Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę że w tym traktorze spędzisz między 350 a 500 godzin . Masz zamiar obwiesić go kosiarkami do okoła więc to już nie będzie podstawowa wersja czyli tuz wom przedni . Z doświadczenia wiem że każdy kto popracował ciągnikiem zamortyzowaną osią nie chce innego . Jeśli uważasz że komfort nie jest taki ważny to chyba jesteś masochistą . Wystarczy że w traktorze jedna mała pierdoła sprawia dyskomfort to po 12 godzinach masz dosyć całej gospodarki

Opublikowano

Na gospodarstwie nie jestem sam bo rodzina robi ze mną (łącznie 5 ludzi ze mną) przednia amortyzowana musi być (w zetorze jest jedna z najlepszych na rynku) tak samo jak przedni tuz i pneumatyka dwuobwodowa, godzin w nim spędzę kawał bo będzie on przy większości latać. Aktualnie te 120ha traw kosze Zetorem 7211 z samaszem 2.1m rotacyjna zdezelowanym wyjącym case ihc international 654 z rotacyjną 1.8m proxima 90 z samaszem samba 280 i czasami jak trzeba to c330 z 1.7m rotacyjną leci i robota tymi maszynami jest dla mnie przyjemnością a przesiadka na coś nowocześniejszego będzie zwykłym udogodnieniem a niski poziom komfortu nie będzie dla mnie problemem :D Chciałbym JD lub MF tylko muszę mieć opinię o mocy, spalaniu i kosztach eksploatacji zresztą tak samo jest z zetorem crystalem o którym opinii prawie nie ma żadnych temu jest strach go brać. 

Opublikowano

dokładnie. się uparl na tego Zetora. jak już chcesz coś kupić z tego co piszesz to.wybierz jd. i koniec tematu.

Opublikowano

Dachu ty lepiej daj sobie spokój bo nic tu nie wnosisz a uważasz się za Bóg wie kogo ;) O valtrach nie mam opinii to jej nie wyrażam polecam czytać ze zrozumieniem ;) Landini dla mnie to ciągnik nic nie warty i trzeciego świata i mojej opinii nie zmienisz także czep się ;) Uparł się na zetora kolejny?... powiedziałem czemu także tobie kolego proszę o używanie oczu i mózgu i czytanie ze zrozumieniem ;] Szukam opinii o tych trzech ciągnikach i póki co nikt mi jej nie udzielił a aby sobie poczytałem jaki to fanem zetora jestem...  Jak macie tak komentować to podziękuje :) 

Opublikowano (edytowane)

Na gospodarstwie nie jestem sam bo rodzina robi ze mną (łącznie 5 ludzi ze mną) przednia amortyzowana musi być (w zetorze jest jedna z najlepszych na rynku) tak samo jak przedni tuz i pneumatyka dwuobwodowa, godzin w nim spędzę kawał bo będzie on przy większości latać. Aktualnie te 120ha traw kosze Zetorem 7211 z samaszem 2.1m rotacyjna zdezelowanym wyjącym case ihc international 654 z rotacyjną 1.8m proxima 90 z samaszem samba 280 i czasami jak trzeba to c330 z 1.7m rotacyjną leci i robota tymi maszynami jest dla mnie przyjemnością a przesiadka na coś nowocześniejszego będzie zwykłym udogodnieniem a niski poziom komfortu nie będzie dla mnie problemem :D Chciałbym JD lub MF tylko muszę mieć opinię o mocy, spalaniu i kosztach eksploatacji zresztą tak samo jest z zetorem crystalem o którym opinii prawie nie ma żadnych temu jest strach go brać. 

 

OK. Chciałbym się dowiedzieć pod jakim względem ,,(w zetorze jest jedna z najlepszych na rynku) tak samo jak przedni tuz i pneumatyka dwuobwodowa"? Widać, że on trolluje i chce sobie nabić posty.

Edytowane przez maniek0987
Opublikowano

OK. Chciałbym się dowiedzieć pod jakim względem ,,(w zetorze jest jedna z najlepszych na rynku) tak samo jak przedni tuz i pneumatyka dwuobwodowa"? Widać, że on trolluje i chce sobie nabić posty.

Ty człowieku masz coś z głową chyba xD na prawdę nie potraficie czytać ze zrozumieniem haha polecam poczytać o miękkiej osi w Zetorze bo jest ona jedną z najlepszych obecnie dostępnych na rynku. Mam nadzieje, że administrator pokaże wam jakim ja jestem trollem...

Opublikowano

I kto tutaj nie potrafi czytać ze zrozumieniem? Zadałem ci pytanie dlaczego zetor posiada najlepszą amortyzację osi, przedni tuz i pneumatykę dwuobwodową? Jesteś na tyle ograniczony umysłowo, że nie potrafisz odpowiedzieć na te pytania? Masą i udźwigiem przedniego tuza, który tak zachwalasz to nie zachwyca. Kończę rozmowę z tobą, bo to nie ma sensu i czekam na odpowiedź lub link do ciekawego artykułu. Także czekam na artykuł lub wyjaśnienie i kończę, bo szkoda mi czasu na ciebie.

Opublikowano

stałem przed wyborem 3 lata temu JD czy zetor - traktory 130 km, tak jak i ty byłem całkiem za zetorem jednak na całe szczęście przed zakupem zmieniłem zdanie, do tej pory miałem okazje porobić niedoszłym zakupem - zetorem a na swoim zrobiłem 1600 godzin, w życiu nie zamienił bym JD na zetora wyszło mi max 20% drożej ( przy czym traktor 1,5 tony cięższy i gabarytowo wiele większy ) komfort pracy to przepaść, a i z awaryjnością jest podobnie. ja akurat mam wersje M, po zakupie zmieniłem całkowicie zdanie na temat marek może i przy zakupie zapłacisz więcej  ale w przyszłości raczej wyjdzie ci to i tak taniej, a jak ten post cie przekona i sobie o nim przypomnisz to przyjedziesz z flaszką że się nie wkopałeś w to co ja chciałem, odnośnie spalania to szkoda tu dyskutować każdy będzie palił podobnie u mnie jest to od 6 do 16 liter / godzinę 

Opublikowano

Najpierw to ty zrozum co napisałem a później zadawaj pytania człowieku bo zdanie "przednia amortyzowana musi być (w zetorze jest jedna z najlepszych na rynku) tak samo jak przedni tuz i pneumatyka dwuobwodowa," mówi tylko o tym, że przednia oś jest bardzo dobra a nie to jak ty to zrozumiałeś. Mam jeszcze tobie tłumaczyć? wydajesz się człowiekiem który pozjadał wszystkie rozumy więc po co? Gdzie zachwalam masę? gdzie zachwalam przedniego tuza? Co ty sobie ubzdurałeś leki źle działają?


Tropt no w przypadku proximy też były inne opcje ale wzięliśmy zetora i nie wyszło nam to na złe ale w przypadku tych dużych maszyn trzeba się bardziej zastanowić bo tak jak powiedziałeś później mogę tego żałować a o tych Crystalach nie ma w ogóle opinii. JD wiem, że to bardzo komfortowa marka ale każdy tak płacze o ich spalaniu i koszty eksploatacji są podobno wysokie ale o awaryjności JD rzadko się słyszy. Szkoda, że nie ma nikogo z owymi modelami - 6175 lub MF 7616 aby oni wyrazili opinię. 

Opublikowano

jeśli szukasz opinii na temat jd proszę bardzo
posiadam 3 modele tej marki i gdybym miał kupować następny ciągnik to był by to john
przykladowo jd 6830 premium w talerzowce 4 metry 6-8 litrów na hektar przy prędkości okolo 10-12 kmh (nie sądzę że to jakies kosmiczne spalanie)
a z kosztami eksploatacji to powiem tyle że kupuje np zamienniki filtrów i nie wychodzi to jakoś super drogo...tak wiem oryginał to oryginał ale co jesli powiem ze dla jd filtry powietrza robi np donaldson?
w johnie dużo zależy od operatora i należy pamiętać żeby nie przekraczać 2000 obrotów na minutę ( wtedy ciągnik naprawdę zaczyna palić) a co do transportu to tak jak ktoś juz wyżej pisał są teraz dostępne skrzynie z ecoshiftem( jeśli będziesz brał jd to koniecznie weź ta opcje) i tez nie wychodzi to najgorzej

Opublikowano

Specjalnie, założyłem konto, bo jak patrze na niektóre wypowiedzi to mogę stwierdzić że część to chyba gospodarstwa i ciągników na oczy nie widziała -,-

@matrix1753 jeśli nie zależy Ci na komforcie to Zetor jest idealny, kupisz go najtaniej, a w dodatku eksploatacja wcale nie jest droga bo części w porównaniu do innych marek wychodzą znacznie taniej. Mój brat go kupił i narazie niczego nie żałuje, prosty ciągnik w dobrej cenie. Oczywiście JD, NH, Fendt, MF, Case z całą pewnością to  dobre ciągniki  z  większym komfortem, tylko trzeba liczyć się z ładną dopłatą.Ludziom, którzy piszą  komentarze, i proponują Landini lub Crystala Oriona pozostaje śmiać się w twarz, bo kupno właśnie takiego ciągnika to samobójstwo gdzie dealer jest prawdopodobnie jeden na Polskę, więc wsparcie jest żadne...

i na końcu wrzucę filmik dotyczący mocy Zetora :)

Miłych refleksji :)
Opublikowano

Wreszcie przychodzi ktoś z konkretami :) Z tym spalaniem w jelonkach to zauważyłem, że istnieje ta granica ekonomii 2000 obrotów. Druga sprawa po to JD ma tyle przełożeń żeby pracować z jak najniższymi obrotami o czym niektórzy z tego co widzę zapominają a później powstaje opinia JD=Smok wawelski. Co do skrzyń z ecoshiftem to pisałem o tym i zapoznawałem się z tematem i bez tej opcji nie wezmę jelonka bo on szczególnie dużo będzie latać w przyczepach itp. Jakiś czas temu sąsiad miał JD bez funkcji ecoschift to trochę mu wypalił w przyczepach. Jeśli mogę wiedzieć to ile kosztuje komplet oryginalnych filtrów i zamienników oraz pamiętając o tym, że to ciągniki z wyższej półki zapewne mają i swoje oleje, także ciekawią mnie też koszty olejów.

Opublikowano

oleje leje np do silnika orlenowskie platinum ch4 15w40 chyba... był u mnie raz serwisant z jd na regulacje zaworów to powiedział że bardzo czysty silnik i nie ma osadów ( chodzi o kanały olejowe itp) a co do cen filtrów to dokładnie nie pamiętam ale sa tańsze nawet do 30-40% względem oryginałów

Opublikowano

Teraz awaryjność ciągnika zależy kto jak trafi z egzemplarzem, najlepiej jak ciągnik posiada minimum osprzętu silnika (biturbo szeregowe gdzie awaria jednej zmienia prace drugiej, scr posiada liczne czujniki do precyzyjnej dawki mocznika, egr zwykły bądź z chłodnicą spalin, doc i dpf stawiają dodatkowe opór co dobrze nie wpływa na wnętrze silnika, dpf wypala się bez lub z dodatkową dawką paliwa itp rzeczy o których niektórzy nie wiedzą), rodzaj stosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny). Także jeśli ktoś miałby czas i chęci może się w to zagłębić. Charakterystyka silnika, masa, ilość biegów (półbiegów), rodzaj opon jest ważne ale w obecnie ważniejsze jest serwisowanie i jego koszty. Lepiej mieć prosty ale pracujący kiedy trzeba sprzęt niż nie wiadomo z jakimi bajerami i liczyć że jak najdłużej będzie to chodzić bez awarii.

 

Bawi mnie czujnik w jd 6140r pod siedzeniem że jedzie tylko jak wyczuje obciążenie, czyli jakby się popsuł to nie pojedzie dalej, takie szczegóły niepotrzebne denerwują ;[

 

W okolicy najwięcej kupuje się ciągników CNH, JD i Valtra, na to ma wpływ dobre serwisy tych marek. Wszystko więc zależy od regionu.

Opublikowano

No z tego co mi wiadomo to JD w silnikach ma chyba najmniej tego dziadostwa, nie ma też adblue czyli dodatkowych kosztów. Dzięki za pomoc tylko zastanawia mnie czy brać R czy M jeśli padło by na jelonka. Zależy mi jak pisałem na prostocie, miękkiej osi, żeby wszystko było pod ręką, bez dodatkowych komputerów itp. skrzyni z ecoschiftem i dobrze żeby to była jakaś odmiana starego dobrego powerquada a nie bezstopniowa skrzynia. Przedni tuz z wałkiem i najlepiej skrzynia rozpędzająca do 45km/h+. 

Opublikowano (edytowane)

Matrix. Zetor nie da tyle rzeczy co Crystal Orion 190 lub Pronar 7150. Czyli Crystal / Pronar : Amortyzacja osi z układem hamulcowym / Amortyzacja osi, Udźwig 9200 / 9500, Wydajność pompy l 120 / 106, Skrzynia biegów z Rewersem Elektrohydraulicznym, Power Shuttle i półbiegami : 40/40 / 40/40, Układ pneumatyczny: 1 i 2 obwodowy / 1 i 2 obwodowy, Kabina komfortowa klimatyzowana z ogrzewaniem i amortyzacją: Tak / Tak, WOM : 540.750,1000,1400 / 540,750,1000,1400 , EHR / EHR , system kontroli trakcji przedniej osi : Tak / Nie , moc KM 193 / 176 , automatyczny zaczep : Tak / Tak. Te ciągniki są super alternatywą dla zagranicznych ciągników. Są niezawodne i naprawdę będziesz zadowolony. Te ciągniki pojadą 45 Km/h nie mają SCR nie mają też DPF i EGR więc obniżają się koszty napraw i dodatkowo są bezawaryjne.

Edytowane przez Valtra123
Opublikowano

Nie wiem nie mam przekonania jak i zaufania do tego Oriona jak i Pronara. Piszesz, że są niezawodne ale spotkałem się też z opinią, że to złomy i się psują. Nie pracowałem nim (orionem) ale pronarem tylko mniejszym modelem tak i nie zadowala mnie ta marka. Nie mam przekonania do polskich produktów. Może i to dobry sprzęt ale wolałbym się skupić na jednak pewnych markach. 

Opublikowano

Tylko że jak w np JD lub innych markach to koszty napraw będą bardzo duże niż w takim Crystalu czy Pronarze. Zetor też nie jest jakąś super marką zresztą to są konkurenci. Mój koleś ma PGR i w stajni ma kilka Crystalów starsze modele 161, 190 i 230 mówi ciągle że to maszyny nie do zdarcia. Naprawy są tanie zresztą się nie psują i mogę powiedzieć że sobie chwali. Ceny też nie są z za przeproszeniem d*py wzięte ale umówmy się to nie Case IH ani JD. A jakim pronarem jeździłeś ?

Opublikowano

Różnymi poczynając od 80km po chyba 120km ale na prawdę nie chcę pronara i szybciej wezmę tego oriona haha. Może i one dobre ale tak jak mówiłem ciężko mi zaufać a, że to polskie to jakość wykonania jak i ta awaryjność jest strasznie losowa i jednemu mogą sprzedać dobry sprzęt a drugiemu coś co po 500mth padnie. 

Opublikowano

w nowych john deerach jest egr, dpf, adblue ale sa firmy które to wywalaja i nic sie z traktorami nie dzieje
np w 6830 mam wywalony egr i obnizylo sie spalanie a w 6100rc tak samo tylko że tam jeszcze dpf jest ( nic się z nim nie dzieje wbrew powszechnej opinii)
a w 6630 nie ma ani egr ani dpf i tak naprawdę to były najbardziej udane modele

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj. Porównywanie Pronara np: 82 SA do 7150 to jak porównać Fiata do Dużego Fiata. To jest Przepaść, 7150 to nie jest rusek w przebraniu tylko całkiem inny ciągnik. Tamte faktycznie bo sam jeździłem 82 SA są pancerne ale do komfortowych nie należą. Ale te nowe konstrukcje są całkiem inne bardziej komfortowe, ciche i nie mają nic wspólnego z poprzednimi modelami Pronara. Naprawdę jeżeli byś spróbował chociaż by Crystala czy Pronara co wymieniłem to naprawdę byś nie chciał innych ciągników. Popatrz sam na opinie które są na Agrofoto podam link: http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/crystal-orion-260-mocny-ciagnik-z-sieradza,62787.html , http://www.rolnik-forum.pl/topic/3044-crystal-orion-13-prosz%C4%99-o-opinie/

Edytowane przez Valtra123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v