Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z rewersem jest wszystko ok. Kłopotliwe jest sprzęgło i skrzynia . Ale przy obecnej promocji obleci. Poczytaj poprzednie wpisy ,a będziesz miał konkretne argumenty do negocjacji ceny.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

wiesz co kolego to ja dziekuje za taki sprzet potrzebuje ciagnika niezawodnego o każdej porze i dnia nie będę później użerał sie jak minie gwarancja wielkie dzięki za odp myslałem ze już cos tam poprawili nie wiem co to za firma która rzuca na runek bubel i nic z tym nie robi by to dopracować 

Opublikowano (edytowane)

A co skrzynia - skrzynia jest ok biegi wchodzą jest ich trochę można dobrać przełożenie wedle potrzeb, uciąg jest. Problem jest taki że czasem piszczy jednak na nic to nie wpływa jeździ i wszystko działa dobrze. Pan Lajza szew serwisu skazał po czesku że trzeba kalibrować ja mu że po kalibracji dopiero była komedia.

Problem tego ciągnika to silnik pali straszne ilości paliwa. Tam piszą ludzie że nie tak wiele ja twierdzę ze pali zbyt dużo znajomy ma mówi to samo inny ma forterre z takim silnikiem dzisiaj zarzekał się że sprzeda jak tylko minie 5 letni okres unijny. Jak ma nie palić jak ma zbiornik 180 litrowy :) Ursus 1614 jak by palił tyle co proxima chyba by pękł od nadmiaru mocy.

 

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

No jeżeli pan Lajza twierdzi, że tak ma być, to ja nie mam żadnych zastrzeżeń, bo u mnie pali tyle co fiat 126p :D

Opublikowano (edytowane)

Kody błędów 

11 usterka przełącznika kierunku jazdy pod kierownicą STOP Przełącznik kierunku jazdy pod kierownicą podaje jednocześnie 2 iwięcej sygnałów Wymiana przełącznika pod kierownicą. Kontrola okablowania
12 Niskie ciśnienie oleju we skrzyni biegów STOP Nie zamknięty główny zawór V1. Czujnik ciśnieniowy PS nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola (wymiana) czujnika PS. Przerwany obwód zaworu V1. Przerwany obwód czujnika PS. Kontrola okablowania Zamknięty zawór powinien być pod napięciem. Otwarty zawór nie powinien być pod napięciem
13 Ciśnienie oleju STOP Główny zawór V1 nie jest otwarty. Czujnik ciśnienia PSF zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola (wymiana) czujnika PS. Zwarcie obwodu czujnika PS Kontrola okablowania Zamknięty zawór powinien być pod napięciem. Otwarty zawór nie powinien być pod napięciem.
14 Ciśnienie włączające oleju w sprzęgle jezdnym do przodu STOP Zawór P2 nie jest otwarty. Czujnik ciśnieniowy PSF nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P2. Kontrola (wymiana) czujnika PSF Przerwany obwód zaworu P2. Przerwany obwód zaworu PSF Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik może jechać do przodu, usterka dotyczy czujnika PSF, ew. jego obwodu
15 Ciśnienie odłączające w sprzęgle jezdnym do przodu STOP Zawór P2 nie jest zamknięty. Czujnik PSF zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P2 Kontrola (wymiana) czujnika PSF Zwarcie w obwodzie czujnika PSF Jeżeli ciągnik kontynuuje jazdę do tyłu (sprzęgło jest włączone), usterka nie dotyczy czujnika PSF
21 Ciśnienie włączające oleju w sprzęgle jezdnym do tyłu STOP Zawór P3 nie jest dokładnie otwarty. Czujnik PSR nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P3. Kontrola (wymiana) czujnika PSR. Przerwany obwód zaworu P3. Przerwany obwód zaworu PSR. Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik może jechać do tyłu, usterka dotyczy czujnika PSR, ew. Jego obwodu
22 Ciśnienie odłączające w sprzęgle jezdnym do tyłu STOP Zawór P3 nie jest dokładnie zamknięty. Czujnik PSR zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P3. Kontrola (wymiana) czujnika PSR. Zwarcie w obwodzie czujnika PSR. Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik kontynuuje jazdę (sprzęgło jest włączone), usterka nie dotyczy czujnika PSF
23 Temperatura oleju w skrzyni biegów Usterka Przekroczono temperaturę roboczą oleju w skrzyni biegów Niewłaściwe dane z czujnika temperatury Zmniejszenie obciążania ciągnika, ew. jego zatrzymanie. Kontrola czujnika temperatury. Kontrola okablowania Dla temperatur powyżej 110°C
24 Przeciążenie czujnika temperatury Usterka Niska wartość oporu czujnika temperatury. Kontrola (wymiana) czujnika temperatury. Kontrola okablowania.
25 Zwarcie obwodu zaworu V1 Usterka Za niska wartość oporu zaworu V1. Przeciążenie zaworu
V1. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy
31 Zwarcie obwodu zaworu VM Usterka Za niska wartość oporu zaworu VM. Przeciążenie zaworu VM. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymian) zaworu VM. Kontrola okablowania. Niewłaściwe funkcjonowanie wzmacniacza momentu. Może nie działać
32 Zwarcie obwodu zaworu VB Usterka Za niska wartość oporu zaworu VB. Przeciążenie zaworu
VB Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu VB. Kontrola okablowania Niewłaściwe funkcjonowanie wzmacniacza momentu. Może nie działać
33 Zwarcie obwodu zaworu P2 Usterka Za niska wartość oporu zaworu P2. Przeciążenie zaworu
P2. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu P2. Zwarcie w obwodzie zaworu P2. Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy do przodu
34 Zwarcie obwodu zaworu P3 Usterka Za niska wartość oporu zaworu P3. Przeciążenie zaworu P3.
Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu P3. Zwarcie w obwodzie zaworu P3.
Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy do tyłu
35 Czujnik temperatury oleju Usterka Wysoka wartość oporu czujnika temperatury Kontrola (wymiana)
czujnika temperatury Przerwany obwód czujnika temperatury Kontrola okablowania
41 Nieważna wartość sygnału dolnej pozycji pedału sprzęgła Usterka Nieważna wartość sygnału z liniowego czujnika w dolnej pozycji pedału sprzęgła Wykonać nową kalibrację. Regulacja czujnika liniowego. Kontrola (wymiana) czujnika liniowego Pozycja naciśnięta podaje ok. 1,75V
42 Nieodpowiedni zakres liniowego czujnika sprzęgła Usterka Nieważny zakres liniowego czujnika
sprzęgła pomiędzy dolną i górną pozycją pedału sprzęgła Wykonać nową kalibrację. Wykonać
regulację konsoli pedału. Regulacja czujnika liniowego Pozycja poluzowana podaje wartość ok. 3,6V
43 Wyłącznik bezpieczeństwa sprzęgła Usterka Wyłącznik sprzęgła nie jest włączony we właściwej pozycji
pedału. Wyłącznik powinien zadziałać przy wartości 1,95V i wyższej na wyjściu z czujnika liniowego
Wykonać regulację wyłącznika pedału sprzęgła. Przerwany obwód wyłącznika pedału sprzęgła.
Kontrola (wymiana) wyłącznika pedału sprzęgła. Wykonać kalibrację pedału sprzęgła 1,95V – to
szacunkowa wartość która zależy od napięcia zasilania PWM modulacja(500Hz)
44 Niska wartość Kalibracyjna sprzęgła jezdnego do przodu Usterka Zapisana wartość
kalibracyjna jest niższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
45 Wysoka wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do przodu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest wyższa od dopuszczalnego ZAKRESU Wykonaj kalibrację
51 Niska wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do tyłu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest
niższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
52 Wysoka wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do tyłu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest
wyższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
53 Temperatura kalibracyjna Usterka Niska temperatura kalibracyjna Podgrzej olej min do 50°C
Można wykonać wstępną kalibrację sprzęgieł
54 Nie ważnA kalibracja Usterka Kalibracja nie została zapisana Wykonaj kalibrację
55 praca na półsprzęgle informacyjny Nie chodzi o usterkę, ale informację dla operatora, że trzyma
sprzęgło nożne - pracuje na półsprzęgle przy obrotach powyżej 1200obr/min., w czasie dłuższym niż 5 sekund należy wcisnąć pedał
sprzęgła do końca lub poluzować na czas minimalny 3 sekund (ma to
wpływ na zużycie tarczek sprzęgła jezdnego) – więcej informacji w
Instrukcji obsługi.
56 praca na półsprzęgle informacyjny powtórzenie kodu 55 w jednym cyklu pracy (czyli od uruchomienia
silnika do wyłączenia silnika).
Edytowane przez leszekd
Opublikowano

to na ta chwila jaka to bedzie suma za ten ciagnik? bo ja bylem dzis u dealera i zaproponowal proxime 90 z 2014 po rabacie 152 tys brutto do malej negocjacji skrzynia 40 rewers siedzenie pneumatyczne


troche mi sie wydaje za drogo

Opublikowano (edytowane)

Proxima power 90 automatyczny zaczep górny reszta to seryjne wyposażenie tego modelu. Jest moc wszystko działa ale teraz bym nie kupował. Przeraża mnie spalanie w porównaniu do mego starego traktora o wiele mocniejszego słabość zastosowanych materiałów w porównaniu do zetora 7211, i niestabilność skrzyni biegów kto wie co będzie po kilku latach.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

Musiałem coś kupić bo miałem pieniądze za mr. Ciągnik wydawał się sensownym rozwiązaniem a że trafiłem na power w dobrej cenie to go kupiłem wydawało sie to co się wydaje przy kupnie. Teraz jak bym mia kupić ciągnik kupił bym ze zwykłą skrzynią byle by jechała 40 na godzinę. W tym przedziale cenowym  zetor jest najlepszym rozwiązaniem bo reszta fiato podobna czy carraro podobna nie przemawia domnie zupełnie. Gdyby mnie unia nie zmuszała kpił bym 7340 z normalną dużą kabiną albo 9540 konkretne maszyny bez zbędnych wynalazków. Przynajmniej zbiornik paliwa mają normalny, 

Opublikowano (edytowane)

Popieram opinię kolegi leszekd, co do modelu power. Moim zdaniem nasi południowi sąsiedzi nie dorośli jeszcze do tak "zaawansowanej" techniki (elektroniki) i niestety sprzęt ,który produkują i nam sprzedają jest mówiąc delikatnie niedopracowany,a wręcz psuje opinię zetorowi. I dlatego ja też nie kupiłbym drugi raz tej maszyny (powerki). Co do spalania to nie chcę znowu spekulować ale u mnie przy odpowiednio dobranym sprzęcie jest ok.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Zetor proxima plus jest według mnie dobrym ciągnikiem..z rewersem mechanicznym raczej problemów nie będzie,posiada już jeden półbieg i wom załączany na przycisk,powerki są niedopracowane,ciągle się słyszy że ludzie narzekają na rewers,błędy skrzyni itp,mi diler powiedział że power się sprawdza jak się unika wciskania nożnego sprzęgła, a w gospodarstwie często trzeba precyzyjnie cofać np pod maszynę,manewrować po placu, to jak można tak wyczuć ciągnik żeby jeździć bez sprzęgła.

Opublikowano (edytowane)

Każda proxima jest ok tylko ja mając 7211 miałem większe oczekiwania po nowym ciągniku a tu wychodzi na to że technologia się cofa. Technologia materiałowa. Jak kupujesz to tego nie widzisz dopiero potem a to to a to tamto. 

Podnośnik hehe poczytaj instrukcję i pomyśl co oni tam piszą-potem na forum porusza się to co piszą w instrukcji a fabryka zamiast pisać o problematycznej obsłudze podnośnika powinna to poprawić. W modelu power poczytaj co piszą na temat skrzyni i sprzęgieł analogicznie pisze się o problemach a nic się nie robi aby je usunąć. Zaawansowanie konstrukcji wzrasta a komplikacja obsługi rośnie nie współmiernie do tego zaawansowania technologicznego. 

Jednak nie zrażaj się do zetora jest to dobry mocny traktor a maszynach niebieskich i zielonych na pewno też tak jest tylko nikt nie chce pisać o problemach tylko każdy chwali co ma. Ja podchodzę z dystansem nie chwale swoich wyborów o ile zawodzą oceniam sprawiedliwie.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

To co koledzy doradzicie jak bym chciał zakupić Zetora Proximę zwykłą ale chciał bym aby skrzynia była 40 km/h  to można by skomponować coś takiego, bo kiedyś diler mi mówił że wszystko można zrobić za dodatkową dopłatą tylko jak to będzie ze sobą współpracowało chodzi mi o jakieś półbiegi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v