Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam taki problem. Proxima 6441 opony przód 320/85/24 ( 12,4 )tył 16,9/34 skrzynia 40 km/h 6 biegów z rewersem. Przy załączonym 4x4 od 4 biegu w góre zaczyna wyć na asfalcie. Zetor podaje że takie zestawienie opon jest poprawne , a ja czuję że w momencie załączenia przedniego napędu bardzo zaczyna ciągnąć przód i zastanawiam się nad zmianą przodu na 320/70/24 ( 11,2 ) co wy na to powiecie ?

Opublikowano

Ja mam taki problem. Proxima 6441 opony przód 320/85/24 ( 12,4 )tył 16,9/34 skrzynia 40 km/h 6 biegów z rewersem. Przy załączonym 4x4 od 4 biegu w góre zaczyna wyć na asfalcie. Zetor podaje że takie zestawienie opon jest poprawne , a ja czuję że w momencie załączenia przedniego napędu bardzo zaczyna ciągnąć przód i zastanawiam się nad zmianą przodu na 320/70/24 ( 11,2 ) co wy na to powiecie ?

 

Tak ma być. Przód ma lekko ciągnąć. Nie włączaj przodu na asfalcie czy przy większych prędkościach. 

Jaką prędkość masz już na 4 biegu?

Opublikowano

a ten tył to nie był przypadkiem 480/70/34, zresztą w homologacji na pewno masz podane wszystkie opcjonalne rozmiary opon

tak bylo ale chcialem na wyzszych oponach i sa 85 tyl a przod 70 i nie wiem co teraz mial i przod byc 85
Opublikowano

nie wydaje mi się tu chyba chodzi o to że pomiędzy tym 12,4 a 13,6 tak nie duża różnica że mieści się to w granicy tych kilku %, przecież pomiędzy nawet nowymi oponami w tym samym rozmiarze występują minimalne różnice w rozmiarze, a w trakcie zużycia opon te współczynniki i tak się zmieniają bo tył jest dużo większy i na takim obwodzie zuzycie opon już powoduje duże różnice, napęd wykorzystuje się w dość luźnym terenie gdzie jest zawsze uślizg przednich kół i czy to będą minimalnie większe opony to nie problem, najwyżej będzie bardziej wyła przednia oś jak ktoś zapomni wyłączyć napęd na asfalcie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v