Skocz do zawartości
Quadzik

Dominator 100 pytania.

Polecane posty

Quadzik    0

Witam zakładam nowy temat bo zależy mi na szybkiej odpowiedzi a w poprzednim temacie o hydrostacie będzie z tym cieżko. Znalazłem dominatora 100 w dobrych pieniądzach ale mam pare pytań. Jest on na hydrostacie ale ma dwa biegi, a z tego co wiem przeważnie były 3. Druga sprawa to brak hamulcy, nie widać nawet żeby oryginalnie one tam były właściciel mówi, że hamuje się hydrostatem. Silnik jaki w nim siedzi to perkins v8. Odpala ładnie, pracuje cicho nie kopci. Jedyną usterką jest pompka paliwa. Założona jest teraz elektryczna, bo kiedy kombajn postoi dwa dni to nie zapali na normalnej tylko trzeba załączyć elektryczną. Gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć to byłbym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    28

U nas jest hydrostat ale hamulce robocze są normalnie i nie uwierzę w to żeby ktoś wypuścił kombajn z fabryki bez hamulców...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    85

Poszukaj wersji z mercedesm, był tam om 360, rzędowa 6, perkins v8 to porażka, tragiczny dostęp do silnika, bardzo mało jest tych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Quadzik    0

Też byłem za mercedesem ale zadecydowała cena. Kombajn z dowozem wyniesie mnie 18tys a z mercedesem chcą dużo więcej. Czy ten silnik jest aż tak zły? Moje pierwsze wrażenie po usłyszeniu silnika było pozytywne. Nie widziałem żadnego miejsca w którym byłby upocony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    64

My mamy perkinsa - zastrzeżeń nie mam żadnych poza kilkoma rzeczami - zawsze był problem z odpaleniem ciepłego silnika - zimny palił luks a jak zgasł ciepły to nie odpalił dopóki nie ostygł - ale od ostatniego roku podłączyliśmy dwa akumulatory i problem znikł Kolejna niemiła przygoda jaka nas spotkała w pierwszym roku to taka ze nie spuściliśmy całej wody - okazało się ze jest tam jeszcze jeden kranik od strony zbiornika ze zbożem i trzeba było wymieniać uszczelkę pod głowicą - do tego typu silnika nie można dostać oryginału - gość w Warszawie nam dorobił na wzór starej i chodzi do dziś Co do pompki to co masz na myśli normalna pompka? Oryginalnie w kombajnie z tym silnikiem nad bakiem znajduje się elektryczna pompka Jak odpalasz zimny to trzeba też wcisnąć przy pompie paliwa taki guzik Hamulce znajdują się zaś przy skrzyni biegów - po obu jej stronach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam pytanie: Jak rozpołowić bęben hydrauliczny młocarni w kombajnie claas dominator 86??
    • Przez buchaj
      Mam następujący problem - zapowietrza mi się bez przerwy kombajn. Oddałem do regeneracji pompę, wyczyściłem zbiornik paliwa, zmieniłem filtr ale to nie rozwiązało problemu. Sczelność również spradzałem ale nigdzie nie słychać powietrza. Proszę, doradźcie co zrobić.
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w kombajnie Claas Dominator 96 z silnikiem Mercedesa OM352A (6- cylindrów + turbina). Dzis w miejsce czujnika cisnienia wkręciłem zegar i na wolnych obrotach pokazało mi około 5 Bar. Moje pytanie - czy to poprawna wartość? Nie za wysoka? Zegar sprawdzałem porownujac wskazania ze sprezarka i było podobnie. Na sucho nie rozgrzeje silnika tak jak jest to w polu zeby sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie. Zostawie zegar na pierwsze koszenie i sprawdze co bedzie sie działo ale zastanawiam sie czy tak wysokie cisnienie jest poprawne? Po zwiekszeniu obrotow silnika praktycznie nic sie nie zmieniło.
    • Przez PronarekP5
      Witam kolegów, mam do was pytania dotyczące kilku czujników, styczników  itd. Otóż :
      -jak sprawdzić na '' sucho'' działanie czujników strat ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik który odpowiada za kontrolke otwarcia rury wysypu ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik włączonej rury wysypu ziarna,
      -czy można zamontować i jak podłączyć czujnik wysokości hederu,
      -czy dużo roboty było by żeby zrobić hydraulicznie wysuwane motowidla,
      -co może może być przyczyną nie pokazywania (braku prądu na czujniku) obrotow silnika,
      -dlaczego nawet mimo zdjęcia wsówki z czujnika poziomu paliwa ciągle pokazuje pełen bak. 
      -jak ustawić czujnik nacisku hederu na podłoże,
      -czy ten kombajn posiada światła drogowe 
      Zastanawia mnie jeszcze kilka wolnych kostek kabli których zdjęcia postaram się zrobić w najbliższym czasie i przesłać. Powiedzcie mi po czym można stwierdzić czy kombajn kosil qq. Również mam kilka poprawek na kombajnie lakierniczych i jaka  farba jest najbliższą wypolerowanego oryginału, kupiłem z granitu ale za ciemna i to mocno widać a chciałbym poprawić tak gdzie farba przy krawędziach odeszła ale żeby nie był łaciaty  i nie rzucalo się to w oczy, ewentualnie pozostaje mieszalnia lakierów. 
×