Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To ja nie wiem o jakim mieście Ty mówisz, może o przedmieściach. W centrum Gdańska nie zobaczysz wielu kominów, jedynie kominy elektrociepłowni.

W EC też obowiązują normy czystości spalin ;) .

Opublikowano

no pewnie to o czym piszecie nazywa sie miejską wyspą ciepła proponuję doczytać na wasze problemy aczkolwiek ten temat ma wiele do spalania w janku :) niestety normy spalin powodują zwiększone zuzycie paliwa i koszty od zakupu ciagnika po eksploatację ale ekologia jest modna :) myśle że przy cenie paliwa w Egipcie Arabii czy Wenezueli dyskusja o spalaniu nie była by tak popuarnym tematem wśród uzytkowników :)

Opublikowano

r5100 w ładowaczu prawie bez gazu (ma wydajną pompę) około 7l/h a w polu pisałem chyba wcześniej.. żałuje ze wziąłem 4x40 pługi na jesieni miał problemy mam ciężka ziemie i w niektórych miejscach ledwo sie toczył a skiba stała lepsze by były 35..

:blink: Bez gazu? Jak to możliwe? Jesteś pewien wyniku czy mierzyłeś na oko? :blink:

Mój 6230 z 4*40 lata jak wściekły. ;)

Opublikowano (edytowane)

Ja czego wodę? ni wodę normalne pole pługiem zagonowym 4 x 40. Dodam że warunki były cudowne pole było nie zjeżdżone jak to często bywa i nie za mokre oraz nie za suche.

Edytowane przez andrzej2257
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Aha...to super... 10l/ha masz najlepszy wynik na AF. Możesz powiedzieć jak to mierzyłeś? Krok po kroku?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

10 litrów pali większość Zetorów na tym forum, rekordziści 8.

Ja bym był skłonny uwierzyć w 10 litrów, ale w optymalnych warunkach, na V klasie i nie za głęboko.

Opublikowano

eee tam najlepszy NH TD schodzą poniżej 9 l/ha :lol:

@Artur96 ma nh TD80, który pali mu 3,33l/h przy prasowaniu :lol: Dowód poniżej

Też mam nh td80.Mi w nim 2 rzeczy nie pasują napęd się źle włącza.I słabe sprzęgło.

Bo spalani ma naprawdę małe ponieważ jest bez turbo.Tato belował 12godzin bez postoju to spalił ok-40litrów chyba niezły wynik?

Ciągnik tani i jeździć też się jakoś da ^^

Opublikowano (edytowane)

Nie 10 L powiedziałem około bardziej bliżej 12 - 13 L pamiętam dokładnie jak to jak zmierzyłem? nalałem do pełna 130L tyle ile mieści 5720 jak wiemy wyświetlacz pokazuje 12 kresek paliwa jesżeli jest zatankowany do pełna 1 kreska mieści około 11 L na ha szło mi gdzieś tak no ponad 12L nie będe gadał że 10 bo to lekka przesada ale więcej jak te 12 to nie poszło.

 

P.S głębokość orki 25 cm.

Edytowane przez andrzej2257
Opublikowano

@łukasz.Zapraszam cię do mnie do gospodarstwa przyjedz w maju Jak będe siał kukurydzę(prasował już nim nie będę ponieważ jest za mały do nowej prasy ).Przy tobie zaleję cały bak pojedziemy na pole A potem dolejemy i zobaczymy ile wyjdzie?

ok?

Opublikowano

A zapnij go do porządnej pracy a nie tzw. perkotania-wtedy pokaże ile potrafi spalić-w ładowaczu chwytakowym np. to u mnie każdy ciągnik bije rekordy oszczędnego spalania :D -ale w belarce walcowej tam gdzie ciągnik zdycha to juz niekoniecznie...

Opublikowano (edytowane)

No właśnie tato belował deutz-fahr gp 220 wałkowa.

Wiem ze w porządnej spali dużo więcej.Ponieważ belowałem też inną.Ale proszę mi nie wmawiać ze spalił więcej bo sam tankowałem.Wiadomo może być trochę ruznicy bo nigdy nie da się zmierzyć dokładnie.

 

P.S.właśnie on tylko perkotał bo wiadomo siana się mocno nie zbija

Edytowane przez Artur96
Opublikowano

Ale głupota :D -jak to spalanie spada proporcjonalnie do szerokości założonych opon ?-a guzik, jest raczej na odwrót-z czymś takim moge się zgodzić jedynie w ekstremalnych warunkach tzn. tam gdzie dochodzi (w przypadku zastosowania węższych opon) do dużych uślizgów no i wtedy owszem może tak być.W innych wypadkach-wieksza szerokość=większe opory toczenia=wyższe zużycie paliwa.

Opublikowano

równie dobrze szersza opona, mniejsza koleina na polu, mniejsze opory toczenia, mniejsze spalanie... jeżeli chodzi o transport to spalanie bardziej zależy od ciśnienie w oponach.

 

 

zawsze podziwiałem ludzi którzy spalanie mierzą wskazówką poziomu paliwa na wyświetlaczu :D

Opublikowano

teraz to nie wiem czy nie będę 902 zaczepiał do przyczepy a jd to na moje 20ha i do tura przy mały traku objezdnym. to na co maja wpływ szersze opony od węższych??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v