Skocz do zawartości

Przeróbka sterowania ładowacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam-posiadam taki oto ładowacz Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> W taki właśnie sposób mam zamiar osuszyć najbardziej pod -służy mi on sporadycznie do oczyszczania rowów melioracyjnych,wykopania czegoś tam itd.-no i wszystko byłoby w porządku tyle że czasami muszę popracować przy gorszej pogodzie (ostatnio choćby obiecałem znajomemu załadować obornik a pogoda jaka jest każdy widzi )-postanowiłem więc przerobić sterowanie na takie które będę mógł użytkować w kabinie ciągnika-najprostszą opcją jest oczywiście zakup odpowiedniej ilości przewodów hydraulicznych ale niestety musiałoby być ich aż 10 szt !(czyli niewesołe do targania )a w dodatku sprawę komplikuje fakt że część przewodów przy rozdzielaczu jest metalowa.Ma ktoś jakiś pomysł albo ktoś może już modernizował coś takiego-oczywiście koszty nie grają roli biggrin.gif -akurat.

Opublikowano

a dałoby się rozdzielacz przerobić na linki tak jak przy ładowaczach czołowych, bo jak nie da się tego rozdzielacza na linki zrobić to można też zmienić rozdzielacz na sterowany linkami a nawet elektrozaworami

Opublikowano

linki widziałem kiedyś na allegro po 120 zl za 2m, maje też je w grajewie na składnicy na kolejowej(przynajmniej ostatnio mieli) ale ceny nie znam, pytanie tylko jak jest z tym rozdzielaczem co masz tam założony, w jaki sposób by go na linki przerobić, bo wymieniając cały rozdzielacz na nowy z linkami to koszt ok 1000zł za 2 sekcyjny TUR 2 SEKCJE ROZDZIELACZ JOYSTICK DZOJSTIK DO TURA (780370118) - Aukcje internetowe Allegro i do tego jeszcze trzeba by było elektryczny dzielnik oleju na 3 sekcje ( o ile w tej Twojej koparce są tylko 3 sekcje) a ten dzielnik to wydatek następnych ok 500zł

 

edit

 

mam też inny sposób na taką przeróbkę, najmniejszym chyba kosztem, z rozdzielacza na tej koparce wykręcasz te dźwigienki i w ich miejsce robisz krótsze z tak jakby rozdwojonym końcem do zamontowania linki, z drugiej strony linek trzeba dorobić jakiś "mechanizm" z dźwigienkami do do sterowania tym, koszt to praktycznie same linki

Opublikowano

@xsc-z pewnością satysfakcja gwarantowana-tyle że mój portfel dostały anoreksji smile.gif .

@qazi-te wszystkie pomysły już też obmyślałem-najtaniej jednak wychodzi rozwiązanie z przewodami-wczoraj pytałem się w składnicy-27 zł/2mb.

Opublikowano

Tylko że przewody jak już wspomniałeś są ciężkie i dużo miejsca zajmują i masz ich 6 a link tylko 3, no ale tańsze są

 

Dobre proste i szybkie rozwiązanie podał też @andrzej2110

Opublikowano

@andrzej 2110-niestety to rozwiązanie z długimi prętami już swego czasu przerabiałem-miałem coś takiego w Turze no i w końcu wyrzuciłem cholerstwo,podszedłem przewodami pod rozdzielacz a rozdzielaczem pod rękę biggrin.gif -nie jest to zbytnio dobre do precyzyjnej pracy-im dłuższa dźwignia tym gorzej nie mówiąc o tym że żeby poruszyć dźwignią w kierunku "od siebie" trzeba byłoby chyba wychylić się z kabiny

@qazi-nie 6 a niestety 10 przewodów sad.gif

Opublikowano

Właściwie nie narzekałbym nawet na te przewody ale czasami pracuje się gdy jest ładna pogoda no i wtedy chciałbym siedzieć sobie na fotelu operatora a nie w ciągniku-tylko co wtedy zrobić z tym kłębowiskiem węży ?

Opublikowano

@andrzej 2110-niestety to rozwiązanie z długimi prętami już swego czasu przerabiałem-miałem coś takiego w Turze no i w końcu wyrzuciłem cholerstwo,podszedłem przewodami pod rozdzielacz a rozdzielaczem pod rękę biggrin.gif -nie jest to zbytnio dobre do precyzyjnej pracy-im dłuższa dźwignia tym gorzej nie mówiąc o tym że żeby poruszyć dźwignią w kierunku "od siebie" trzeba byłoby chyba wychylić się z kabiny

@qazi-nie 6 a niestety 10 przewodów sad.gif

 

To jak żeś to zrobił ze tak było??:) Przecież to można zrobić taj ze będzie taki sam ruch jak by siedział na siedzeniu. W dodatku montaż i demontaż może zająć 30 sekund.

Opublikowano

Nie ja zrobiłem tylko ludzie z Hydrametu-jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu trzeba byłoby zamocować te pręty przegubowo ?Wszystko ok. ale ładowacz z racji tego że dosyć lekki jest niestety przemieszcza się w te i wewte więc podejrzewam że i ów "stelaż" z dźwigniami też te ruchy kopiowałby ?No i ostatnia rzecz-w JD ładowacz z racji o wiele dłuższych cięgien jest o wiele bardziej oddalony od ciągnika niż w Zetorze.

Opublikowano

to ja zarzuce takim pomysłem jaki ja chce zrealizować przy cyklopie. otóż należało by zakupić dźwignię z linkami zmiany biegów od daewo matiz. tam zmiana biegów opiera się na dwóch linkach dwu stronnego działania wtedy należało by skrócić dźwigienki przy rozdzielaczu podłączyć linki i byś sterował ładowaczem na dwóch dżojach. koszt jednego zestawu (używanego) ok 80zł a potrzeba dwa takie to koszt 160zł wydaje mi się najtańszy i najlepszy.

Opublikowano

to z dźwignią zmiany biegów nie będzie za wygodne, choć dało by się przyzwyczaić. Chodzi o to że musiałbyś wykonywać dwa ruchy. Tzn np. manipulacje wysięgnikiem głównym to tak jakby zmieniać bieg pomiędzy 1 a 2 czyli dźwignia do siebie i od siebie. Natomiast żeby dajmy na to sterować obrotem wysięgnika musiał być najpierw dźwignie przesunąć w bok (tak jakby pomiędzy bieg trzeci a czwarty) i dopiero wtedy jak wyżej czyli do siebie i od siebie. Do tego dodaję, że miałbyś po jednej dźwignie w obu dłoniach. I się można pogubić. Nie wiem czy wystarczająco obrazowo wytłumaczyłem o co chodzi.

Opublikowano

Nie ja zrobiłem tylko ludzie z Hydrametu-jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu trzeba byłoby zamocować te pręty przegubowo ?Wszystko ok. ale ładowacz z racji tego że dosyć lekki jest niestety przemieszcza się w te i wewte więc podejrzewam że i ów "stelaż" z dźwigniami też te ruchy kopiowałby ?No i ostatnia rzecz-w JD ładowacz z racji o wiele dłuższych cięgien jest o wiele bardziej oddalony od ciągnika niż w Zetorze.

 

Tak przegubowo. Zależy jak zrobisz stelaż. Pręty wystarczy zakończyć zagięciem tak aby wglądały jak L. A stelaż to po prostu trzymak tych prętów aby nie suwały się po całym oknie.

Rożna długość?? Zapinaj do jednego ciągnika gdy obsługujesz w ten sposób albo 2 komplety trzeba zrobić.

Opublikowano

Sposób ze skrzynią jest niezły, ale dane sekcje trzeba by było odpowiednio rozplanować w biegach (np. jak w UNHZ-500 - 2 wajchy, 5 sekcji. Optymalnym rozwiązaniem jest przesunięcie rozdzielacza bliżej kabiny, bez konieczności przedłużania wszystkich przewodów. Wyglądało by to tak, jak w wyżej wspomnianych kombajnach ziemniaczanych. Takie rozwiązanie jest również stosowane w polskich przyczepach samozbierających Pol-mot Opalenica. Ale jest jedna wada, podczas dłuższej pracy operowanie w takiej pozycji może stać się bardzo męczące.

Opublikowano

A ja bym się pobawił z prądem jednak :) a mianowicie zakupujemy 4 siłowniczki od centralnego zamka(na szrocie będą je mieli), troszkę kabli i możemy zastosować wspomniane dwie dźwignie od matiza,bądź dźwignię krzyżową(możemy zajumać taką z Fendt'a :) ) Przy tych wajchach robimy styczniki do poszczególnych obwodów(2 obwody na dźwignie=dwie sekcje ładowacza). Siłowniczki mocujemy do zrobionej własnoręcznie ramki i do dźwigienki od rozdzielacza. Siłowniczki mocujemy w połowie ich wysunięcia, żeby mogły poruszać się do przodu i do tyłu.

Rozwiązanie myślę w miarę tanie a, że zbliża się zimowa pora to można długo pogrzebać w garażu z lutownicą w ręku itp.:)

 

P.S na alledrogo komplet 4 siłowniczków plus kable to wydatek ok. 40zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v