kris14

Komplet opon do Ursus 4514

Polecane posty

kris14    264

Witam.

Zbliża się wymiana opon w ursusiku i póki czas chcę przekalkulować to na zimno co i jak :)

Więc sprawa jest taka.

Tylnie opony mają jeszcze bieżnik, ale lewa jest uszkodzona [przecięta] ale jeszcze po naprawie daje rade, ale nie wiadomo ile wytrzyma.

Przednie opony sa bardziej podjechane, co widać na zdjęciach w galeri :)

Np. tutaj i lewa przednia też jest przecięta co szybciej kfalifikuje ją do wymiany, ale jak wiadomo najlepiej opony wymieniać kompletami na osi.

 

Co do wyboru opon wchodzą w rachube tylko opony radialne, z powodu takiego że jest to ciągnik główny w gospodarswie i jest używany do najcięższej roboty w polu.

Na tylnią oś to jest 13.6 R36 bo z niskoprofilowych nic szerszego nie znajde :)

Na przednią oś 11.2 R24 albo jakiś zamiennik niskoprofilowy [myślałem o 320/70 R24, będą dobre? czy nie będzie problemu ze zgrywaniem się z tyłem?]

I z tego co się zorientowałem niskoprofilowe opony są to opony bezdętkowe, ale czy mógłbym zastosować w przypadku niskoprofilowych opon dętki w przedniej osi?

 

Jakiego producenta polecacie?

Szukając po serwisach w necie z opon znalazłem zestawy Kormoran, Taurus, Firestone itd.

W serwisie www.opony.pl na Firenstonki jest teraz ładny rabat i czy warto dopłacić kilka stówek na oponie do Firestona?

Czy Kormoran ma wmiare dobre opony? Jak wygląda Taurus?

 

Co sądzicie o kupowaniu opon w necie?

Dla mnie to wygodne i zamawiam takie jakie chce, bo jak mam zjeżdzić kilometry po sklepach i mało co dostać [bo to nie jest C-360 czy C-330 że mają dużo rzeczy na miejscu] to wole dać te pare zł za przesyłke.

 

Jak myślicie, czy taki zestaw 13.6 R36 i 320/70 R24 to byłby dobry wybór do Ursusa :) ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Pozdro kris14 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

No napewno się zgra, bo 320/70 są minimalnie niższe od 11,2 ale lepszy uciąg to zrękompensuje, a ile tak wogóle kosztują opony 13,6/36 bo te rozmiary nie są tanie z tego co wiem, a nie myslałeś o wymianie kół z tyłu na 30' poszukaj na necie może znajdziesz komplet w dobrym stanie, ja bym się nie cykał i poszukał jakieś używane 480 he he

a co do zgrania to wszystko można dobrać, szkoda że tyłu nie da się zwiekszyć, ja bym skołował felge 30' i dał tył 18,4/30 przód 12,4 co Ty na to? ale to co myślisz też jest Ok mysle że bez problemu mozna włozyć dentke tylko nie wiem jak ta bezdentkował ułozy się na feldze czy "odbije" równo jak to stara felga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

No właśnie, ten rozmiar jest niestandardowy dosyć.

Opony tył:

Kormoran 13.6 R36 ok. 1400zł/szt.

Firestone 13.6 R36 ok. 1600zł/szt.

Opony na przód:

Kormoran 11.2 R24 ok. 800zł

Firestone 11.2 R24 ok 1000zł

Kormoran 320/70 R24 ok. 900zł

Firestone 320/70 R24 ok. 1200zł

 

Całość wychodzi ok. 4400-5600zł zależnie od kompletu.

 

Co do uciągu tyłu nie mam zastrzeżeń na obecnych oponach [stomile dają rade :P ] i koło ładnie się w bruździe pługa chowa.

Tylko zależało by mi na szerszym przodzie żeby tak się nie zapadały.

A z tyłu to trudno, nic nie zrobie bo szerszych opon nie ma a nowe felgi z nowymi oponami to już raczej za duże koszta.

Felga pewnie gdzieś 1000zł a opony 480/70 R30 min. 2tys. zł, czyli za dużo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    67

w sumie to ja proponowałem używane 480 kopletne koła, a nowa felga to 600zł chyba, a co do opon 16,9/30 lub 18,4 też spokojnie w 1400 powinna się zmieścić, no ale to i tak 1 tyś więcej musiał byś zainwestować, no ale i dodzie szerszy przód to też większy wydatek, no więc jeśli chcesz opcję ekonomiczną to zostań przy tych 13,6 co do wyboru samej opony to najlepiej obejrzeć na żywo z miarkę w ręku i pomierzyć sobie to wszystko dokładnie, bo pomiedzy jedną a 2gą firmą może być 2cm rozbierzości w szerokosci czy wysokości opony

ps. masz duzo łąk czy duzo latasz w transporcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    14

kolego ja załozyłem opony bezdętkowe do MTZ firmy taurus i jak narazie do bardzo dobrze sie spisuja i kupił bym z chęciom drugi raz za przod dalem 600zl a za tył 1200. Założyłem z dętkami i nie ma problemow ułozyła sie fajnie opona tylko jak zakładałem na felge to smarowalem ludwikiem (płyn do naczyń) no i trzeba było chłopa żeby ją wcisną są bardzo pasowne i to powiem ze jest plus bo nie pchają mi sie żadne patyki czy cos tam pomiedzy felge a opone no to tyle o taurusie :P

http://www.agrofoto.pl/forum/Mtz-82-image104708.html


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

Powierzchania łąk ie przekracza 6ha a w transporcie to tyle co z pola do domu [max 2km w jedną strone] i raz w roku wywieź kilka przyczepek zboża :)

 

 

Edit.

Szukając w necie, sprawdzałem opony Firestona i znalazłem taką tabelkę:

LINK

i z niej wyczytałem że wymiarami [oprócz szerokości] nie ma różnicy między 11.2 R24 a 320/70 R24, czyli wszystko powinno być ok :)

A co do tego żebym pomierzył z miarką to tylnie opony są na tyle niestandardowe że na miejscu ich nie dostane, nie wiem gdzie bym musiał szukać żebym mógł mieć opony 13.6 R36 różnych producentów w jednym miejscu :P

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

Na stronach producentów można znaleźć takie dane jak dokładna szerokość i wisysokość, a co do wyboru marki to już wolna wola, a która się lepiej sprawdzi trudno powiedzieć, 320 jak najbardziej pasuje, pisałem że jest minimalnie mniejsza bo jest ale to jest tak minimalne że nie ma znaczenia, a co do kupowania na necie to może najpierw pojeździj po targowiskach i pogadaj, bo ja na targowisku zawsze znajde taniej popony niż te same na necie z megaupustem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

No to jest to samo, tyle że 340/85 R36 to radialna bezdętkowa a 13.6 R36 jest dostępne w wersji Tube Type [z dętką] i jest tańsza :mellow:

A ja i tak będę miał dętki w ciągniku, bo bezdętkowe opony potrafią przystworzyć problemu jak się nie ma sprzętu do ich montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znacie może ceny kompletu opon z felgami na przód do 4514? chce dołożyć na bliźniaki i nie wiem jak je połączyć i ile w ogole mnie to wyniesie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian12345    15

A czy wejdzie opona 12.4 R24 na felge od ursusa 4514 na przód ? Obecnie ma z przodu oponę 11.2 R24. A chciałbym mu założyć szerszą. Czy wejdzie na tył felga z oponą 18.4 R34 na tył czyli taka jak ma 912, oczywiście gdybym wcisnął oponę 12.4 R24 na przód.

Edytowano przez damian12345

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    211

Z przodu pewnie masz te węższe felgi ale opona (12.4) wejdzie. Na tył nie jestem pewien ale do 12.4 powinieneś dobrać 16.9 R 34 ale to i tak musisz felgę zmienić. Na takich gumach wychodziły. Możesz też zamiast brać większe opony założyć niskoprofilówki. Obejdzie się wtedy bez zmiany średnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

U mnie myka w sąsiedztwie 4514 na oponach z przodu 320/70R24 i z tyłu 480/70R30 na standardowych felgach. Przód z tyłem się zgrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian12345    15

Ale ursusie 914 z przodu ma 12.4 R24 a z tyłu ma 18.4 R34 to się zgrywają to w moim na tych oponach też się będzie zgrywać.

Wiem że będę musiał zmienić z tyłu felgi. Na tył kupię felgi od ursusa 902/9012.

Edytowano przez damian12345

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

A czy pomyślałeś nad tym że każdy ciągnik ma inne przełożenie w skrzyni między przednią a tylną osią? Bo widać że chyba nie

 

PS: Felgi od 902 i tak nie będą pasowały

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    264

Tak, no chyba że lubisz bawić się w przerabianie.

Ale radziłbym się upewnić czy 4514 i 5314 mają te same przełożenia w przystawce przedniego napędu.

 

A i jeszcze jedno- jeżeli koniecznie chcesz mieć felgi 34" z tyłu licz się z tym że będziesz musiał zamontować dłuższe ramiona podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    67

ursus 4514 opony tył 16,9/30 lub 13,6/36 koła te są sobie rwne rednicą, co do zamian na szersze chyba każdy wie jak liczyć wysokosc opony więc nie będę się powtarzał tak dla przypomnienia we wszystkich nowych ciagnikach stosowane są wersje z szerszym ogumieniem przy zachowaniu standardowych fabrycznych prędkosci i przełożeń i tak zamiast opony 16,9 co jest nic innego jak 420/85 stosowane są 480/70, a przednich opon zamiast 11,2 co jest 280/85 stosuje się 320/70, farmtrac 80 ma takie same koła jak 4514 i w opcji ma też kombinację kół 12,4/24 i 18,4/30 także zetor w podstawowych wersjach proximy ma takie same koła jak 4514 wystarczy podpatrzeć jakie kombinacje kół stosował zetor, wywnioskować można z tego że mosty zetora mają takie same przełożenia jak w 4514 i tak w proximach stosowane były kombinacje takie jak w farmtrackach ale i były opcje dla tylnych kół 34 i tak 13,6/24 przy tyle 16,9/34, była opcja z tylnymi kołami 18,4 i chyba przód był 13,6 więc się musiało zgrywać, ale i był zetor 7341 chyba user @Biały2005 takiego miał czy ma nie wiem, ale pamiętam że narzekał że przód dosc szybko brał a miał przód 12,4 przy tyle 16,9/30 a więc o rozmiar większy przód niż pownien być, także tolerancja jakas jest a z 4x4 i tak pracujemy w "rzadkim" terenie przy niższych prędkosciach,

ps. gdybym miał takiego 4514 i trochę grosza mógł na to przeznaczyć to bym się nie cackał tylko "dał" koła 34 od 5314 i największe koła jakie by podeszły czyli 13,4/24 i 16,9/34, bo ten ciągnik nie ma skrzyni 40km/ha a tak zyskał bym te 4-5km/ha Vmax zresztą można sobie porównać gdzie w galerii były prędkosci zetora na poszczególnych biegach zależnie od rozmiaru kół

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez sebekwolkasos
      Link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/oferta/ursus-4514-eksportowy-CID757-IDyeaBe.html
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
    • Przez PrzemekRol29
      Witam. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, kupiłem Ciągnik Massey Ferguon 6180 Dynashift z 1997 roku z oponami: przód 380 mm szerokości, tył 600mm.
      Czy jest możliwość zmniejszenia szerokości z tyłu opon jak tak to na jakie, interesuje mnie szerokość między 450 - 500, czy przy tym będę musiał zmieniać felgi czy jest opcja zwężania, oraz dodatkowo czy będę musiał zmieniać coś przy oponach z przodu ? Dziękuje za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj