą maź co wskazyławo na obecnosć wody w oleju a ciagnik cały czas na płynie chodził. Co mogło być orzyczyną spadku cisnienia do tego stopnia że wał sie przytarł wraz z panewkami i popsuło się turbo???? teraz ciągnik jest złożony do kupy( dwa dni go sam składałem) chodżił cały dzień na obr 800-1500 i jak narazie ciśnienie to 4,5atm i nie widzę na korku wlewu oleju białej mazi. Może wypowiedz jest chaotyczna jeśli coś nie zrozumiale napisałem proszę pytać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v