Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

czym różni się przegub w układzie kierowniczym 328 a 330?? Mam ciągnik za skrzynią 328 (czyli kolumna kierownicza od 328), a silnik od 330 (przednia oś okrągła). Chce wymienić komplet przegubów i nie wiem jakie kupić... 2 od 330 i 2 od 328?? Macie jakieś pomysły?? Najlepiej byłoby wybić i wziąć na wymiar ale jak przywale młotkiem to może być po gwincie a jak nie kupie nowych to kolejne męki.... Mogę jeszcze dodać że przeguby przy kolumnie są oryginale i nie ma problemu ale przy przedniej osi ojciec założył jak mówi od 40-stki więc może to jest jakiś trop...

Opublikowano

40 miała dwa wąsy od układu kierowniczego i nie wymagała takich mocnych gałek jak 60. w 40 i 30 są takie same gałki. a jeśli niue chcesz zniszczyć gwintu to kup ściągacz. w przyszłości na pewno ci się przyda.

Opublikowano

Odnośnie typu gałek to nie wiem, ale odnośnie ściągania to nigdy nie używam ściągacza, ale robię tak:

Ustawiam wąs przedni tak, by dało się przywalić młotkiem z czoła, zakładam łyżkę tak, jakbym chciał podważyć drążek z gałką z wąsa i jedna osoba cały czas ciśnie za łyżkę, drugi bije młotkiem we wąsa. Śmiało można bić bo to odkuwka, a poza tym z czoła nic się nie stanie. Po kilku solidnych uderzeniach gałka wyskakuje z wąsa. Tak robię w traktorach, autach i jest najszybciej, zawsze puszcza, a gwint cały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v