Skocz do zawartości
mlynarz

Orbitrol zetor 5340

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mlynarz    0

Witam

 

Mam w kupnie zetora takiego jak w temacie z 2004 i teoretycznie z przebiegiem 1000 motogodz.

Ciągnik wyglada dobrze nie jest zniszczony nie cieknie itp itd.

Jest tylko jeden feler :P .

Ciezko sie kreci kierownica na postoju. Jest wyczywalny spory opór o zmiennym natezeniu tzn chwile jest lzej a znowu potem ciężko.

Z kolei jak sie doda wiecej gazu i przekreci kierownica do oporu w prawo i w lewo to zaczyna wsystko działac jak nalezy i mozna juz wtedy krecic przysłowiowym jednym palcem.

 

Nie mam doświadczenia z coagnikami ze wspomaganiem ( w domu jest tylko c330 ).Podzielcie sie uwagami czy to tak ma byc, czy cos raczej jest sypniete, czy poprostu da sie to jakos wyregulowac i bedzie ok.

 

Ciągnik nie jest tani i wpakowanie sie w uszkodzony sprzet jakos mi sie nie usmiecha. a jeszcze uwaga - zetor sporo pracoewał z turem i przewoził bele- moze to ma jakies znaczenie.

Z góy dzieki za podpowiedz co to moze byc.

 

Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzsiek1312    1

Jakie obroty silnika masz na postoju - może być tak że za małe są - chyba powinno być coś około 750obr/min

Jak chodziłem do szkoły to był taki - też ciężko na małych obrotach 550-600obr/min się kręciło ciężko nauczyciel mówił żeby na postoju miał 750 wtedy silnik ma odpowiednie smarowanie i pompa olejowa wytworzy odpowiednie ciśnienie i ilość oleju.

A jeżeli tak nie jest to ciężko powiedzieć , ale przy tak nowym ciągniku może być tak że filtr jest zanieczyszczony i starczy ,ale nikt ci nie pozwoli aby coś sprawdzać i rozbierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych obrotach w moim 5340 też tak jest.Ciężko się skręca ale na wyższych obrotach jest już dobrze.W tych ciągnikach tego typu już tak jest


Sprzedam kolepkę od foliarki do stawiania bel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arek116    3

np w 5320 na wolnych obrotach tylko tyle że silnik cyka też się dosyć ciężko kręci ale jak ma już 500obr już jest lux. powiem ci tak jeżeli ciągnik jest warty swojej ceny tzn jest zadbany i nie wyeksploatowany i cena odpowiada i chcesz go kupić to go bierz ba nawet jeśli będzie to jakaś wada orbitrola i będzie się to pogłębiać to regeneracja tego nie jest kosmicznie droga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlynarz    0

Dzieki wszystkim za odpowiedź. Sprzet zakupiony wrazeniami podziele sie jak troche popracuje na roli.

Pozdrawiam Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kamil43
      Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.
      Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.
      Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.
       
      Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.
       
      Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.
      Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.
       
      Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.
    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
×