Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kadman

Problem ze sprzęgłem WSK

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kadman    0

Bezpośrednio po naprawie chodzi w miarę dobrze chodź przy większych prędkościach czuć poślizg czasami po włączeniu jedynki i ruszaniu słychac taki dziwny odgłos dochodzący ze skrzyni biegów po ok 20 km kompletny brak sprzęgła.Wymieniałem tarczę już chyba z 4 razy bez skutecznie... ma ktoś jakieś pomysły, jakiś dokładny schemat wymiany/instrukcję na co zwracać uwagę może coś innego jest wadliwe spręzyny albo coś innego chodzi mi ogólnie jak co powinno wyglądać (np.naciąg sprężyn, ile kulek musi być przy wodziku, na co zwracać uwagę przy zakładaniu i regulacji) sam już nie mam pomysłów gdyż tak szybkie zużycie tarcz jest niemożliwe może problemem jest linka sprzęgła która ostatnio podczas regulacji się rozerwała czy jej leciwość i wyciągnięcie było powodem. Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    1

Po pierwsze mógłbyś napisać o jaki model chodzi ? Domyślam sie ,że o 125?

Problem nastąpił po rozpołowieniu silnika czy tak z dnia na dzień ? A na jakim oleju jeździsz? Czy jak dokręczisz koszyczek to ma jakieś luzy góra dół ? A i czy przy samym łożysku wąłka głownego masz podkładke ? Możliwe ,że przekładki ci sie zużyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kadman    0

Tak chodzi o WSK model mo6b3 125. Kiedyś była dosyć użytkowana przez brata gdyż nie miał prawka i jeżdził po łąkach odrywał przednie koło od podłoża (sprzęgło chodziło idealnie tak jak cały sprzęt) lecz raz robiąc bączka coś poszło i po sprzęgle. Po wymianie i braku jakichkolwiek regulacji było super lecz po pewnym czasie znów siadło i obecnie nie można dostroić. Wsk pracuję na oleju lux 10. Koszyczka brat nie odkręcał tylko wymiana sprzęgła. Właśnie tego chciałbym się m.in dowiedzieć jak powinny wyglądać przekładki i spręzyny czy nie są wyciaągnięte. Mogę wysłać fotki z jednej z napraw na mail.

P.S.brat jest w tygodniu w internacie więc dlatego odpisuję dziś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Jeżeli po puszczeniu sprzęgła nie czuć szarpnięcia przy ruszaniu, to musisz popuścić śrubę po prawej stronie (od koła magnesowego). Bierzesz w dłoń 17 albo 19 i luzujesz dużą nakrętkę (do tyłu), potem śrubokręt płaski w dłoń i odkręcasz o jakieś pół obrotu śrubkę w środku. Dokręcasz jednocześnie śrubokrętem i kluczem, tak żeby ta śrubka w środku kręciła się razem z tą dużą nakrętką. Odpalasz i rundka testowa.

Jak wrzucisz 3, na miejscu, kiedy motor jest nieodpalony powinien nie dać się popchnąć bez ruchu tłoka w silniku. Jak możesz go pchać (mimo że idzie ciężko) to jeszcze musisz popuścić sprzęgło. Możliwe, że już masz spalone tarcze i po regulacjach będzie ci ciągnął po rozgrzaniu, nawet po wciśnięciu sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też miałem problemy ze sprzęgłem w WSK. Jak się okazało winny był ślimak, a właściwie pokrywa. Ślimak wytarł gwint w pokrywie, zaczynał wyciskać sprzęgło dopiero przy dźwigni wciśniętej do połowy. Po niewielkim tuningu ślimaka sprzęgło chodziło aż miło :P . Po miesiącu wywaliło mi tryb zdawczy(obudowa się rozbiła) i tak skończyła się moja przygoda z WSK...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariuszd93
      Nie  można  otworzyć  starego  tematu  to  pora  założyć  nowy ......
      Kolejny  unikat  ,  ładna  trzeba  przyznać 
      http://olx.pl/oferta/oryginalna-przyczepa-d47-CID757-ID98Mc1.html#3b22e70b7e

    • Przez silver95
      jestem szczesliwym posiadaczem simsona s51b z 1984r. i chicalbym wiedziec czym inni jezdza ???
    • Przez Adrianos
      szukam samochodu, najlepiej jakiś suv i wtedy 7osób ewentualnie jakiś duży sedan, nie chce kombi,
      kryteria to:
      -silnik między 2a3 litra pojemności
      -diesel
      -skrzynia manual 6biegowa
      -cena max 100tyś im taniej ty lepiej:D
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
    • Przez GroszekCukrowy
      Cześć.
      Podczas spokojnej jazdy na pole nagle silnik w moim Ursusie zaczął głośno stukać. Ciągnik zaczął mocno dymić. Wystraszyłem się i zgasiłem go. Nie chciał już odpalić. Rozrusznik nie mógł okręcić. Zapalił dopiero na zapych. Stukot zelżał trochę ale nadal był słyszalny.
      Zagrałem się za remont. Stopniowo zacząłem odkręcać silnik. W misce olejowej znalazłem takie części? Co to może być? Pokazywał w sklepie z częściami i zaprzyjaźnionemu mechanikowi od Ursusów ale nie mieli pojęcia co to.
      Nie chciałbym rozkręcać całego silnika aby znaleźć miejsce ubytku? Może kojarzycie skąd te fragmenty pochodzą. Są aluminiowe lub z jakiegoś podobnego stopu, bo zdecydowanie lżejsze od żelaza.
×