Skocz do zawartości
Roki212

Simering koła pasowego C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-330
Roki212    125

Koledzy jaka może być przyczyna wywalania simeringa na kole pasowym :) , wczoraj wstawiłem nowy wszystko poskładałem tak jak trzeba, dziś cały dzień w polu a po powrocie do domu niespodzianka znów cieknie olej...(w ciągu 2 miesięcy to już 3 simering) Dodam że kółko pasowe na wiosne wstawiłem nowe bo stare było podtarte. Macie jakies propozycje co jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    27

możliwe że łożysko jest uszkodzone i dlatego simering nie trzyma


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

to na tej panewce musiałby być zaje****** buży luż zeby tam go wybijało, a podwazałem we wszystkie strony wał ani drginie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ahme999    115

stawiałbym na kompresję w silniku-puszczają pierścienie i wytwarza sienadciśnienie, które jakąś drogą musi ujść-po objawach by się zgadzało;] a moze masz po prostu za dużo oleju w silniku;) a własnie jaki to jest ciągnik, bo zapomniałeś napisać;-)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

racja nie napisałem jest to C-330 :) jeśli chodzi o pierścienie to raczej nie bo oleju mi spod korka nie wygania więc nie powinno tam być nadcisnienia, a jeśli chodzi o olej to jest lekko mniej niż górna rysa na bagnecie wiec tez nie powinno być to. Simering powinien trzymać jak nawet oleju jest więcej, tak jak masz na wale odbioru mocy simering jest na samym dole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

cieknie ci tam gdzie końcówka wału wystaje(od środka) czy z poza obrębu uszczelniacza?


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

możesz mieć źle wykonany całą obudowe-tj niewspółśrodkowo z wałem i simering pracuje tylko jedną stroną, albo zużyl(zalepił się) odrzutnik


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

cieknie tam gdzie warga simeringa styka się z kołem pasowym, a jeśli chodzi o odrzutnik oleju to jakieś 3 lata temu wymieniłem na nowy. No ale jak wczesniej to nie ciekło to obudowa raczej się nie uszkodziła i też źle jej nie załozyłem bo ma polce w które ma wejść i śruby... Może wadliwe jest nowe koło pasowe niewspółosiowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

a może jak kolega @masiew pisze masz luz na panewce-i wcale nie musi być taki wielki, że wyczujesz go przy podważaniu...:)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

już 5 lat po kapitalce nowy wał panewki i cisnienie 5,5 bara na goracym oleju aktualnie wiec sam nie wiem... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

teraz to i mi już nic do głowy nie przychodzi, u siebie jak raz wymieniłem koło pasowe bo pęknięte to mam juz spokój i nic się nie dzieje...


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

miałem po remoncie stare koło pasowe i był tam wytarty rowek, jak zakładałem wtedy simering to skręciłem lekko sprężynke i tak jezdziłem prawie 4 lata, ale jak zakładałem właśnie nowy odrzutnik to i wstawiłem nowe koło pasowe i od tego czasu co miesiąc lub dwa zmieniam simeringi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

więc może wymień koło jeszcze raz, wiem że częsci nie są darme ale policzyć nawet Twoją dniówkę w warsztacie, ubytki oleju, simeringi itp itd to i tak wyjdzie taniej wymienić niz paterać tak dalej... ;/


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

sąsiad ma nowe koło juz sie z nim dogadałem, ze wezme od niego jak bedzie ok to odkupie mu nowe lub kase oddam a jak bedzie tak jak było to zwróce mu koło bo przyczyna bedzie inna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    14

Spróbuj sprężynkę skrócić na simeringu bo może simering jest się trochę podrobi i już potem nie trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

pare dni temu wstawiłem nowe koło pasowe i kolejny raz nowy simering i od tego czasu zrobiłem juz 20 mth odpukać jak narazie nie cieknie, najwyraźniej koło było wadliwe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26
Napisano (edytowany)

Witam, też mam problem z simeringiem na kole pasowym w c 330 wymieniałem go już dwa razy i koło pasowe też jest nowe i nadal cieknie, nie jest to jakiś duży wyciek ale jest, jak go zakładałem to równo ładnie doszedł do końca.

 

Roki212 napisz czy trzyma ci do tej pory simering czy może już wymieniałeś ?

 

A czy da radę go wymienić bez odkręcania wspornika? Bo ja zawsze odkręcałem i nie wiem czy potrzebnie, może są jakieś sposoby ?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    125

Pociekł znów po jakimś czasie i wymieniłem wtedy całą przednią obudowę tą aluminiową i co się okazało jeszcze że ta tulejka na kole pasowym co styka się z simeringiem jest lekko owalna zawiozłem do tokarza i ten owal zlikwidował i do dziś jest sucho.

Co do demontażu to całego wspornika nie musisz odkręcać tylko wystarczy poluzować nakrętki i podnieść lewarkiem pod misą zrobi się luz i powinno zejść koło bynajmniej u mnie schodzi bo po bokach podważam je łapką podczas ściągania. Nie stosuję ściągacza jak ściągasz je u siebie ściągaczem to bez odkręcenia wspornika się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26
Napisano (edytowany)

Dzięki za INFO. A jak gołym okiem widzę że koło ma bicie na boki to może być przyczyną że nie trzyma uszczelniacz? I co jest przyczyną wadliwe koło?

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    94

Też się nawymieniałem bez potrzeby simeringów.

A winowajca był odrzutnik oleju.

Wstawiłem nowy i jak reką odjoł ....suchutko do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

To co miałeś z odrzutnikiem jakiś pogięty czy coś? Bo dużego znaczenia to on chyba nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasterRoj    81

Też wymieniałem ale przy drugiej wymianie pomierzyłem i otwór w obudowie aluminiowej nie jest na środku i musiałbym wymienić nowe obudowy i cały przód silnika rozkręcać chyba że odciąć bolce ustalające i dorobić pierścień u tokarza zamiast simeringu i idpowiedniu ustawić obudowe i dopiero wtedy dać nowy simering.

 

Orginalne koła pasowe mają nabijaną tulejke więc wystarczy się w taką zaopatrzyć i przy wymianie uszczelnienia gdy są wypracowane rowki wymienić.

 

Brakuje około 1 cm aby wyjąć koło pasowe więc trzeba odkręcać przedni wspornik lub przynajmniej luzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krystianadamczyk1
      mam pytanie ile wody miesci się w układzie chłodzenia ursusa c 330. prosze o odp
    • Przez pawelus
      Witam . Mam problem ze swoją c 330m1988 rok . 
       
      2 tygodnie  temu odebrałem  silnik z remontu kapitalnego ponieważ poszła woda do oleju . " remont robiła firma z długoletnim doświadczeniem ."
      zamontowałem silnik jak trzeba  , odpaliłem , wszystko fajnie strasznie żywy  , ładnie wchodził na obroty .
       
      zrobiłem może z 2 mth na pusto jeżdżąc ogladając moje pola . 
       
      no i w pewnym momencie coś w  silniku szczeliło i zblokowało koła i zgasł . 
       
      Silnik już wogóle nie odpali .   nawet podczas wrzucenia np 6 biegu i delikatnym pchnięciu  nic sie nie obraca . 
      czyżby poszedł wał korbowy ?
       
       
      Jestem ciekaw co moze być przyczyną . po świętach pasuje w pole jechać a tutaj nie ma czym ...  Pozdrawiam 
       
    • Przez kierowca
      Witam wszystkich posiadam c 330 i mam pęknięty blok koło pompy wtryskowej tu gdzie znajduje sie tabliczka znamionowa (niżej wtrysków) i mam pytanie czy da się to skleić bo mi woda wycieka.dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
    • Przez 330CUrsus
      Witam. Czy orientujecie się jakie są najlepsze i lepsze zestawy naprawcze do C-330(chodzi o silnik).Bo w dzisiejszych czasach to można kupić i za 120 zł ale to Chińskie i nie chcę nawet na to patrzeć.Myślałem o tych z Krotoszyna.Czy do wyjęcia tłoków trzeba zdejmować wał korbowy?I czy da się ocenić jego kondycję bez zdejmowania go? Z góry dzięki.Pozdro
    • Przez vrn
      Witam
      Po wymianie uszczelki pod głowicą zabrałem się za ustawienie zaworów. Zacząłem ustawiać tak jak instrukcja mówi czyli pręt w obudowę i koło zamachowe, pierwszy tłok w górze. Ustawiłem na 0.20 i obróciłem wałem szukając drugiego otworu, ale go u mnie nie ma. To zaznaczyłem kreską na kole pasowym i obróciłem o 180 stopni. Drugi tłok w górze zawory zamknięte i ustawiłem tak samo. Problem przychodzi wtedy gdy odpalę to zaraz robi się duży luz na każdym zaworze. Kilka razy próbowałem i ciągle to samo. Dodam, że śrubki od ustawiania luzu są ok i gwinty mają dobre. Coś robię źle? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.