Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dziś jeździłem trochę moją c330 i tur był w ruchu i nie było słychać tego zgrzytu, o co chodzi, co to może być czy oby na pewno ta nakrętka i jak się do niej dostać, mogę jakiś rysunek z widokiem na nią prosić

Opublikowano

Jak odkręcisz pokrywę skrzyni biegów i dobrze przyświecisz żarówką to widać tą nakrętkę (jest ona z przodu) i ja ją śrubokrętem czy czymś poruszyłem i się swobodnie obracała. Początkowo zacząłem ją wkręcać od góry ale po 20 min wkręcania było zero efektu wtedy rozpołowiliśmy ciągnik i okazało się ze na nakrętce nie ma już gwintu :D Dla zainteresowanych mogę wysłać zdjęcie jak ta moja nakrętka wyglądała :D

Opublikowano

u mnie tez raz w zwykłej 30-stce się odkręciła to rozpołowiłem dałem nową nakretke i w dwóch miejscach migo matem przyłapałem lekko dla pewności bo kleje do gwintów i olej jakoś tego nie widze :P

Opublikowano

jeśli jest to odkręcona nakrętka to nie powinno zgrzytać na 3 i 6 biegu(wiem to z własnego doświadczenia) . U nas też się odręcała ta nakrętka był rozpoławiany chyba 3 razy aż ojciec się wkurzył i przyspawał ją punktowo, chodzi już około 5 lat bez zarzutu. W mojej wsi praktycznie mieli ten wszyscy problem :o w c 330m

Opublikowano

na szóstce nie ma prawa zgrzytać, bo widełki łączą wał główny(górny) z atakiem. a do trójki jest chyba oddzielne koło zębate + reduktor, nie pamiętam już jak to tam jest.

Opublikowano

koledzy obojętnie na jakim biegu jade to zgrzytanie jest, jeśli stoję także. Dziś pierw odkręciłem pokrywę od skrzyni i tam niby wszystko ok więc ściągnąłem cały podnośnik i odpaliłem ciągnik i zgrzytu nie ma ruszałem tą rączką co zazębia tryb do pompy podnośnika i wszystko wygląda na ok zazębia i nie zgrzyta, więc mówię czyżby pompa (2 lata ma) no i póki był w niej olej jak ręką kręciłem za tryb to tak jakby przeskakiwało coś nie chodziła równo, dodam że podnosi mi dobrze a ten zgrzyt słychać szczególnie pod obciążeniem, czy mógł ją rozdzielacz popsuć? bo nieraz mi się przycina ? i czy mimo ze zgrzyta mogę ją założyć spowrotem bo podnosi i średnio widzi mi się nową kupować? patrzyłem także na tryby ten co jest w moście i ten na pompie nie wyglądają na ścięte czy by o coś ocierały, ten co jest w skrzyni od napędu pompy ma dystansy i raczej nie ucieka w przód tył by mógł o coś trzeć

Opublikowano

koledzy dziś jeszcze patrzyłem wom właczałem, pompę i nic cisze przy zdjętym deklu podnośnika, związku że rozdzielacz i tak miałem w planach wymienić dziś kupiłem nowy założyłem i zgrzyt od nowa się pojawił i wygląda to na pompę niestety tak jakby w niej w środku coś nie tak było. Zmierzyłem ciśnienie i na małych obrotach jest ok 100bar a przy 1600 ok 130 bar więc przy fabrycznym ustawieniu rozdzielacza bo jest zabląbowany wydaje mi się że jest ok co o tym myślicie i czy z wyjącą pompą mogę jeździć bo w niej w środku raczej sam nic nie zrobie

Opublikowano

W mojej trzydziestce mam podobny problem, po rozgrzaniu w cięższej pracy zaczyna gdzieś zgrzytać obojętnie czy to na biegu czy na luzie, nie zgrzyta tylko po wciśnięciu sprzęgła także podejrzewam że może coś z tarczami sprzęgła (wymieniane 2 lata temu), bo łożysko wygląda na dobre, łapki odpowiednio wyregulowane, przy szybszym puszczaniu sprzęgła jest jakiś stuk którego wcześniej chyba nie było, pozatym tak dziwnie pulsuje dźwignia od wyłączania pompy podnośnika wcześniej chyba też tego nie było. Problem pojawił się po naprawie przez mechanika nakrętki na dolnym wałku która wcześniej się odkręciła.

Opublikowano
koledzy dziś jeszcze patrzyłem wom właczałem, pompę i nic cisze przy zdjętym deklu podnośnika, związku że rozdzielacz i tak miałem w planach wymienić dziś kupiłem nowy założyłem i zgrzyt od nowa się pojawił i wygląda to na pompę niestety tak jakby w niej w środku coś nie tak było. Zmierzyłem ciśnienie i na małych obrotach jest ok 100bar a przy 1600 ok 130 bar więc przy fabrycznym ustawieniu rozdzielacza bo jest zabląbowany wydaje mi się że jest ok co o tym myślicie i czy z wyjącą pompą mogę jeździć bo w niej w środku raczej sam nic nie zrobie

jak pompa to przy wyłączonej dzwigni od napędu pompy nie powinno nic zgrzytać bo wtedy pompa nie pracuje, zgrzyta wtedy czy nie???

Opublikowano

dziś podjechałem jeszcze ciągnikiem do znajomego mechanika opowiedziałem mu co i jak posłuchał i też stwierdził że jeśli to pompa to niech chodzi do czasu aż ciśnienie spadnie bo nic innego nie zrobię

Opublikowano

Mam problem w swoim ursusie, gdy pracuje z glebogryzarką i gdy ja podnoszę słyszę walenie w skrzyni biegów, przestaje walić gdy wyłączę WOM. Nie wiecie co to może być??? I jeszcze mam drugi jak jadę na biegu 6 to strasznie wyje mi w zwolnicach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bardziej prawdopodobne ze jak podnosisz do wałek ci uderza o górny zaczep i dlatego wali. A to wycie to może z tylnego mostu dochodzi a nie ze zwolnic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v