Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
jaro

Przeróbka sterowania ładowacza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jaro    165

Witam-posiadam taki oto ładowacz Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> W taki właśnie sposób mam zamiar osuszyć najbardziej pod -służy mi on sporadycznie do oczyszczania rowów melioracyjnych,wykopania czegoś tam itd.-no i wszystko byłoby w porządku tyle że czasami muszę popracować przy gorszej pogodzie (ostatnio choćby obiecałem znajomemu załadować obornik a pogoda jaka jest każdy widzi )-postanowiłem więc przerobić sterowanie na takie które będę mógł użytkować w kabinie ciągnika-najprostszą opcją jest oczywiście zakup odpowiedniej ilości przewodów hydraulicznych ale niestety musiałoby być ich aż 10 szt !(czyli niewesołe do targania )a w dodatku sprawę komplikuje fakt że część przewodów przy rozdzielaczu jest metalowa.Ma ktoś jakiś pomysł albo ktoś może już modernizował coś takiego-oczywiście koszty nie grają roli biggrin.gif -akurat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

a dałoby się rozdzielacz przerobić na linki tak jak przy ładowaczach czołowych, bo jak nie da się tego rozdzielacza na linki zrobić to można też zmienić rozdzielacz na sterowany linkami a nawet elektrozaworami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Ile to kosztuje ?Ciekawe czy udałoby się samemu takie linki wyrychtować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

xsc    54

najprostym sposobem byloby zalozenie takiego rozdzielacza jest to dosc kosztowne;/ Do tego jakis dzoistik- taki jak w turach. Statysfakcja gwarantowana:P


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

linki widziałem kiedyś na allegro po 120 zl za 2m, maje też je w grajewie na składnicy na kolejowej(przynajmniej ostatnio mieli) ale ceny nie znam, pytanie tylko jak jest z tym rozdzielaczem co masz tam założony, w jaki sposób by go na linki przerobić, bo wymieniając cały rozdzielacz na nowy z linkami to koszt ok 1000zł za 2 sekcyjny TUR 2 SEKCJE ROZDZIELACZ JOYSTICK DZOJSTIK DO TURA (780370118) - Aukcje internetowe Allegro i do tego jeszcze trzeba by było elektryczny dzielnik oleju na 3 sekcje ( o ile w tej Twojej koparce są tylko 3 sekcje) a ten dzielnik to wydatek następnych ok 500zł

 

edit

 

mam też inny sposób na taką przeróbkę, najmniejszym chyba kosztem, z rozdzielacza na tej koparce wykręcasz te dźwigienki i w ich miejsce robisz krótsze z tak jakby rozdwojonym końcem do zamontowania linki, z drugiej strony linek trzeba dorobić jakiś "mechanizm" z dźwigienkami do do sterowania tym, koszt to praktycznie same linki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

@xsc-z pewnością satysfakcja gwarantowana-tyle że mój portfel dostały anoreksji smile.gif .

@qazi-te wszystkie pomysły już też obmyślałem-najtaniej jednak wychodzi rozwiązanie z przewodami-wczoraj pytałem się w składnicy-27 zł/2mb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Zdemontuj siedzenie a do dźwigni sterowania zamontuj pręt 8 lub 10 mm który będzie sięgał do kabiny. Za pomocż tych prętów będziesz sterował rozdzielaczem. To najtanszy i naszybszy sposób.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

Tylko że przewody jak już wspomniałeś są ciężkie i dużo miejsca zajmują i masz ich 6 a link tylko 3, no ale tańsze są

 

Dobre proste i szybkie rozwiązanie podał też @andrzej2110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

qazi tam są 4 sekcje :) 3 na wysięgniku + obrót.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

takie rozwiązanie co podał @andrzej jest w polskich kombajnach do ziemniaków i czasami widziałem je w paszowozach.

 

 

 

 

Unia Group


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

@andrzej 2110-niestety to rozwiązanie z długimi prętami już swego czasu przerabiałem-miałem coś takiego w Turze no i w końcu wyrzuciłem cholerstwo,podszedłem przewodami pod rozdzielacz a rozdzielaczem pod rękę biggrin.gif -nie jest to zbytnio dobre do precyzyjnej pracy-im dłuższa dźwignia tym gorzej nie mówiąc o tym że żeby poruszyć dźwignią w kierunku "od siebie" trzeba byłoby chyba wychylić się z kabiny

@qazi-nie 6 a niestety 10 przewodów sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

wiem przegapiłem sekcję na obrotnicę i zasilanie i powrót z rozdzielacza, co nie zmienia faktu że tych przewodów jest od groma i jeszcze trochę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Właściwie nie narzekałbym nawet na te przewody ale czasami pracuje się gdy jest ładna pogoda no i wtedy chciałbym siedzieć sobie na fotelu operatora a nie w ciągniku-tylko co wtedy zrobić z tym kłębowiskiem węży ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

zawinąć dookoła siedzenia :) albo do rozdzielacza i do ładowarki założyć złącza i tylko wpinać te przewody w razie konieczności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Swojego czy tego w ładowaczu ?biggrin.gif -a z tymi szybkozłączami też myślałem-tyle że znów podraża to całe rozwiązanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

jak kto woli :)

no tak bo kupić 20par złączy to też trochę kosztuje,ale jak waga nam ładnie wzrasta hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

@andrzej 2110-niestety to rozwiązanie z długimi prętami już swego czasu przerabiałem-miałem coś takiego w Turze no i w końcu wyrzuciłem cholerstwo,podszedłem przewodami pod rozdzielacz a rozdzielaczem pod rękę biggrin.gif -nie jest to zbytnio dobre do precyzyjnej pracy-im dłuższa dźwignia tym gorzej nie mówiąc o tym że żeby poruszyć dźwignią w kierunku "od siebie" trzeba byłoby chyba wychylić się z kabiny

@qazi-nie 6 a niestety 10 przewodów sad.gif

 

To jak żeś to zrobił ze tak było??:) Przecież to można zrobić taj ze będzie taki sam ruch jak by siedział na siedzeniu. W dodatku montaż i demontaż może zająć 30 sekund.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Nie ja zrobiłem tylko ludzie z Hydrametu-jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu trzeba byłoby zamocować te pręty przegubowo ?Wszystko ok. ale ładowacz z racji tego że dosyć lekki jest niestety przemieszcza się w te i wewte więc podejrzewam że i ów "stelaż" z dźwigniami też te ruchy kopiowałby ?No i ostatnia rzecz-w JD ładowacz z racji o wiele dłuższych cięgien jest o wiele bardziej oddalony od ciągnika niż w Zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

to ja zarzuce takim pomysłem jaki ja chce zrealizować przy cyklopie. otóż należało by zakupić dźwignię z linkami zmiany biegów od daewo matiz. tam zmiana biegów opiera się na dwóch linkach dwu stronnego działania wtedy należało by skrócić dźwigienki przy rozdzielaczu podłączyć linki i byś sterował ładowaczem na dwóch dżojach. koszt jednego zestawu (używanego) ok 80zł a potrzeba dwa takie to koszt 160zł wydaje mi się najtańszy i najlepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to z dźwignią zmiany biegów nie będzie za wygodne, choć dało by się przyzwyczaić. Chodzi o to że musiałbyś wykonywać dwa ruchy. Tzn np. manipulacje wysięgnikiem głównym to tak jakby zmieniać bieg pomiędzy 1 a 2 czyli dźwignia do siebie i od siebie. Natomiast żeby dajmy na to sterować obrotem wysięgnika musiał być najpierw dźwignie przesunąć w bok (tak jakby pomiędzy bieg trzeci a czwarty) i dopiero wtedy jak wyżej czyli do siebie i od siebie. Do tego dodaję, że miałbyś po jednej dźwignie w obu dłoniach. I się można pogubić. Nie wiem czy wystarczająco obrazowo wytłumaczyłem o co chodzi.


Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Nie ja zrobiłem tylko ludzie z Hydrametu-jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu trzeba byłoby zamocować te pręty przegubowo ?Wszystko ok. ale ładowacz z racji tego że dosyć lekki jest niestety przemieszcza się w te i wewte więc podejrzewam że i ów "stelaż" z dźwigniami też te ruchy kopiowałby ?No i ostatnia rzecz-w JD ładowacz z racji o wiele dłuższych cięgien jest o wiele bardziej oddalony od ciągnika niż w Zetorze.

 

Tak przegubowo. Zależy jak zrobisz stelaż. Pręty wystarczy zakończyć zagięciem tak aby wglądały jak L. A stelaż to po prostu trzymak tych prętów aby nie suwały się po całym oknie.

Rożna długość?? Zapinaj do jednego ciągnika gdy obsługujesz w ten sposób albo 2 komplety trzeba zrobić.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Sposób ze skrzynią jest niezły, ale dane sekcje trzeba by było odpowiednio rozplanować w biegach (np. jak w UNHZ-500 - 2 wajchy, 5 sekcji. Optymalnym rozwiązaniem jest przesunięcie rozdzielacza bliżej kabiny, bez konieczności przedłużania wszystkich przewodów. Wyglądało by to tak, jak w wyżej wspomnianych kombajnach ziemniaczanych. Takie rozwiązanie jest również stosowane w polskich przyczepach samozbierających Pol-mot Opalenica. Ale jest jedna wada, podczas dłuższej pracy operowanie w takiej pozycji może stać się bardzo męczące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    15

A ja bym się pobawił z prądem jednak :) a mianowicie zakupujemy 4 siłowniczki od centralnego zamka(na szrocie będą je mieli), troszkę kabli i możemy zastosować wspomniane dwie dźwignie od matiza,bądź dźwignię krzyżową(możemy zajumać taką z Fendt'a :) ) Przy tych wajchach robimy styczniki do poszczególnych obwodów(2 obwody na dźwignie=dwie sekcje ładowacza). Siłowniczki mocujemy do zrobionej własnoręcznie ramki i do dźwigienki od rozdzielacza. Siłowniczki mocujemy w połowie ich wysunięcia, żeby mogły poruszać się do przodu i do tyłu.

Rozwiązanie myślę w miarę tanie a, że zbliża się zimowa pora to można długo pogrzebać w garażu z lutownicą w ręku itp.:)

 

P.S na alledrogo komplet 4 siłowniczków plus kable to wydatek ok. 40zł.


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.