Skocz do zawartości
Roki212

Simering koła pasowego C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła
Roki212    83

Koledzy jaka może być przyczyna wywalania simeringa na kole pasowym :) , wczoraj wstawiłem nowy wszystko poskładałem tak jak trzeba, dziś cały dzień w polu a po powrocie do domu niespodzianka znów cieknie olej...(w ciągu 2 miesięcy to już 3 simering) Dodam że kółko pasowe na wiosne wstawiłem nowe bo stare było podtarte. Macie jakies propozycje co jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

to na tej panewce musiałby być zaje****** buży luż zeby tam go wybijało, a podwazałem we wszystkie strony wał ani drginie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ahme999    115

stawiałbym na kompresję w silniku-puszczają pierścienie i wytwarza sienadciśnienie, które jakąś drogą musi ujść-po objawach by się zgadzało;] a moze masz po prostu za dużo oleju w silniku;) a własnie jaki to jest ciągnik, bo zapomniałeś napisać;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

racja nie napisałem jest to C-330 :) jeśli chodzi o pierścienie to raczej nie bo oleju mi spod korka nie wygania więc nie powinno tam być nadcisnienia, a jeśli chodzi o olej to jest lekko mniej niż górna rysa na bagnecie wiec tez nie powinno być to. Simering powinien trzymać jak nawet oleju jest więcej, tak jak masz na wale odbioru mocy simering jest na samym dole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

możesz mieć źle wykonany całą obudowe-tj niewspółśrodkowo z wałem i simering pracuje tylko jedną stroną, albo zużyl(zalepił się) odrzutnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

cieknie tam gdzie warga simeringa styka się z kołem pasowym, a jeśli chodzi o odrzutnik oleju to jakieś 3 lata temu wymieniłem na nowy. No ale jak wczesniej to nie ciekło to obudowa raczej się nie uszkodziła i też źle jej nie załozyłem bo ma polce w które ma wejść i śruby... Może wadliwe jest nowe koło pasowe niewspółosiowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

a może jak kolega @masiew pisze masz luz na panewce-i wcale nie musi być taki wielki, że wyczujesz go przy podważaniu...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

już 5 lat po kapitalce nowy wał panewki i cisnienie 5,5 bara na goracym oleju aktualnie wiec sam nie wiem... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

teraz to i mi już nic do głowy nie przychodzi, u siebie jak raz wymieniłem koło pasowe bo pęknięte to mam juz spokój i nic się nie dzieje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

miałem po remoncie stare koło pasowe i był tam wytarty rowek, jak zakładałem wtedy simering to skręciłem lekko sprężynke i tak jezdziłem prawie 4 lata, ale jak zakładałem właśnie nowy odrzutnik to i wstawiłem nowe koło pasowe i od tego czasu co miesiąc lub dwa zmieniam simeringi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

więc może wymień koło jeszcze raz, wiem że częsci nie są darme ale policzyć nawet Twoją dniówkę w warsztacie, ubytki oleju, simeringi itp itd to i tak wyjdzie taniej wymienić niz paterać tak dalej... ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

sąsiad ma nowe koło juz sie z nim dogadałem, ze wezme od niego jak bedzie ok to odkupie mu nowe lub kase oddam a jak bedzie tak jak było to zwróce mu koło bo przyczyna bedzie inna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    14

Spróbuj sprężynkę skrócić na simeringu bo może simering jest się trochę podrobi i już potem nie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

pare dni temu wstawiłem nowe koło pasowe i kolejny raz nowy simering i od tego czasu zrobiłem juz 20 mth odpukać jak narazie nie cieknie, najwyraźniej koło było wadliwe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26
Napisano (edytowany)

Witam, też mam problem z simeringiem na kole pasowym w c 330 wymieniałem go już dwa razy i koło pasowe też jest nowe i nadal cieknie, nie jest to jakiś duży wyciek ale jest, jak go zakładałem to równo ładnie doszedł do końca.

 

Roki212 napisz czy trzyma ci do tej pory simering czy może już wymieniałeś ?

 

A czy da radę go wymienić bez odkręcania wspornika? Bo ja zawsze odkręcałem i nie wiem czy potrzebnie, może są jakieś sposoby ?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Pociekł znów po jakimś czasie i wymieniłem wtedy całą przednią obudowę tą aluminiową i co się okazało jeszcze że ta tulejka na kole pasowym co styka się z simeringiem jest lekko owalna zawiozłem do tokarza i ten owal zlikwidował i do dziś jest sucho.

Co do demontażu to całego wspornika nie musisz odkręcać tylko wystarczy poluzować nakrętki i podnieść lewarkiem pod misą zrobi się luz i powinno zejść koło bynajmniej u mnie schodzi bo po bokach podważam je łapką podczas ściągania. Nie stosuję ściągacza jak ściągasz je u siebie ściągaczem to bez odkręcenia wspornika się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26
Napisano (edytowany)

Dzięki za INFO. A jak gołym okiem widzę że koło ma bicie na boki to może być przyczyną że nie trzyma uszczelniacz? I co jest przyczyną wadliwe koło?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    88

Też się nawymieniałem bez potrzeby simeringów.

A winowajca był odrzutnik oleju.

Wstawiłem nowy i jak reką odjoł ....suchutko do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

To co miałeś z odrzutnikiem jakiś pogięty czy coś? Bo dużego znaczenia to on chyba nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasterRoj    81

Też wymieniałem ale przy drugiej wymianie pomierzyłem i otwór w obudowie aluminiowej nie jest na środku i musiałbym wymienić nowe obudowy i cały przód silnika rozkręcać chyba że odciąć bolce ustalające i dorobić pierścień u tokarza zamiast simeringu i idpowiedniu ustawić obudowe i dopiero wtedy dać nowy simering.

 

Orginalne koła pasowe mają nabijaną tulejke więc wystarczy się w taką zaopatrzyć i przy wymianie uszczelnienia gdy są wypracowane rowki wymienić.

 

Brakuje około 1 cm aby wyjąć koło pasowe więc trzeba odkręcać przedni wspornik lub przynajmniej luzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×