Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie będę teraz mył kadłuby w c360 przed malowaniem, wcześniej przed remontem tam gdzie były wycieki olej tak zmieszał się z kurzem że zrobiły się takie warstwy że nie idzie żadnymi płynami do mycia silnika ani dimerem jedynie szpachelka a potem 2 razy powtarzam środek do mycia silników i myjka ale nadal to nie wiele zmywa i tu moje pytanie stosował ktoś z was sodę kaustyczną do mycia ?  Może wiecie z własnego doświadczenia jakie rozrobić proporcje tej sody ?

Opublikowano (edytowane)

 Gruby osad brudu to  najlepiej mechanicznie a dopiero potem chemicznie.

Zabezpieczenie otworów, instalacji przed wodą i chemikaliami. Okularki i odzież ochronną sobie zafunduj co byś się nie poparzył chemicznie i czystą wode w wiaderku w razie W

NaOH(wodorotlenek sodu) do silnych zabrudzeń dajesz 100-150g na litr wody, Sporządzona ciecz powinna mieć temperature 75-95 stC a czas odziaływania środka na brud od 15 do 60 minut potem płukanie czystą wodą. Trzeba pamiętać by nie przesadzić z temperaturą i czasem odziaływania bo soda matowi i rozmiękcza farbe co może powodować że odpadnie razem z brudem potem.

Podgrzewasz odpowiednią ilość wody, wsypujesz środek mieszasz aż się dobrze rozpuści i nanosisz na brudne elementy(pędzel, sztotka), dodatkowo wcierająć i szorując, co przyspiesza zmydlanie smarów i olejów.

Jak masz na podorędzi to dodajesz jeszcz do tego szkło wodne w ilości 3-5g/l i Na2Co3(węglan sodu) w ilości 40-50g/l i idzie mycie jak burza

Edytowane przez Roman4321
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Pompad2
      Witam, co może być przyczyną nierównego pracowania silnika w Lamborghini Racing 165? Pompki co są na listwie były w regeneracji i zostały doprowadzone do porządku. Wtryski naprawione, chodzi o to że nie pracują one równo jedna działa mocniej a druga słabiej. Reguluje to się podkładkami pod pompki? Dodam że po naprawie pompek ciągnik gaśnie na wolnych obrotach.
    • Przez cugiel
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie grzałki silnika.Chodzi mi głównie oto gdzie się ją montuje w tym modelu?
      Prosiłbym o jakieś zdjęcie.
    • Przez kamiljaro
      Witam, case 5150 1996r. skrzynia powershitf polbiegi zmieniane w dźwigni zmiany biegów licznik ten najbardziej cyfrowy.
      Licznik wskazuje mi na  wolnych obrotach 280 a przy maksymalnych obrotach około 600. Orientuje sie ktoś jak mogę to przestawić lub co może to powodować 
    • Przez RolHub22
      Witam, jest problem z odpaleniem T25 A1 rok prod. 1972 lub 1973. Ciężko pali prawie wogule nie może zapalić sprężanie schychac ,że ma z tłumika wydobywa się gęsty czarny dym. Gdy po "setnej" próbie uda się odpalić nie może utrzymać obrotów pomimo dodawania gazu. W tym momencie słychać dziwny dźwięk z silnika jak by "pisk", stukanie i od razu gaśnie. Przewody paliwowe zostały oczyszczone tak samo jak zbiornik paliwowy. Pompa został wymieniona. Ktoś miał coś takiego w swoim T25?
    • Przez Fendt612
      Mam parę pytań dotyczący silnika Fendt 612
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
      Bardzo prosze o odp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v