Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam u siebie pół obrotu luzu. Od nowości czyli 82 nic nie było robione. Jak sprawdzić co jest źle lub co z miejsca naprawić?

Opublikowano

Z prawej strony przekładni kierowniczej w pokrywie masz śrubę z nacięciem na śrubokręt i nakrętkę kontrującą na klucz 22mm z tego co pamietam, popuszczasz ją i bawisz się tak, by zmniejszyć luz. Nie skręcaj tego na całkowite zero, ponieważ nieduży luz musi być, bo potem mogłobybyć tak, że nie skręciłbyś, ponieważ skasowałbyś luz na położeniu centralnym ( tam gdzie najbardziej jest wszystko zużyte) a w momencie gdy chciałbyś skręcić część mniej zużyta zaczełaby tak trzeć, że z trudem mógłbyś to zrobić.

Opublikowano

Ok spróbuję, a czy jest możliwość że coś się wytarlo? Dodam tylko że ten luz jest na prawdę bardzo luźny tzn koło kierownicy lata samo można by je piórkiem obrócić.

Opublikowano

Tą regulacją kasujesz luz tylko na zębach pomiędzy nakrętką a wycinkiem koła zębatego na osi przekładni. 

Musisz szukać na czym jest luz.  Pionowy wałek kolumny może mieć luz na łożyskach a może być i pomiędzy śrubą a nakrętką. 

Opublikowano

A możesz konkretnie napisać jak tego szukać? Wymontowac wszystko na stół czy w ciągniku? Krok po kroku jakbyś mógł bo jestem zielony z tych klocków ;)

Opublikowano

W ciągniku. Sam wałek kierownicy nie ma prawa mieć luzu góra dół, pomiędzy zębatką a nakrętką skasujesz na wyczucie śrubą regulacyjną z prawej strony kolumny,   wałek wąsa tez nie powinien mieć luzu. 

Gorzej z luzem pomiędzy nakrętką a śrubą. Dokręcając nakrętkę śrubką z prawej strony i kasując luz pomiędzy nakrętką przekładni a zębatką napręża się nakrętkę przekładni i nie ma możliwości wyczuć luzu. Szybko pojawi się znowu jeśli tam był.

Opublikowano

Sprawdziłem i mam luz na łapie tej wystającej z kolumny lecz luz na kierownicy jest taki że on po prostu nic nie łapie wtedy wewnątrz lata leciutko. Co to może być?

Opublikowano

Wyrąbany wieloklin na wąsie i osi wspomagania. Chyba przyszedł czas na orbitrol.

Ostatecznie możesz założyć siłownik wspomagania na osi tak samo jak do orbitrola a podłączyć go do rozdzielacza w serwomechaniźmie. Ktoś na necie miał tak i chwalił. Nie wiem czy nie Mani.

Opublikowano

Orientacyjnie jakie koszty naprawy? Mam nowego NH więc 60tka dużo nie robi i dwa tysiące to skoro jak na ten ciągnik włożyć w niego :/

Opublikowano

Odkręć nakrętkę dla pewności i sprawdź czy podkładka sprężysta nie oparła się o wieloklin. Jeśli tak to załóż podkładkę o średnicy wewnętrznej większej niż średnica wieloklina i dokręć porządnie.

Ostatecznie możesz wymienić dla świętego spokoju uszczelniacz a ramie posadzić na np. kleju do łożysk.

Opublikowano

Nakretke ta trzymająca ta łapę która ruszam na filmie tak? Jeśli to jest ten problem to czy objawial by on się luzem na kole kierownicy?

Opublikowano

Dobra byłem dzisiaj i zrobiłem najpierw to kasowanie luzu z prawej strony. Tak jak kazałeś nie ma maxa i znikło bardzo dużo luzu. Więc dalej biorę się za nakrętkę na wąsie i kiedy już miałem odkrecac z mocną siłą okazało się ze można obracać ręką wiec dokrecilem mocno i luz z filmiku znikł. Na kierownicy zostało go dosłownie pół centymetra wiec jestem mega zadowolony ale jeszcze zauważyłem ze jak złape za kolo kierownicy to lata ono na boki w kolumnie. Nie dużo ale coś lata. Czy coś z tym robić czy nie ma sensu? Został mi luz na przegubach. Będę wymieniał wszystkie 4. Czy są gdzieś jakieś instrukcje jak to potem wyregulować żeby skręt był i w lewo i prawo po równo możliwy? Jak domowo sprawdzić zbieżność? Dzięki bardzo za pomoc i pozdrawiam :)

Opublikowano

Kierownica goni sobie w kolumnie lekko na boki bo nie ma tam zdaje się łożyska tylko jakaś tulejka. tak mi coś świta.

Układ kierowniczy musisz ustawić tak by koła przy max skręcie opierały się na ogranicznikach. Kierownica na środek, koła prosto i załóż wąsa. Resztę skorygujesz jeśli coś się nie zmieści na podłużnym drążku. 

Zbieżność ustawisz dosłownie na dwie listewki.

http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top

Strona 91.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie bo nie mogę ogarnąć sprawy przegubów. Na farmexpert.pl dostępne są 4 rodzaje. Krótki z gwintem i bez oraz długi z gwintem i bez czyli.W 60tce mamy dwa przeguby między kołami i dwa na ppodłużnym drążku czyli też cztery. I teraz pytanie jakie to są przeguby. Wszystkie 4 inne czy jakie mam kupić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v