Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może ktoś wie którą stroną zakładać łożysko kulowe na sworzniu zwrotnicy, ponieważ jedna bieżnia tego łożyska ma średnicę wewnętrzną dopasowaną do swożnia a druga luźna???

może ktoś jeszcze wie jak odróżnić półoś prawą od lewej - chodzi o ograniczniki - czy powinny być bradziej do przodu czy bardziej z tyłu???

i przy okazji jeszcze jeden problem ze zwrotnicami - w jednej dolna tulejka wchodzi bez oporów a nawet wpada i wyjmuje się lekko - jak najszybciej i najtaniej zrobić żeby było dobrze spasowane, sam nie wiem czy napawywać środek i potem obtaczać, czy zamawiać większą tulejkę na zamówienie, może coś kombinować z nagrzewaniem czy przyklejaniem - poradźcie

Opublikowano

Witam!

Myślałem ,zeby sie podłaczyć pod inny temat,ale uznałem,że najlepiej napisać nowy!

Mam pytanie czy ktoś naprawiał kolumne od c-355(pierwsze 60 też chyba taką miały). Nigdzie nie mogę dostać części a szczególnie wałków(sa albo od c-4011 albo od c-360). Wie ktoś moze gdzie takie kolumny regenerują?

Opublikowano

musisz odciąć obudowę kolumny[jest to jeden odlew ze skrzynią] wyciąć z grubej blachy odpowiednie podstawki pod kolumnę [coś w rodzaju rozłożonego trójkąta ] na to blachę pod kolumnę z otworami na śruby przyspawać do skrzyni i gotowe

Opublikowano

niewiem czy jest sens takiej przeróbki -przecierz do 4011 można dokupić wszszystkie części oo kolumny-a z przerabianiem podstawy jest duzo precyzyjnej roboty

tak ale kolumny przy 4011 szybciej się psują

Gość Profil usunięty
Opublikowano

musisz odciąć obudowę kolumny[jest to jeden odlew ze skrzynią] wyciąć z grubej blachy odpowiednie podstawki pod kolumnę [coś w rodzaju rozłożonego trójkąta ] na to blachę pod kolumnę z otworami na śruby przyspawać do skrzyni i gotowe

 

Dałbyś gwarancje na spawanie żeliwa? Jednak to niezbyt pewne połączenie. Robiliśmy taką przeróbkę, przekładnia od Avii, ale wykorzystaliśmy otwory w obudowie i wszystko trzyma się na śrubach.

Opublikowano

Witam,przymierzam sie do zmiany ukladu kierowniczego w c4011 na kolumne kierownicza od 360, robił juz ktos taki zabieg ? Jak zrobiliscie gaz reczny ? a mocowanie baku paliwa ? Moze ma ktos jakies fotki poglądowe ?

Opublikowano

Wycinasz stery układ i wspawasz w jego miejsce płytę. Dla pewności można rozpołowić ciągnik i w obudowie sprzęgła wstawia się drugą którą skręcamy razem z tą zewnętrzną. Bak niestety do wymiany bo w starym z 40-ki układ się nie mieści. Prosta sprawa.

Opublikowano

co do wspawywania byłbym ostrożny, u siebie miałem z tym problem, bo ktoś kiedyś w traktorku który kupiliśmy tak zrobił i efekt był taki, że pęknął pod wpływem naprężenia 1 śrubie od pokrywy skrzyni biegów z przodu po obu stronach i ciekło, zresztą na allegro pojawiają się takie naprawiane i wszędzie przeważnie jest w tym miejscu pęknięte

 

http://allegro.pl/item984619747_ursus_c_360_skrzynia_biegow_okazja.html

 

u mnie było bardziej pęknięte

 

w tym roku podczas remontu fazowałem to, pospawałem elektrodami do żeliwa następnie zeszlifowałem i na dodatek "zaszpachlowałem" to tzw płynnym metalem i narazie trzyma

 

widziałem jak znajomy mechanik przerobił zetorka 3011 też na przekładnie od 360 i po prostu ściął obudowę starego mech i następnie na 6 czy 8 imbusach M10 przykręcił płytkę 1 cm i do niej dopiero przekładnie i wyglądało to dość solidnie

Opublikowano

co do wspawywania byłbym ostrożny, u siebie miałem z tym problem, bo ktoś kiedyś w traktorku który kupiliśmy tak zrobił i efekt był taki, że pęknął pod wpływem naprężenia 1 śrubie od pokrywy skrzyni biegów z przodu po obu stronach i ciekło, zresztą na allegro pojawiają się takie naprawiane i wszędzie przeważnie jest w tym miejscu pęknięte

 

http://allegro.pl/item984619747_ursus_c_360_skrzynia_biegow_okazja.html

 

u mnie było bardziej pęknięte

 

w tym roku podczas remontu fazowałem to, pospawałem elektrodami do żeliwa następnie zeszlifowałem i na dodatek "zaszpachlowałem" to tzw płynnym metalem i narazie trzyma

 

widziałem jak znajomy mechanik przerobił zetorka 3011 też na przekładnie od 360 i po prostu ściął obudowę starego mech i następnie na 6 czy 8 imbusach M10 przykręcił płytkę 1 cm i do niej dopiero przekładnie i wyglądało to dość solidnie

 

O dzieki wielkie za info, przyda sie, ja jednak doszedlem do wniosku ze nic spawać tam nie bede, poprostu zetne stary mechanizm zrobie taka podkladke z blachy 8 mm do podkladki dospawam takie boczne blachy 5 mm i przykrece całosc do obudowy skrzyni biegow (pozostałosci po starym układzie kierowniczym ) mysle ze bedzie ok. A bak tez wymieniałes czy poprostu przerobiłes go ?

Opublikowano

witam ja mam przy 3011 kolumne od stara. cały układ (kolumnę) sciąłem wybierciłem 4 dziury na wierzch pod kolumne 10mm blacha a raczej płaskownik i jeszcze były potrzebne wsporniki zeby kolumna sie nie ruszała bo ten płaskownik potrafił sie wyginać ;[przed swietami to poprawiałem wiecej wzmocnien a  kolumna od stara jest z boku przykręcona i tam własnie dospawałem kawał blachy bo się wygninała tak ze teraz tam bedzei z 20mm grubości a na skrzyni zostało 10mm ogólnie nic skąplikowanego to nie jest. widziałem tez jak gosciu przy 4011 maił kolumne od 60 ale prszykręcona na wiezch tej starej tzn góra kolumny odkręcona gruba blacha do której były przyspawane kątowniki które były przykecone z boku kolumy( widziałem jak to bylo przykrcone ale jak to wyglądało z bakiem to nie mam pojecia)

Opublikowano

Bak kupiony używany. Nie warto przerabiać. Ja mam przyspawaną płytę pod układem od 10-ciu lat i na razie nie ma z tym kłopotu. dla pewności można ją przykręcić na przelot do obudowy sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v