Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyraźnie słychać stukot z silnika. Kiedy to się stało dokładnie trudno określić ciągnik stał ok 4 miesięcy bez odpalani jak było przed postojem nie nie wiem :) . Jakieś 3 tygodnie naprawiałem rozrusznik przewody ( powód ciężko palił przeskakiwał będnix )oprócz tego regulacja kąty wtrysku regulacja wtryskiwaczy. I dopiero w tedy opaliłem ciągnik. Jak myślicie czy złu kąt wtrysku może być przyczyną stuku ? Zapłon ustawiłem według książki ale czy opóźnienie/za wczesny zapłon daje takie stuki ?

Opublikowano

ja mysle ze to skrzynia co co ty w silniku stukało? albo te łonczenie silnika ze skrzynia sa tam takie łożyska ale raczej nie albo jakaś śrubka sie obluzowała i dostaje trgań na wysokich obrotach he he :)

Opublikowano

Muszę jeszcze raz sprawdzić zapłon ustawiony został według książki wcześniej był za późny i teraz go przyspieszyłem . Pytam teraz z ciekawości jaki zapłon( za wczesny za późny ) da łatwiejszy rozruch ?

Opublikowano

wczesny zapłon jak dasz to bedize łatwiej palił ale szybciej wypali zawory a raczej ich gniazda u mnie też jest ten stukot raz na jakiś czas , nie jest to stukot pochodzenia skrzynia - sprzęgło . On wypływa z silnika

Opublikowano

ten dzwiek pochodzi z okolic góry silnika najprawdopodoniej jest luz gdzieś w klawiaturze ale dziwne że pojawia sie raz na jakiś czas , jakby miał luz to by cały czas dawało ??

Opublikowano

Zły kont może być przyczyną. Często tak jest przy polskich perkinsach. Przy 30-tce nie sptkałem się z tym jeszcze. Ja doradzam jeszcze zdjęcie miski olejowej, u mnie poluzowana śruba na korbowodzie była przyczyną tych stuków. Trochę długo już na tym jeździsz bo u mnie tego samego dnia pokazał kolano(aczkolwiek orałem pół dnia z tym stukotem dopiero w drodze powrotnej jak wykręcilem max obroty wyszła przyczyna stuków).

Opublikowano

Hej

Mam pytanie co to mogło się stać

W trzydziestce w ciągu orki ok. 60 ar 3 razy zagotowało wodę(termostatu nie ma)i jeszcze wywala wodę z chłodnicy gdy zmniejsza się obroty i coś w silniku stuka(niedawno silnik był naprawiany).

Opublikowano

Albo masz chłodnicę zanieczyszczoną, weź przedmuchaj kompresorem albo wymyj porządnie pod ciśnieniem.

Co do termostatu to już kiedyś o tym pisałem, termostatu nie powinno się wyrzucać,jak przyjdzie zima to nie zagrzejesz silnika a zimny silnik szybciej się zużywa i nie ma mocy.

Opublikowano

ściąg dolny przewod z chłodnicy i sprawdź czy leje się woda ,malecieć strumieniem ja też tak miałem i musiałem oddać chłodnicę do odkamieniania , pozatym musisz założyć termostat , zmień węze i zalej go płynem , dobre baterie i heja

Opublikowano

ja w zimie ciągnika nie używam, chłodnica była wymienia ok. 3 lata temu wraz pompą,dolny wąż był wymieniany wiosną tego roku, silnik był robiony początkiem sierpnia bo ucięło blokadę zębatki na wałku rozrządu.

Opublikowano

:rolleyes:miałem ten sam problem - co się okazało pęknięte główki korbowodów na jednym i drugim tłoku od czego nie wiadomo a objawy identyczne. Podejrzewam że tłoki mogły delikatnie uderzać w zawory lub nawet w głowicę. Metaliczne stuki ale nie zawsze cykliczne w okolicy wydechu.Pękniecie widać było dopiero po wyciśnięciu tulejki. Jeśli się robi remont silnika to dokładnie należy przejrzeć wszystko to co będziemy wkładać do silnika :D

Opublikowano

tez tak myslałem i zostało to sprawdzone, ale wszystko było ok, mi sie wydaje że to silnik wpada w jakiś rezonans i wystepuje ten stukot bynajmniej umnie bo gdyby usterka mechaniczna to by stukało cały czas lub często a to 3 dni spokój potem sie pojawi coś postuka i znów spokój :P

Opublikowano

Dobry wieczór;) Zwracam się do wszystkich z prośbą o pomoc zdiagnozowania problemu w mojej trzydziestce. otóż, ostatnio przeprowadziłem mały remącik silnika, a dokładniej zregenerowałem głowicę, to znaczy zdałem starą , a dostałem nową po regeneracji, przy okazji gdy już miałem głowicę ściągniętą, to wymieniłem pierścienie , wiem , że same pierścienie dużo na długo nie pomogą, ale zawsze na pewno coś, (zawsze brakuje tych pieniędzy:() . No i gdy poszedłem po głowicę sprawdziłem ją sobie, zawory ssące wystawały idealnie 2.2 mm, a wydechowe coś minimalnie mniej, ale już dokładnie nie pamiętam, głowica była szczelna, sprawdziłem ją nalewając do każdego zaworu nafty, przez 20s , nawet się nie spociła;), więc chyba szczelna;) Zmieniłem dzwigienki klawiatury, ustawiłem zawory i..... ciągnik pali bardzo ładnie, ciepły do słownie od strzała, zimny też szybko łapie, ale nurtuje mnie jeden fakt, że gdy silnik przekracza 1100 obrotów, to dziwnie coś w nim stuka, tak jak by zawory, ale ustawiałem ich już dwa razy i według mnie jest wszystko ok., ale to stukanie jest dosyć głośne, i nie wiem co to może być. Powiem jeszcze, że przed rozebraniem ciągnika, tego stukania nie było, ale za to wszystkie zawory miały zniszczone gniazda, (wypracowały sie), jeden zawór 3.8 mm był wpadnięty w głowicę;). Bardzo bym prosił wszystkich o pomoc, bo niby silnik chodzi ok, ale to dość głośne stukanie przy wchodzeniu na wyższe obroty, i schodzeniu z nich na niskie bardzo mnie niepokoi. Proszę o jakieś sugestie;)

Opublikowano

Mam nadzieję że po zmianie pierścieni nie odkręciła ci się czasem korba, ale pewnie już by wyszła bokiem. Najczęstszym powodem takiego stukania jest właśnie to że jest to nowe tzn. są nowe prowadnice zaworowe oraz nowe zawory, które są do siebie dosyć pasownie dobrane ,a poza tym dochodzi rozszeżalność cieplna, która sprawia że elementy są do siebie jeszcze bardziej pasowne i dokłada następne opory ruchu, przez co zawory wolniej wacają do zamkniętego położenia, a niekiedy lekko pomaga im w tym tłok dając taki lekki czy niekiedy dość głośny stukot. Musi poprostu popracować samo przejdzie ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v