Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tekst "stać cię na jd stać cię na paliwo" uważam za niepoważy przy dzisiejszych cenach paliwa. To samo tyczy sie innych marek. Przynajmniej jak dla mnie robienie czego kolwiek opiera sie o rachunek ekonomiczny a nie robienie aby robić.

Opublikowano

Zgadzam się w 100% z hubertusem "stać cię na jd stać cię na paliwo" jest co najmniej nie poważne żeby nie powiedzieć dosadniej . Jest takie powiedzenie - nie stać mnie na tanie rzeczy , to że np. stać mnie na JD to nie oznacza że jestem bogaty tylko chce mieć ciągnik ekonomiczny tak w zużyciu paliwa jak i szeroko pojętej eksploatacji w skład której na leży wziąść między innymi pod uwage koszty ewentualnej awarii (prawdopodobieństwo jej wystąpienia) i oczywiście koszty paliwa co za interes było by kupować jakiegoś smoka wawelskiego , no chyba że ktoś w totaka wygrał to co innego.

Opublikowano

Może i rachunek ekonomiczny, ale jak tu rachować skoro ze strony New Holland'a mamy zawyżoną liczbę koni mechanicznych, w Zetorze legendarne wysokie spalanie oraz słaby skręt.

 

Prawdę mówiąc można dostać niezłego bzika porównując obecne oferty dealerów.

Opublikowano

Wcale sie nie dziwie na to mogą pozwolić sobie tylko ci duzi. Na testy pewnie dadzą tylko gdy kupujesz coś za około 300 tys lub więcej. Pozatym nie udźmy sie jak taki sprzęt jest traktowany w większości przypadków sam gdzieś czytałem jak dzień i noc ktos orał bo ciagnik za darmo.

  • Root Admin
Opublikowano

silnik może będzie deutza ale sterownie nim może i pewnie jest zrobione pod fendta.

tak samo jak z TV - na swiecie jest 3 producentów matryc a ile mamy marek tv? 30-40-50? tak to wszystko wychodzi z 3 fabryk

Opublikowano

Dawniej miały silniki MAN'a od 120 czy iles tam koni ( nie jestem pewnien i nie chce siać herezji) a mniejsze miały zawsze Deutza a potem juz wszystkie były na Deutzu..

 

 

...chyba :D

Opublikowano

a nie perkinsa ? bo seria 200 wydaje perinsowaty odglos z silnika

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Perkinsowaty, bo ma trzycylindry...:) wbrew pozorom to SISU. :)

Opublikowano

dokładnie seria 200 ma SISU pod maska tak jak pisze Bobek_Farmer a co do efektow audio ktorych zrodlem jest ten silnik to ja nie widze w nich nic dziwnego poprostu 3 cylinderki juz maja takie zwyczaje ja mam same rollera 70 i tez 3 cylinderki i dzwiek pracy silnika jest podobny tzn. wydaje sie iz pracuje strasznie nierowno

Opublikowano

ooo to co oni tak szaleją z tymi silnikami :) hm ciekawe czy to ekonomia ? czy jakosc ? czy co tam za cuda o tym decyduja ze biorą sisu czy DF czy mana :) a do trisixa wrzucą JD :) hiih

Opublikowano

Czy ja wiem -tak na oko to ten ciągnik aż taki kompaktowy nie jest -jak znam życie to pewnie zysk wygenerowany dzięki zastosowaniu 3-cylindrowego silnika Sisu jest sporo wyższy niż gdyby pod maską pracował jakiś Deutz... :)

Opublikowano

wszystko rozchodzi sie o normy jakosci spalin, a nie koszty czy wymiary, nie wszedzie jest tak kolorowo jak u nas, ze mozna jezdzic/kupic bez ponoszenia dodatkowych kosztow V8 i to bez ograniczen predkosci :) .

za 10 lat bedziemy jezdzic 3 cylindrowymi ciagnikami o mocy 150 KM.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mimo wszelkich przekonań trwałość silników ma być większa, jednak coraz bardziej żyłuje się silniki... Jakoś nie przekonuje mnie zapewnienie ze te 150KM z silnika R6 6 litra, jest równie trwałe, jak z R3 3litra. Pół biedy, jakby redukowali cylindry, ale oni redukują pojemność, dokładając większe turbiny i te nieszczęsne recyrkulacje i inne kastraty...

Wielu wspomina, że stare JD to miały jondery... teraz prawdziwych jeleni już nie ma. :)

Opublikowano

zmniejszenie emisji toksycznosci spalin (mozna dodac pozorne) uzyskuje sie dzieki zmniejszeniu pojemnosci, liczba cylindrow to rzecz bardziej wynikowa, potrzebna do stworzenia m.in. jak najbardziej optymalnej komory spalania.

przynajmniej tak mnie sie wydaje, ze taka jest kolejnosc.

Opublikowano

Co do tego żylowania to myśle że o trwałość bać się nie trzeba większośc woli diesla nowego typu w aucie niz starego klekota przebiegi tych nowych silników osiągają bez problemu te przebiegi co silniki 20 lat temu. Podobnie w ciągnikach są coraz lepsze materiały oleje itd. Jeśli chodzi o pojemnośc jednego cylindra zalezy to między innymi od rodzaju silnika itd. łatwo można zauważyć że w silnikach ciągników najczęściej jest to około 1.1 litra słyszałem że w osobówkach najlepsze efekty daje 0,5 litra. Ludzie chca aby mało palil miał moc to się obniza pojemność daje cisnienie doładowania i zużycie paliwa spada. Swoją drogą te stare jd takie ekonomiczne nie były znam kilku włąścicieli. Pozatym jest jeszcze jedna bolączka rzedowych 6 wiele firm konstruuje układ chłodzenia tak , ze ostatni cylinder nonstop sie przegzewa.

 

Co do fendta i silnika deutza po co ma pracować 4 pod maską serii 200 skoro taka 4 pracuje pod maską serii 300. Jest coś takiego jak pozycjonowanie produktów, segmenty rynku itd.

Opublikowano

@Bobek-"Wielu wspomina, że stare JD to miały jondery... teraz prawdziwych jeleni już nie ma. "-eee tam  -taki mój jeden powinowaty   ma JD 2850 czyli teoretycznie mocniejszy od mojego-ale jak trochę pojeździł moim to stwierdził że jego ciągnik nie ma nawet polotu-szczególnie podobało mu się to że można ruszać pod obciążeniem z tak niskich obrotów a i wchodzenie na obroty ocenił jako o wiele lepsze...dodam tylko że ma naprawdę fajny egzemplarz tego 2850.A przecież ten mój 5720 to taka popierdółka  :)  w porównaniu z jakimś Premium.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v