Skocz do zawartości
kris14

Komplet opon do Ursus 4514

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris14    259

Witam.

Zbliża się wymiana opon w ursusiku i póki czas chcę przekalkulować to na zimno co i jak :)

Więc sprawa jest taka.

Tylnie opony mają jeszcze bieżnik, ale lewa jest uszkodzona [przecięta] ale jeszcze po naprawie daje rade, ale nie wiadomo ile wytrzyma.

Przednie opony sa bardziej podjechane, co widać na zdjęciach w galeri :)

Np. tutaj i lewa przednia też jest przecięta co szybciej kfalifikuje ją do wymiany, ale jak wiadomo najlepiej opony wymieniać kompletami na osi.

 

Co do wyboru opon wchodzą w rachube tylko opony radialne, z powodu takiego że jest to ciągnik główny w gospodarswie i jest używany do najcięższej roboty w polu.

Na tylnią oś to jest 13.6 R36 bo z niskoprofilowych nic szerszego nie znajde :)

Na przednią oś 11.2 R24 albo jakiś zamiennik niskoprofilowy [myślałem o 320/70 R24, będą dobre? czy nie będzie problemu ze zgrywaniem się z tyłem?]

I z tego co się zorientowałem niskoprofilowe opony są to opony bezdętkowe, ale czy mógłbym zastosować w przypadku niskoprofilowych opon dętki w przedniej osi?

 

Jakiego producenta polecacie?

Szukając po serwisach w necie z opon znalazłem zestawy Kormoran, Taurus, Firestone itd.

W serwisie www.opony.pl na Firenstonki jest teraz ładny rabat i czy warto dopłacić kilka stówek na oponie do Firestona?

Czy Kormoran ma wmiare dobre opony? Jak wygląda Taurus?

 

Co sądzicie o kupowaniu opon w necie?

Dla mnie to wygodne i zamawiam takie jakie chce, bo jak mam zjeżdzić kilometry po sklepach i mało co dostać [bo to nie jest C-360 czy C-330 że mają dużo rzeczy na miejscu] to wole dać te pare zł za przesyłke.

 

Jak myślicie, czy taki zestaw 13.6 R36 i 320/70 R24 to byłby dobry wybór do Ursusa :) ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Pozdro kris14 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No napewno się zgra, bo 320/70 są minimalnie niższe od 11,2 ale lepszy uciąg to zrękompensuje, a ile tak wogóle kosztują opony 13,6/36 bo te rozmiary nie są tanie z tego co wiem, a nie myslałeś o wymianie kół z tyłu na 30' poszukaj na necie może znajdziesz komplet w dobrym stanie, ja bym się nie cykał i poszukał jakieś używane 480 he he

a co do zgrania to wszystko można dobrać, szkoda że tyłu nie da się zwiekszyć, ja bym skołował felge 30' i dał tył 18,4/30 przód 12,4 co Ty na to? ale to co myślisz też jest Ok mysle że bez problemu mozna włozyć dentke tylko nie wiem jak ta bezdentkował ułozy się na feldze czy "odbije" równo jak to stara felga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

No właśnie, ten rozmiar jest niestandardowy dosyć.

Opony tył:

Kormoran 13.6 R36 ok. 1400zł/szt.

Firestone 13.6 R36 ok. 1600zł/szt.

Opony na przód:

Kormoran 11.2 R24 ok. 800zł

Firestone 11.2 R24 ok 1000zł

Kormoran 320/70 R24 ok. 900zł

Firestone 320/70 R24 ok. 1200zł

 

Całość wychodzi ok. 4400-5600zł zależnie od kompletu.

 

Co do uciągu tyłu nie mam zastrzeżeń na obecnych oponach [stomile dają rade :P ] i koło ładnie się w bruździe pługa chowa.

Tylko zależało by mi na szerszym przodzie żeby tak się nie zapadały.

A z tyłu to trudno, nic nie zrobie bo szerszych opon nie ma a nowe felgi z nowymi oponami to już raczej za duże koszta.

Felga pewnie gdzieś 1000zł a opony 480/70 R30 min. 2tys. zł, czyli za dużo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62

w sumie to ja proponowałem używane 480 kopletne koła, a nowa felga to 600zł chyba, a co do opon 16,9/30 lub 18,4 też spokojnie w 1400 powinna się zmieścić, no ale to i tak 1 tyś więcej musiał byś zainwestować, no ale i dodzie szerszy przód to też większy wydatek, no więc jeśli chcesz opcję ekonomiczną to zostań przy tych 13,6 co do wyboru samej opony to najlepiej obejrzeć na żywo z miarkę w ręku i pomierzyć sobie to wszystko dokładnie, bo pomiedzy jedną a 2gą firmą może być 2cm rozbierzości w szerokosci czy wysokości opony

ps. masz duzo łąk czy duzo latasz w transporcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

kolego ja załozyłem opony bezdętkowe do MTZ firmy taurus i jak narazie do bardzo dobrze sie spisuja i kupił bym z chęciom drugi raz za przod dalem 600zl a za tył 1200. Założyłem z dętkami i nie ma problemow ułozyła sie fajnie opona tylko jak zakładałem na felge to smarowalem ludwikiem (płyn do naczyń) no i trzeba było chłopa żeby ją wcisną są bardzo pasowne i to powiem ze jest plus bo nie pchają mi sie żadne patyki czy cos tam pomiedzy felge a opone no to tyle o taurusie :P

http://www.agrofoto.pl/forum/Mtz-82-image104708.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Powierzchania łąk ie przekracza 6ha a w transporcie to tyle co z pola do domu [max 2km w jedną strone] i raz w roku wywieź kilka przyczepek zboża :)

 

 

Edit.

Szukając w necie, sprawdzałem opony Firestona i znalazłem taką tabelkę:

LINK

i z niej wyczytałem że wymiarami [oprócz szerokości] nie ma różnicy między 11.2 R24 a 320/70 R24, czyli wszystko powinno być ok :)

A co do tego żebym pomierzył z miarką to tylnie opony są na tyle niestandardowe że na miejscu ich nie dostane, nie wiem gdzie bym musiał szukać żebym mógł mieć opony 13.6 R36 różnych producentów w jednym miejscu :P

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Na stronach producentów można znaleźć takie dane jak dokładna szerokość i wisysokość, a co do wyboru marki to już wolna wola, a która się lepiej sprawdzi trudno powiedzieć, 320 jak najbardziej pasuje, pisałem że jest minimalnie mniejsza bo jest ale to jest tak minimalne że nie ma znaczenia, a co do kupowania na necie to może najpierw pojeździj po targowiskach i pogadaj, bo ja na targowisku zawsze znajde taniej popony niż te same na necie z megaupustem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

No to jest to samo, tyle że 340/85 R36 to radialna bezdętkowa a 13.6 R36 jest dostępne w wersji Tube Type [z dętką] i jest tańsza :mellow:

A ja i tak będę miał dętki w ciągniku, bo bezdętkowe opony potrafią przystworzyć problemu jak się nie ma sprzętu do ich montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian12345    0

A czy wejdzie opona 12.4 R24 na felge od ursusa 4514 na przód ? Obecnie ma z przodu oponę 11.2 R24. A chciałbym mu założyć szerszą. Czy wejdzie na tył felga z oponą 18.4 R34 na tył czyli taka jak ma 912, oczywiście gdybym wcisnął oponę 12.4 R24 na przód.

Edytowano przez damian12345

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Z przodu pewnie masz te węższe felgi ale opona (12.4) wejdzie. Na tył nie jestem pewien ale do 12.4 powinieneś dobrać 16.9 R 34 ale to i tak musisz felgę zmienić. Na takich gumach wychodziły. Możesz też zamiast brać większe opony założyć niskoprofilówki. Obejdzie się wtedy bez zmiany średnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

U mnie myka w sąsiedztwie 4514 na oponach z przodu 320/70R24 i z tyłu 480/70R30 na standardowych felgach. Przód z tyłem się zgrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian12345    0

Ale ursusie 914 z przodu ma 12.4 R24 a z tyłu ma 18.4 R34 to się zgrywają to w moim na tych oponach też się będzie zgrywać.

Wiem że będę musiał zmienić z tyłu felgi. Na tył kupię felgi od ursusa 902/9012.

Edytowano przez damian12345

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A czy pomyślałeś nad tym że każdy ciągnik ma inne przełożenie w skrzyni między przednią a tylną osią? Bo widać że chyba nie

 

PS: Felgi od 902 i tak nie będą pasowały

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Tak, no chyba że lubisz bawić się w przerabianie.

Ale radziłbym się upewnić czy 4514 i 5314 mają te same przełożenia w przystawce przedniego napędu.

 

A i jeszcze jedno- jeżeli koniecznie chcesz mieć felgi 34" z tyłu licz się z tym że będziesz musiał zamontować dłuższe ramiona podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

ursus 4514 opony tył 16,9/30 lub 13,6/36 koła te są sobie rwne rednicą, co do zamian na szersze chyba każdy wie jak liczyć wysokosc opony więc nie będę się powtarzał tak dla przypomnienia we wszystkich nowych ciagnikach stosowane są wersje z szerszym ogumieniem przy zachowaniu standardowych fabrycznych prędkosci i przełożeń i tak zamiast opony 16,9 co jest nic innego jak 420/85 stosowane są 480/70, a przednich opon zamiast 11,2 co jest 280/85 stosuje się 320/70, farmtrac 80 ma takie same koła jak 4514 i w opcji ma też kombinację kół 12,4/24 i 18,4/30 także zetor w podstawowych wersjach proximy ma takie same koła jak 4514 wystarczy podpatrzeć jakie kombinacje kół stosował zetor, wywnioskować można z tego że mosty zetora mają takie same przełożenia jak w 4514 i tak w proximach stosowane były kombinacje takie jak w farmtrackach ale i były opcje dla tylnych kół 34 i tak 13,6/24 przy tyle 16,9/34, była opcja z tylnymi kołami 18,4 i chyba przód był 13,6 więc się musiało zgrywać, ale i był zetor 7341 chyba user @Biały2005 takiego miał czy ma nie wiem, ale pamiętam że narzekał że przód dosc szybko brał a miał przód 12,4 przy tyle 16,9/30 a więc o rozmiar większy przód niż pownien być, także tolerancja jakas jest a z 4x4 i tak pracujemy w "rzadkim" terenie przy niższych prędkosciach,

ps. gdybym miał takiego 4514 i trochę grosza mógł na to przeznaczyć to bym się nie cackał tylko "dał" koła 34 od 5314 i największe koła jakie by podeszły czyli 13,4/24 i 16,9/34, bo ten ciągnik nie ma skrzyni 40km/ha a tak zyskał bym te 4-5km/ha Vmax zresztą można sobie porównać gdzie w galerii były prędkosci zetora na poszczególnych biegach zależnie od rozmiaru kół

Edytowano przez Ferdek07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam ! Jaki najszerszy rozmiar opon w valtrze a 92 można było by wziąć aby mieścił się bez problemu w bruździe przy orce ? Jest dużo podmokłych łąk więc szerokie opony były by najlepsze . Mamy zamiar kupić ten traktor więc prosiłbym o szybką odpowiedź .
      Sorki jeśli podobny temat już był ale nie mam czasu szukać .
    • Przez RycerzNocy
      Chciałbym założyć felgi i opony 10/15 (takie jak są w rozrzutniku obornika) do c-360 i co muszę przerobić aby móc je założyć.
    • Przez tomb2
      Poszukuje w trbie pilnym sybole lakierów do C-360 Głównie chodzi mi o zółty ktorym malowane były blachy. Jakby ktoś miał jeszcze symbol siwego (blok silnika) i kremowego (felgi) Będe bardzo wdzięczny.
      Pozdrawiam
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
×