Skocz do zawartości

Grzejący sie olej w skrzyni 103.54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z grzejącym sie olejem w skrzyni, pompa staje sie gorąca aż parzy przewody tez sa gorące. zauwarzyłem ze elektrozawor od przedniego napedu strasznie syczy dzis go wyjełem i nie było widac po wyglądzie ze cos z nim nie tak, wyjełem tylko na chwile bo zaczął leciec olej i chyba trzeba spuszczac cały. Po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. w przewodach co ida do chamulcow po dotknieciu czuc duze cosnienie w nich, to normalne?

Opublikowano

Słabo podnosi bo najpierw kazdy ciągnik(wyposażony hamulce hydrauliczne do przyczep) musi najpierw podać ciśnienie na hamulce, a dopiero potem na podnosnik i hydraulike zewnętrzną

Problem leży w rozdzielaczu od sterowania hamulców

Opublikowano

w mojej 106 jest podobnie i nie wiem od czego tak się grzeje. z tym ze przy gorącym oleju odmawia pracy wspomaganie .raz nawet nie mogłem wyłączyć WOM ja by była dźwignia zablokowana. dopiero wyłączenie traktora pomogło. czasem słyszę takie buczenie ciężko określić z którego miejsca dokładnie ,ale wydaje mi się ze z rozdzielacza. renie chyba Baja coś z ra hydraulika bo nie raz ktoś się skarży

Opublikowano

Zużyta pompa, która „mieli” olej co najwyżej sama będzie gorąca i pół metra rurki przed i za nią.

 

Nadmierne grzanie się oleju i pompy wcześniej, czy później doprowadzi do zniszczenia zarówno pompy, jak i samego oleju, gdyż taki olej traci niemalże wszystkie właściwości smarne i pompa pracuje „na sucho”.

 

Trzeba znaleźć przyczynę grzania a może być tylko jedna - blokowanie przepływu, zaś ono ma już więcej przyczyn, które trzeba zlokalizować – I NIKT TEGO ZA WAS NIE ZROBI! Przynajmniej nie korespondencyjnie :D

 

*Zużycie pompy jest wtórne i ma swoje źródło w: nieodpowiednio dobranym lub zanieczyszczonym oleju czy też jego braku, czyli zapowietrzeniu wynikającego albo z niskiego poziomu oleju, albo zapchania filtrów, czy nieszczelności w układzie ssącym pompy.

Opublikowano

Olej zalany nowy fusch agrifami 10w40 filtry nowe. Nierzylem cisnienie na zimnym oleju to pokazalo prawie 200 to chyba dobrze. A gdzie znajduje sie ten rozdzielacz od hamulcow? Moze tam sie zawor przyciol skoro w przewodach od nich czuc duze cisnienie

Opublikowano

Skoro napisales ze znalazles waz, to idąc po tropie węża znajdziesz rozdzielacz, wystarczy ze sprawdzisz czy na zewnatz podaje cisnienie. Bez wcisnietego hamulca nie powinno.
Najszybszy sposob na znalezenie gdzie blokuje olej to luzowanie rurek. Po odpaleniu powinien byc maly wyciek, jesli duzy to cos blokuje

Opublikowano

tylko ze u mnie nie ma wyjscia z tyłu na hamulce jest tylko te wyjscie zaslepione co na zjęciu, ale to chyba wolny spływ oleju. rozdzielacza tez nie moge znalesc

post-25889-0-29715100-1492800960_thumb.jpg

Opublikowano

nie ma to żadnego znaczenia czy je masz czy nie.

 

Masz poprostu sprawdzić czy pompe gdzieś blokuje olej. Czyli do jakiego miejsca podaje olej pod dużym ciśnieniem cały czas. Zacznij od poluzowania przewodu przy pompie.

 

Opublikowano

Witam! Mialem we swojej 106.54 podobny objaw! Na samym poczatku gdy ja kupiłem!jednoczesmie mialem w niej załaczony caly czas przedni napęd. Jak sie okazalo problem nie tkwił w zaworku uruchamianym prxyciskiem, a w przystswce do napedu przedniego pod skrzynią ktora nie rozlanczala napedu,zaworek działał cisnienie dochodziłom ale nie rozłàczało napedu! W tej przystawce pękl seger i to było przyczyną nierozłańczańia napedu! Po usunięciu tej awarii, PRZESTAŁ SIĘ GRZAĆ OLEJ! I NIC WIĘCEJ NIE ROBIŁEM!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v