Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Fendt310

Zamiana Fendt'a na Same

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same
Fendt310    1

Witam! Mam do was pytanie. Mam "okazję" zamienić Fendta 310 88r. na Same Silver 90km 99r. Ciągniki są w porównywalnym stanie (bardzo dobrym). Same ma przedniego TUZ-a i chodził w Turze. Ma podłokietnik z przyciskami. Fendt ma nieco ponad 10 tys. mth a Same 6,5 tys. Czy według was warto zamienić? Czy Same ściągnie mi czwórki obracane Kverneland (zabezpieczenia śrubowe), Prasę Vicon RF 130 z rotorem, rozrzutnik LeBoulch tandem 9T i agregat uprawowo-siewny 3m?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Myślę, że warto zamienić tego fendta na same, bo same po1 jest aż 11lat młodsze, po 2 na pewno tańsze w eksploatacji, a po 3 znacznie mniej wyeksploatowane. Z tymi maszynami, które w/w raczej da radę, bo parametry same i fendta są podobne. Aha i jeszcze 1 fendt nie posiada rewersu, a same tak, a to ogromna różnica. Dla porównania parametrów fendta : Fendt traktoreiden teknisiä tietoja i same: Same traktoreiden teknisiä tietoja


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Powiem Ci tak... będzie miał bardzo bardzo ciężko w tych maszynach no i więcej bedzie palił. W tych pługach pewnie przód będzie fikał. Ale jeśli chodzi o wyposażenie i wiek myślę że Same jest bardziej interesujące. Tylko że 12 tys na Fendta a 6,5 tys na Same to podobne bedzie zurzycie ciagnika tym bardziej że Same chodził z ładowaczem i pewnie ma suche sprzęgło więc możesz mieć problemy a jeszcze jedna sprawa... Do Same części nie są takie tanie uwierz mi... niektore elementy jak sprzęgło np. porównywalna cena do Fendta. Lepiej zmień na Fendta Farmera 311 z podobnego roku jak Same a napewno będziesz zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    237

robilem w same silverze sprzeglo 2 razy i czesci sa tanie jak barszcz, porownywalne do ursusa, wiec zluzuj gosciu troche ze swoja korbankomania :):)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Ja mam Lamborghini także wiem ile kosztują części... docisk sprzęgła 3 tys. korek spustu oleju z przedniej osi 150 PLN śrubka łącząca tłumik ze słupkiem 200 PLN... Jaki masz przebieg w tym Silverze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Skoro części do Lamborghini Same i Deutz-Fahr są takie drogie, to dlaczego nie kupiłeś Fendt'a (tak jak mi radzisz) tylko Lamborgini i Deutza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

Te ciagniki akurat kupował ojciec... Bylo bardzo blisko Fendta 412 Vario jednak dealer na naszym terenie którego juz z reszta nie miał dobrej opinii u ojca no i wyszło jak wyszło. Ale jeszcze nic straconego... dla ojca bardzo podobaja się Fendty nawet w tym roku miał ich 6 na podwórku więc miał porównanie w wykonaniu i w komforcie z DF i Lambo. Pamietaj jeszcze jedna rzecz że w Fendtcie jest oddzielny obieg hydrauliki, 2 pompy hydrauliczne no i masa... Same jest bardzo delikatny i do tego silnik bardzo mułowaty. Jak nie przyłożysz to nie pojedziesz, więc trudno bedzie Ci się przyzwyczaić. Ale wybór należy do Ciebie... Wiesz co masz a tamtego ktoś sprzedaje ale nie wiesz do końca dlaczego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

musze przyznac racje @rogerykowi za docisk wyszlo 2800 teraz sprawdzilem dokladnie. same bedzie mial z 7000 mth


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

no i widzisz... na 7000 godzin 2 razy robione. Fendt ma turbomatic i jak jest normalnie eksploatowane to wychodzi bardzo długo. Kolega ma 612 turbomatica rok jak pisze na tabliczce 77 przebieg tak naprawde nie wiadomo bo na 300 godzinach sie zatrzymał. Ma go już prawie 10 lat a teraz kupił JD 6630 Premium i miał Fendta sprzedac. Jednak ze wzgledów ekonomicznych powiedział że u niego w gospodarstwie Fendt dostał dożywocie. W ciągu prawie 10 lat zmienił tarcze od przedniego napędu które kosztowały 500 PLN. Ale to twierdzi że przez opony bo pozakładał tył 650 i przód 580 by mógł lepiej wciągać PRT na pryzmy z kukurydzą bo kosi usługowo. W ubiegłym roku bez napędu przewoził sezon kukurydzy z tym PRT i nigdzie go nikt nie wciagał na pryzmę a JD z HTSem kilka razy był wciągany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

silver to to samo co lambo premium? to zapomnij chyba że z 700kg w przedni tuz włożysz, ten ciągnik bez obciażników z UG 5x35 przód wietrzy, oszczędny jest ale lekki i silnik na turbinie czuć turbodziure, wiesz co masz jak nic się z fendem nie dzieje, to wiesz... "zamienił stryjek sierke na kijek" he eh

ps. te ceny części do sdf to masakra, nie wierze że do fendta czy jd mogą być droższe!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

700 kg to za dużo na niego. Do naszego Agrotrona 150.7 założyliśmy gruszke 1000 kg by w przyczepie zbierającej lepiej chodził bo miał problemy z uciągnięciem na łace i na pryzmie. Po zebraniu 50 ha trawy przednia oś PADŁA. Ojciec nie bedzie jej naprawial gdyż jak to twierdzi brat bedzie wolniej jeździł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

@ferdek07 turbodziure to czuc w zetorze (forterra), mi jakos ta w same nie przeszkadza.

docisk rzeczywiscie byl drogi, ale reszta czesci jesli dobrze pamietam jest relatywnie tania. przednia os robilem 2 razy, czesc rzeczy orginal, to co sie dalo regenerowane, wymienialem wtryski, regenerowalem turbo i w porownaniu np. do MFa to duzo mniejsze koszty napraw i czesci byly.

 

tez uwazam, ze 700 kg to za duze obciazenia dla tych ciagnikow i w obrotowym plugu raczej nie bedzie rewelacji :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Dzięki wszystkim za porady. Jednak nie będę go zamieniał bo chyba się nie opłaca.

 

@brzozak2 A w swoim Same wymieniałeś całe wtryski czy tylko końcówki? Ile kosztowała regeneracja Turbo i na czym to polegało?

Dużo te naprawy dały mocy silnikowi? Bo mój Fendt jest jakiś słaby i wolno wchodzi na obroty jak na te konie i też myśle nad taką naprawą?

 

Aha i po czym poznałeś, że turbina jest do regeneracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

tylko koncowki i dalo to takiego kopa jak powinno gdy paliwo jest prawidlowo rozpylone, niestety i*****a ktory je zamowil, wzial o numer wieksze nie informujac mnie o tym, takze aktualnie jezdze na za bogatej mieszance i kopce jak stary rupiec, postaram sie to zmienic w zimie.

 

turbo zostalo uszczelnione, po czym dostalo takich oporow, ze walek sie ukrecil. ale czesci tanie, walek zrobiony "za darmo".

przez turbo olej przeciekal.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

To pewnie ja w swoim tez będę musiał wymienić te końcówki. Sam je zmieniałeś? Duzo przy tym roboty?

 

A u mnie olej z turbiny nie cieknie ale myślałem że może to przez nią ciągnik nie ma mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

stan turbo najlepiej ocenic po zdemontowaniu, chociaz jak ktos ma pojecie to nie potrzeba. jesli koncowki nie rozpylaja dobrze paliwa, to czesc energii chemicznej jest tracona, spada sprawnosc, a zatem osiagi silnika.

przy same grzebalo w sumie 5 osob :) wiec ciezko powiedziec czy osoba trzymajaca klucz 17, czy jakis imbus jest odpowiedzialna :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

@Brzozak po ilu mtg padły wtryski i turbo, co się przyczyniło do awarii przedniej osi oraz sprzęgła? masz tura na samcu? dobre paliwa lałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

pierwszy raz byly robione te rzeczy, padly przy 6500 mth. paliwo caly czas normalne leje, tura ni ma.

przednia os padla od jazdy z wlaczonym przednim napedem, bo cos nie chcialo rozlaczac. sprzeglo pada od pracownikow, ktorzy nie umieja wlaczac polowych biegow, chociaz pokazywalem im i tlumaczylem kilkadziesiat razy.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

W Twoim samcu też jest tak że mtg liczy równo z godzinami zegarowymi niezależnie od obrotów? Na jakim oleju cały czas ganiasz i czy z ciągnikiem z turbem obchodziliście się "delikatnie" tzn troche popracował zanim zgasł itp :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

nikt go tam specjalnie nie oszczedza, jak ci podczas orki zgasnie ciagnik to lamentujesz nad tym ze w turbo nie zostal olej schlodzony?

nie wiem jak bije mth, ja nim nie jezdze, olej turdus.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    5

Ja regenerowałem turbo w swoim 308 LSA to wyszło ok 1000zł ale to była kapitalka bo wirnika dosłownie nie było już :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez Kuba284
      Cześć
      Czy w końcu ktoś mi powie gdzie w fendcie farmer 309 sidzą elektrozawory (lub coś w tym stylu) oraz czujniki od półbirgów oraz rewersu
      Bardzo bym prosił o zdjęcia lub dokładny opis.
    • Przez pawelol111
      Jak w temacie: Jadąc na wom 540 nie ma problemu. Jadąc na 750 jakiś czas działa a potem rozpina. Gaśnie lampka na guziku i dopiero po dociśnięciu dźwigni od zmiany prędkości i ponownym wciśnięciu guzika działa ale znowu tylko jakiś czas w zależności od kaprysu ciągnika.... Jest tam jakaś regulacja do lepszego spięcia a może cegłe na dźwignię położyć? Pytam bo jak przytrzymałem ręką dźwignię to nie rozłączało. 
    • Przez PATRYW
      Witam serdecznie. Poszukuje odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które dotyczą Fendta 305 ls 1992r.
      Pierwsze z nich dotyczy tylnego podnośnego. Otóż podnośnik nie opada do samego końca. Nie ma różnicy czy ciągnik jest pod obciążeniem czy nie. Mam siłownik wspomagający który dałem do regeneracji, bo delikatnie się pocił, ale nie przyniosło to rezultatów. We wspomnianym siłowniku jest coś podobnego do odpowietrznika. kiedy go odkręcam wypływa olej i podnośnik opada do samego końca. Po kolejnym podniesieniu jest dalej to samo i podnośnik zatrzymuje się ok 10 cm od pozycji maksymalnego opuszczenia. Co może być tego przyczyną ? 
      Druga sprawa dotyczy obsługi tylnych wyjść hydraulicznych. Mam zamontowany przedni ładowacz czołowy i jest on obsługiwany dźwignia miedzy fotelem a dźwignią podnośnika widoczną na zdjęciu. Jest tylko jedna dźwignia bo wiem ze innych modelach występują dwie. Zastanawiam się w jaki sposób obsługiwać tylne wyjścia? Przy okazji proszę o wyjaśnienie do czego służą pokrętła (żółte i niebieskie widoczne na zdjęciach)
      Pozdrawiam

    • Przez tay29
      witamw zime przestało poprawnie działać wspomaganie w fendzie 310lsa 86r. wczoraj wymieniłem pompe hydrauliczną na nową oryginalną jak kazał mi zrobić "mechanik". niestety problem dalej wystepuje. czym moze być to spowodowane ?
×