Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radek83    12

Witam, dlaczego zgrzytają biegi podczas zmiany w czasie jazdy ZETOREM 8111 ?? Na wyższych obrotach silnika biegi wchodzą raczej bez problemu, natomiast na normalnych obrotach silnika to normalnie jeden zgrzyt ;) co z tym zrobić ;) ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2

U mnie dzieje się podobnie i chyba niedługo przyjdzie czas na remont sprzęgła (tak jak to powiedział kolega wyżej) i przy okazji krzynie biegów się też zrobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

blazej99    4

według mnie to mogą być tryby wyjechane (tak było w moim 8145) albo jak piszą inni awaria sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nozyk8508    25

ja miałe tak samo wymieniłem tarcze sprzęgła i nic nie pomogło a tarcza sprzęgła była cała zjechana a jak podciągnełem chamulec w skrzyni to wszystko zaczeł grac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

no własnie tez jestem ciekaw w jaki sposob podciagnołes chamulec skrzyni

sprzegło nie ma nic do zeczy w moim 12145 zrobiłem sprzegło jak silnik robiłem i dalej zgrzyta

ciekawi mnie to jak te traktory wyszły z fabryki jak te skrzynie biegów chodziły? czy ma ktos zetorka od nowosci chodzi mi o serie od 8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmaria    0

osobiście na ten temat to robiłem remont skrzyni wzmacniacza sprzęgła w 12145 i dalej zgrzyta najbardziej przy redukcji biegów w dół, w górę da się wbić wszystkie z numerem: podwójnie wyciskanego sprzęgła. te typy poprostu tak mają inna sprawa że w zetorkach bez napędów skrzynie chodzą trochę lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

witam, od miesiąca jestem właścicielem zetora 8045 i podczas zmiany biegów pojawia się problem przy zmianie biegów 3 na 4 czwórki niemorzona wbić jeden zgrzyt a nieraz wskoczy płynnie, czy morze ktoś się orientuje jaka morze być przyczyna, i ile morze kosztować kapitalny remont skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam. podobnie jak kolega nozyk8508 sadze ze to kwestia regulacji hamulca skrzyni. od dzwigni pedalu sprzegla ida 2 ciegla 1 do sprzegła 2 do hamulca skrzyni. nie mam schematu ale kiedys gdzies czytałem ze hamulec ma zaczac dzialac gdy pedal sprzegla wcisniety jes 75%. i tak gdy chcemy bieg wbic na wyzszy to wcikamy pedal do konca a jesli redukujemy to wcikamy go na tyle aby jeszcze nie zadzialal hamulec {tu nia jestem pewien bo moze byc zupelnie na odwrot, ale taka jest zasada dzialania tego hamulca}dlatego bardzowazne jest kiedy zaczyna dzialac hamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Skrzynie bez synchronizacji zawsze będą zgrzytać. Jakakolwiek regulacja pomaga tylko w minimalnym stopniu. Jedyny sposób to opracowanie odpowiedniej metody zmiany biegów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi krzysztofb24... u mnie w zetorze 12145 też zgrzytały biegi i mechanik wymieniał tarcze i dalej to samo... teraz robiliśmy mały remont i sie okazało że hamulec skrzyni biegów był rozkręcony... podkręciliśmy go trochę i w sobotę będzie próba i się okaże czy będą dalej biegi zgrzytać :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest wina tulei przesuwnych i widełek w skrzyni biegów mam podobny problem lecz teraz czasu nie ma na remont bo trochę kręcenia jest a skrzynię trzeba wyjąć. Daję parę linków do obejrzenia www.farmexpert.pl/tuleja_przesuwna_do_ursus_c_385_produkt8017.aspx www.farmexpert.pl/widelki_skrzyni_przekladniowej_do_ursus_c_385_produkt4148.aspx wymienić te części i problem z głowy.

 

może i po zdjęciu pokrywy skrzyni biegów optycznie wygląda w idealnym stanie to mechanicznie niekoniecznie bo można śrubokretem podważyć i zobaczyć jakie luzy są.

 

 

Dostajesz nominację do nagrody Złotego Szpadla za odkopanie starego tematu.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora  12145( nie ma wzmacniacza tylko wałek)
      Podczas ruszania czasami coś zapiszczy ale ciagnie normalnie i słychac to tylko podczas ruszania na każdym biegu ale nie zawsze czy to wina sprzęgła czy czegoś innego ??
      Jest jakaś regulacja sprzęgła ???
    • Przez paktofonikas1987
      Mogłby ktos mi powiedziec po czym poznam czy jest u mnie blokada przedniego mostu? Jakies kable powinny byc przy moscie ?
    • Przez DanielStefaniuk
      siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??
    • Przez talek48
      Witam...Przegladalem i chyba nie bylo takiego tematu o 3-biegowej skrzyni...wiec zakladam..
      A wiec jak uwazacie...jakie sa plusy i minusy takiej skrzyni?
      Jaka jepsza...3 czy 4 biegowa, według was?
      Ja mam 3-biegową zsynchronizowana...co o niej myslicie?
      Czekam na wasze wypowiedzi...
    • Przez krzysiu12
      Witam.
      Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?
×