Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
luck30w

Jakie opony do Forterry 105

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
luck30w    0

Mam zamiar kupić zetora Forterre 105 tylko mam dylemat czy brać standardowe 14,9 R24 przód 18,4 R38 tył czy może szersze? Proszę użytkowników tych ciągników o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

danielhaker    823

My wzięliśmy standardowe i dobrze że nie dopłacaliśmy za 520 bo i tak do gniecenia kukurydzy to lepsze są te standardowe bo mają lepszy docisk na 1cm kwadratowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

zalezy do jakich prac bedzie głownie wykorzystywany. Ja uwazam ze jak do tego ciagnika to standard jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luck30w    0

chodzi mi aby dobrać opony aby w polu można było wykorzystać siłę uciągu ,a jednocześnie nie przesadzić z szerokościąopon aby silnik nie zwalniał podczas buksowania kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

no to przy tej mocy wydaje mi sie ze standard bylby najlepszym rozwiazaniem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Ja mam w swojej 10641 z przodu 420 na 24 a tyl 520 na 38 według mnie są to najlepiej dopasowane opony od poczatku je miałem wziąć i tak zrobiłem, i tak twierdził diler poniewarz ciągniki na tym ogómieniu maja najwiekszy uciąg w testach fabrycznych nawet pokazał mi dane na specjalnej makietce i powiedział że robie bardzo dobry wybór biorąc to ogomienie . Ciągnika nie zsuwa w polu tak jak na wązszych (bo na wąższych mam 9540)Z moich obserwacji i jazdy do tej pory mówię że są naprawde super i nie zamienił bym ich na inne . I oczywiscie ciagnik na nich dużo ładniej wygląda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

zgadza sie @Gago z tym ze nie nalezy zapominac ze ten model na ok 100KM i trzeba sie liczyc z tym ze przy takich oponach jak mowisz bedzie trzeba troche mocy potrzeba na pociagniecie samego siebie. oczywiscie szersze maja swoje niepodwarzalne plusy bo trudniej na takich sie utopic no i oczywiscie ciagnik łądniej wyglada:P moim zdaniem do 105 standard jest ok. z reszta zalezy tez do jakich prac ciagnik ma byc glownie wykorzystywany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

No i nalerzy jeszcze dodać że na szerokich nie zakopie się tak szybko jak nacienkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

no przeciez mowie ze latwiej utopi sie na waskich niz na szerszych;] ja bym raczej wybral te węższe. decyzja nalezy do Ciebie;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

na tył 520 jednak na przód polecałbym coś bardziej wąskiego. sam mam 420 na przodzie, czasami się to przydaje przy turze na miękkim terenie jednak wydaje mi się ze ta szerokość koła mocno ogranicza skręt, wiec jeśli ktoś nie ma tura a same obciążniki to polecam standard ze względu na lepszy promień skrętu który w forterze jest strasznie kiepski, nie mogę zrozumieć dlaczego przednia oś jest tak głęboko cofnięta ku tyłowi, 20 cm do przodu i ciągnik by dużo mniej bujało w transporcie i lepiej by skręcał, dlaczego jedyne co zmienią w forterach to kolor felg światełka i guziczki. niewiele potrzeba zeby ten ciągnik dużo zyskał a od paru ładnych lat nie modernizują go. Mi się trafił straszny egzemplarz a wiem że nie jestem wyjątkiem wiec zetor w forterze musi poprawić jakość, dopracować skrzynie, całkowicie zmienić sprzęgło bo to ceramiczne to porażka, jeszcze kilka detali i będziemy mieli fajny ciągnik za fajne pieniądze, aha i jeszcze silnik mój egzemplarz to istny smok także mam nadzieje ze te 4 zawory na cylinder coś dadzą jeśli chodzi o ekonomike pracy i ta turbo dziura do 1500obr zniknie ale to pewnie wina czegoś innego:) a konkretnie wymogów norm emisji spalin:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
×