Skocz do zawartości

Pronar - AWARYJNOŚĆ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Naucz się własnie pisac w odpowiednim okienku. ;)

 

Chyba zartujesz z ta masa co?

Pronar ma jak najbardziej odpowiednia mase jak na swoja moc powiem nawet ze jest ciezki.

Ja rownież uważam ze masa jest dobrze dobrana bo nie jest za cieżki ani wcale lekki. Z odpowiednimi maszynami nie ma najmniejszych problemów a po dociażeniu może ciagnac sprzet dedykowany wiekszym ciagnikom. Masowo przewaznie jest troche ciezszy od ciagnikow podobnej mocy. Ale to jest temat o awaryjnosci a nie walorach uzytkowych... u mnie usterka byl walniety simering na pompie co nie przeszkadzalo w pracy ciagnikiem ale niestety skutkowalo przedostawaniem sie oleju do skrzyni. usuniete na gwarancji. uchwyt od lusterka sie urwal po zachaczeniu o galaz i to tyle

Opublikowano

U mnie w Pronarze 1025A 2005r 760mth:

-urwana dźwignia od przełączania obrotów WOM (awaria usunięta przez serwis)

-2x zakleszczyła mi się skrzynia (sam zrobiłem, 0 kosztów)

-wymieniłem paski klinowe

-nawalił stycznik od rozrusznika

-nagminnie pęka przewód paliwowy między pompką zasilającą a filtrem paliwa

-podgrzewanie powietrza w kolektorze ssącym nie działa

 

W MTZ 82 1999r 3000 mth od urodzenia z turem

-kilka razy przedni most, ale jak bodajże 5 lat temu założyliśmy elementy od TS jest ok

-skrzynia padła po 5 latach

-sprzęgło robione 2 razy

-rurka od chydrauliki między pompą a rozdzielaczem chyba 3 siedzi, ale ta ostatnia już długo

-pompa od wspomagania to chyba już 6

-pompa chydrauliczna już ledwo dyszy

-wtryskiwacze wymieniane

-przednia felga pękła

 

To tyle tych awari które mi utkwiły w pamięci. Chyba było jeszcze trochę tych drobniejszych, ale weź sie cofnij pamięcią 10 lat do tyłu ;)

Opublikowano

panowie to jest traktor na 10-20 ha,raz na jakiś czas ocś tam nim porobić,później przy nim oczywiście,jakieś trzy lata temu zciągałem z drogi mtz bo oplem kadetem mu obbił przedni napęd,co ciekawsze opla gość szybciej naprawił pomimo że go rdza już jadła,dobrze że mój ojciec pozbył sie kacapa,zastąpił go 912 który do dziś pracuje

Opublikowano

Ja powiem tak, na ruska nie ma rady. Jeden będzie pracował dość długo na dużym areale i będzie miał mało awarii a drugi będzie się psuł, będzie się z niego lało ipt... Jak kto trafi no i czasami też od kierowcy dużo zależy

Opublikowano

od razu ruskie to złe, te wszystkie bajki o awaryjności pronarów myslałem kiedyś że to bajka ale mam w rodzinie serwisanta i przyznaje że jakość montarzu ciągników z pronaru jest kiepska i poleca belarusy, ciągnik mtz ze swojej natury jest bardzo prosty i tam naprawde nie ma się co psuć ale w pronarze musieli coś tam nadziubać i poprawić coś co nie trzeba naprawiać, a tak wogóle jeździłem dzisiaj belarusem 820.3 i mam porównanie do proximy i uważam że belarus jest lepszy ;)

Opublikowano

Ja posiadam Pronara 82 SA i na niego nie narzekam ba nawet go sobie chwale żadnych poważnych awarii nie miał. Ciągnik jest naprawde dobry mało pali itp. Może fakt nie jest to fend lub coś innego ale wart jest swojej ceny

 

Pozdro

 

 

Jest z 2004 roku 700mth

Opublikowano

A mój pronarek prawie zero awarji. 2004 rok prawie 1900 mth. Awarie to prawie żadne. W jakimś 2005r pompa lasneła kopcił jak lokomotywa. 2 razy spinacz który z 12v/24v przełancza. I co tam jeszcze :P A i jeszcze szprzęgło od napędu (podpora) Chyba wszystko. I przewpody o hydrauliki drobnostki. Na 5 lat sie wydaje nic. I w silniki drobne żeczy sie robiło uszczelki wtryskiwacze itp. Jak na taki sprzęt to mało.

Opublikowano

Brat jeździ w SKR Pronarem 82A w 4 lata zrobił niecałe 4000mth. A wymienili w mim 4 pompy wodne, 2 razy sprzęgło i raz rozpoławiali bo olej z silnika ciekł. Wszystkie możliwe czujnik, panel z zegarami. Zawory hamulcowe. 2 razy robili WOM(łożyska siadły) Podpora od napędu była też robiona, rozdzielacz hydrauliczny pod kabiną. Komplet końcówek wtryskiwaczy i pierścienie na tłokach. Alternator się rozleciał. Pozatym to wszystko chodzi :P

Opublikowano

ja mam z Pronaru Zefira 85 z turem LC-3

z awari toi była wymiana pomy paliwowej bo miała wade fabryczną(scięte oringi)wymienili mi tez pompe olejowa gdyż podejrzeali że przez nią tur niechce podnosic,jednak przyczyna słabego podnoszenia były zbyt cienkie siłowniki przy tym modelu,po wymianie siłowników na grubsze problem ustapił,co prawda nie przepracowałem tym ciagnikiem wiele bo ma dopiero ok 170 mtg,ale jestem z niego zadowolony,hydraulika nie cieknie :P

Opublikowano
Brat jeździ w SKR Pronarem 82A w 4 lata zrobił niecałe 4000mth. A wymienili w mim 4 pompy wodne, 2 razy sprzęgło i raz rozpoławiali bo olej z silnika ciekł. Wszystkie możliwe czujnik, panel z zegarami. Zawory hamulcowe. 2 razy robili WOM(łożyska siadły) Podpora od napędu była też robiona, rozdzielacz hydrauliczny pod kabiną. Komplet końcówek wtryskiwaczy i pierścienie na tłokach. Alternator się rozleciał. Pozatym to wszystko chodzi :P

 

 

Ciekawi mnie z czym ten Pronar chodził... :P

Opublikowano

Pronarek jest ciągle w ruchu. Zimą odśnieża drogi i czasem posypuje. Dużo chodzi w transporcie. Poza tym wszystkie maszyny do uprawy. Poza tym wykasza łąki (kosiarka bijakowa) i często robią na dwie zmiany. Ogólnie wszystkie maszyny są do niego dopasowane. Teraz brat mi mówił że ma 4200 godzin i to tych ruskich a w czerwcu mija mu 4 lata :P

Opublikowano

ja mam pronara 82TSA juz 3 rok i wogóle nie narzekam poza przednim napędem (skrzypi pod obciążeniem) .ale takto jest zajebiaszczy . oram nim wahadłowymi 4 famarolu i sieje razem z agregatem prasuje bele przaktycznie na 40ha wszystko tylko nim robie i dostaje ostro po garach i nic nie cieknie jak tu opisujecie, kupił bym drugiego takiego jak bym miał kaske

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v