Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Różnica jest tylko w wyposażeniu.A co do skrzyni czy rewersu to nie ma problemu jedyny problem to ze cena rośnie i to sporo z takim wyposażeniem może kosztować coś ok130tyś netto.

Ale mi chodzi dokładnie w czym się różnią.

Opublikowano

Do tej pory JD nie eksportuje z Chin ciągników do Europy.

Pytanie do użytkowników 5R, czy tez starszej wersji, czy ciekł wam uszczelniacz w przednim moście? Bo w 5M już mamy taki przypadek... i już 3 tygodnie czeka się na uszczelniacz... chyba z Chin go wiozą ;)

To w moim jd 5m ciekł uszczelniacz w przednim moście, wreszcie go wymienili po prawie 4 tyg oczekiwania. Podobno uszczelniacz był niewłaściwie założony bo w jednym miejscu był podwinięty. Po małej przejażdżce nie cieknie, ale jutro jadę po przyczepę w sumie zrobię 60 km to wtedy się przekonam czy naprawa pomogła.

Odnośnie samej wymiany to jak patrzyłem jak serwisant odkręca przecinakiem i młotkiem śrubę (taką nietypową bo na obwodzie miał 4 wcięcia na założenie klucza) bezpośrednio umieszczona na wałku napędowym to mnie szlak trafiał (prawie ją zmasakrował, a cała siła uderzenia był przenoszona na koła zębate mechanizmu różnicowego) a później tą samą zakręcił i powiedział że teraz to już zamówią odpowiedni klucz. Nie chciałem go pouczać ale jak dostanę od firmy JD ankietę po 6 mies eksploatacji to opisze wszystko i załączę foto tej śruby. Zastanawia mnie jedno czy na tym polega profesjonalna usługa serwisowa?? Czy to tylko ten diler ma tak "profesjonalnie przeszkoloną kadrę".

Opublikowano

A jaka to firma jeśli wiedzieć wolno ?

PS.-nie żebym się czepiał ale szlag mnie trafia jak w 90% wypowiedzi widzę słówko "szlak" zamiast "szlag".

Opublikowano

@adamjd6230 własnie to jest urok polskich serwisów, ze maja czesto ludzi którzy pierwszyraz ciagnik widza na oczy i potem tak naprawiają, ja z tego typu serwisantami spotkałem sie kilkakrotnie i to z rożnych firm.

Opublikowano

Co tu dużó wymagać rynek maszyn nowych rozwija się dealerami czy serwisantami zostaja ludzie którzy jeszcze niedawn używkami handlowali albo coś tam naprawiali domowymi sposobami zostali co prawda przeszkoleni ale nażędzia kosztują ai w głowie cały materiał ze szkoleń zostać nie musiał.

Opublikowano

@hubertuss niby nie wymagać, ale jak sie daje za maszyne 150 czy 200tys, to mysle ze mam prawo wymagać szybkiego i sprawnego serwisu. Zauważ ze od nas rolników to sie wymaga coraz wiecej, zebysmmy taniej, szybciej zdrowiej itd produkowali. I za to ze spelniamy coraz wiecej wymogów to coraz gorzej jestesmy wynagradzani, więc wyznaję taką zasade, ze jeśli odemnie duzo wymagają to ja też wymagam coraz wiecej.

Opublikowano

Może z tym wymaganiem to nienajlepszy dobór słów był. Ale to niestety tak wygląda. Co do wymagań napewno wymógł bym na serwisancie aby oprócz klucza sobie zamówił także nową śrubę dla mnie w ramach gwarancji oczywiście.

Opublikowano

Każdy serwis nastawiony jest na maksymalny zysk .Znajomy mechanik ze serwisu skody mówił ,że olej w beczce z napisem Mobile Wan to nie żaden Mobil tylko inny po 12zł/l , anie po 40.Podejrzewam że z olejami do ciągników jest tak samo.

Opublikowano

biorę 5100 R ale w temcie M cos powiem pogadałem sobie z przedstawicielem u którego brałem R-ke i pytalem sie go o te chinskie mosty powiedział ze owszem korpus jest z chin (odlewany)ale srodek nie, powiedział ze w zadnym obecnie sprzecie niezależnie jakiej marki i jakiej maszyny znajduja sie czesci z chin bo jest tam poprostu taniej.. inni ukrywaja takie zeczy oni chca byc wporzadku, niestety cena robi swoje.

Opublikowano

dobrze Ci powiedział, bo wiedział że do środka nie zajrzysz ;) W chinach nie produkuje części do swoich samochodów np. Toyota, ale w związku z ostatnimi kłopotami finansowymi rozważa taką możliwość.

Opublikowano

Wydaje mi sie że obecnie wielu producentów nieważne czy to maszyn rolniczych czy innych rzeczy chce zachęcić klijentów niską ceną którą musi na czymś zredukować w tym przypadku jest to most. Lecz nie sądze że John Deere wyda na rynek ciągnika który popsuje mu wieloletnią renomę którą uzyskał na polskim rynku, lecz tego dowiemy sie gdy te ciągniki zaczną pracować w polu.

Opublikowano

Źle ci się wydaje, fendt czy np ferrari tanie nie są jest jeszcze wiele innych przykładów. Co do tego ze odlew chiński środek nie tego nikt nie wie a co ma dealer mówić że wszystko chińskie. I to że w każdym sprzecie są części z chin to też mocno naciągana teoria. Częsci z chin wkładają do tego co w założeniu ma btc tanie. Jesli powstaje produkt, któy w założeniu ma byc skierowany do odpowiedniej grupy klientów za odpowiednią cene wtedy jest złożony z droższych części.

Opublikowano (edytowane)

ZROBIŁEM MAŁA PRZEJAŻDŻKE 5080M ZE SKRZYNIĄ 16/16 I POWIEM SZCZERZE ŻE DZWIGNIA OD PÓŁBIEGÓW JEST W DOŚĆ NIE PORĘCZNYM MIEJSCU.BYŁO TO MOJE PIERWSZE SPOTKANIE Z TYM CIĄGNIKIEM.MOŻE TO KWESTIA PRZYZWYCZAJENIA I OPANOWANIA ALE ZMIANA BIEGÓW I PÓŁBIEGÓW PODCZAS JAZDY BYŁA DLA MNIE TROCHE UCIĄŻLIWA.PROSZE O WYPOWIEDZ NA TEN TEMAT OSÓB KTÓRE DOSWIADZYŁY JAZDY TAKIM CIĄGNIKIEM NA CODZIEŃ W RÓŻNYCH PRACACH.

Edytowane przez robertbara
Pisanie postów z włączonym Caps Lockiem
Opublikowano

uważam że dźwignia od półbiegów jest w dość dobrym położeniu, podczas jazdy nie nie przeszkadza i nie można się pomylić.

Jeździłem dzisiaj M-ką JD 5070M po przyczepę Pronar 6t i dokonałem dokładnego pomiaru spalania z domu wyjechałem z zalanym po korek zbiornikiem:

na przejechałem 58km (95% drogi to asfalt a reszt żwirówka z wertepami) w obie strony zajęło mi to 2 godziny jazdy, w jedną stronę na pusto a z powrotem z przyczepą. Przy obrotach silnika 1900 (oprócz pokonywania żwirówki) spalił 13 litrów ON zrobił 2,3 mtg wychodzi 6,5 litra na godzinę.

A teraz pytanie to dużo czy mało????

Opublikowano

liczyłem czas na zegarku a mtg przed wyjazdem zapamiętałem.

Diler Pronaru chwalił mi się że produkują felgi do prawie wszystkich marek ciągników bo mają jedną z największych w europie wytwórnię felg.

Opublikowano

no tak już mi pasuje wszystko bop te 58km to w obie strony było,

a te 6,5l/h to czy dużo czy mało ciężko powiedzieć w moim odczuciu trochę sporo

 

Edit

a w JD też są z pronaru?

Opublikowano

A co tu dożo mówić JD to powinno mówic samo za siebie ;) wygodny mały zwrotny silny i Nie pali tak dużo jak sie mowi o JD. Super ciągniczki sam sie nad takim zastanawiałem niedawno :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v