Skocz do zawartości
idzkos

Grzejący sie olej w skrzyni 103.54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
idzkos    14

Witam mam problem z grzejącym sie olejem w skrzyni, pompa staje sie gorąca aż parzy przewody tez sa gorące. zauwarzyłem ze elektrozawor od przedniego napedu strasznie syczy dzis go wyjełem i nie było widac po wyglądzie ze cos z nim nie tak, wyjełem tylko na chwile bo zaczął leciec olej i chyba trzeba spuszczac cały. Po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. w przewodach co ida do chamulcow po dotknieciu czuc duze cosnienie w nich, to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Słabo podnosi bo najpierw kazdy ciągnik(wyposażony hamulce hydrauliczne do przyczep) musi najpierw podać ciśnienie na hamulce, a dopiero potem na podnosnik i hydraulike zewnętrzną

Problem leży w rozdzielaczu od sterowania hamulców


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    187

Następny ze szklaną kulą korespondencyjnie awarię zdiagnozował. A jeśli to nie rozdzielacz to co, oddasz autorowi pieniądze za niepotrzebną wymianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michalll2532    44

w mojej 106 jest podobnie i nie wiem od czego tak się grzeje. z tym ze przy gorącym oleju odmawia pracy wspomaganie .raz nawet nie mogłem wyłączyć WOM ja by była dźwignia zablokowana. dopiero wyłączenie traktora pomogło. czasem słyszę takie buczenie ciężko określić z którego miejsca dokładnie ,ale wydaje mi się ze z rozdzielacza. renie chyba Baja coś z ra hydraulika bo nie raz ktoś się skarży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    3

Może porostu pompa hydrauliczyczna pada i miesza olej wewnątrz a nie da rady podać go do innych układów i z tąd te grzanie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5000

Zużyta pompa, która „mieli” olej co najwyżej sama będzie gorąca i pół metra rurki przed i za nią.

 

Nadmierne grzanie się oleju i pompy wcześniej, czy później doprowadzi do zniszczenia zarówno pompy, jak i samego oleju, gdyż taki olej traci niemalże wszystkie właściwości smarne i pompa pracuje „na sucho”.

 

Trzeba znaleźć przyczynę grzania a może być tylko jedna - blokowanie przepływu, zaś ono ma już więcej przyczyn, które trzeba zlokalizować – I NIKT TEGO ZA WAS NIE ZROBI! Przynajmniej nie korespondencyjnie :D

 

*Zużycie pompy jest wtórne i ma swoje źródło w: nieodpowiednio dobranym lub zanieczyszczonym oleju czy też jego braku, czyli zapowietrzeniu wynikającego albo z niskiego poziomu oleju, albo zapchania filtrów, czy nieszczelności w układzie ssącym pompy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

Olej zalany nowy fusch agrifami 10w40 filtry nowe. Nierzylem cisnienie na zimnym oleju to pokazalo prawie 200 to chyba dobrze. A gdzie znajduje sie ten rozdzielacz od hamulcow? Moze tam sie zawor przyciol skoro w przewodach od nich czuc duze cisnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Skoro napisales ze znalazles waz, to idąc po tropie węża znajdziesz rozdzielacz, wystarczy ze sprawdzisz czy na zewnatz podaje cisnienie. Bez wcisnietego hamulca nie powinno.
Najszybszy sposob na znalezenie gdzie blokuje olej to luzowanie rurek. Po odpaleniu powinien byc maly wyciek, jesli duzy to cos blokuje


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

tylko ze u mnie nie ma wyjscia z tyłu na hamulce jest tylko te wyjscie zaslepione co na zjęciu, ale to chyba wolny spływ oleju. rozdzielacza tez nie moge znalesc

post-25889-0-29715100-1492800960_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

nie ma to żadnego znaczenia czy je masz czy nie.

 

Masz poprostu sprawdzić czy pompe gdzieś blokuje olej. Czyli do jakiego miejsca podaje olej pod dużym ciśnieniem cały czas. Zacznij od poluzowania przewodu przy pompie.

 


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    8

Witam! Mialem we swojej 106.54 podobny objaw! Na samym poczatku gdy ja kupiłem!jednoczesmie mialem w niej załaczony caly czas przedni napęd. Jak sie okazalo problem nie tkwił w zaworku uruchamianym prxyciskiem, a w przystswce do napedu przedniego pod skrzynią ktora nie rozlanczala napedu,zaworek działał cisnienie dochodziłom ale nie rozłàczało napedu! W tej przystawce pękl seger i to było przyczyną nierozłańczańia napedu! Po usunięciu tej awarii, PRZESTAŁ SIĘ GRZAĆ OLEJ! I NIC WIĘCEJ NIE ROBIŁEM!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5000

Trzeba szukać przyczyny do skutku - do odważnych świat należy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Aprilars125
      Witam mam pytanie do was.Dzisiaj jechałem swoim Renault i zaświeciła mi się ta kontrolka i świeci się cały czas ( zdj w załączniku ).A druga sprawa to świecąca się kontrolka takie kółko z trybkikiem i nad nią kropelka oleju. .Dodam tylko,że olej silnikowy i wszystkie filtry były niedawno wymieniane.Proszę o szybko odpowiedź

    • Przez Radzio10541
      Witam serdecznie. Kupiłem niedawno owy traktor i ostatnio zaczeła mi mrugać czerwona dioda od ehr mianowicie mrugnie ona dwa razy i przerwa i od nowa. Przestaje działać wtedy sterownik ale po odblokowaniu wszystko wraca do normy. Zauważyłem że ten błąd pojawia się tylko w górnym położeniu ramion. Gdyby ktoś z was mógłby mi pomóc bądz podesłać kody błędów byłbym wdzięczny Model ehr to tce 15. Pozdrawiam
    • Przez DEMONxXx
      Witam mam renault 155.54 ze skrzynią 24/8 rok 95  ma  3 półbiegi.
      Potrzebuje info na temat wyspy zaworowej.
      Dwa duże elektrozawory proporcjonalne są chyba od sprzęgieł reszta od półbiegow i przedniego napędu tylko nie wiem który jest który.
       Wie ktoś za co odpowiada każdy elektrozawór na wyspie? 
      Ktoś gdzieś pisał z jeden jest od blokady ale to raczej nie prawda bo blokada jest mechaniczna
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że z rozdzielacza podnośnika z dzwigienki ciekł olej, tak wiec wyciągnąłem rozdzielacz i wysłałem do firmy która sie tym zajmuje. Kiedy go dostałem od razu go wsadzilem i wszystko działa i nie cieknie. jest tylko jedna wada i nie wiem jak to usunąc bo kiedy dodaje sie prawie na maxa gazu to ramiona sie same unoszą aż do samej góry, ale wystarczy ze ktoś stanie na nich i nie mają siły sie unieść. Tak sie zrobiło po regeneracji rozdzielacza. Zadzwoniłem do tej firmy a oni powiedzieli że odpływ jest zatkany. Później go wyciągnełem wszystko posprawdzałem i wszystko było w porządku. Więc rozebrałem rozdzilacz bo myślałem ze co się tam stało ale wszystko było ok. W tym momencie nie wiem co mam robić a bardzo mnie to denerwuje i dodam jeszcze że po regeneracji wyje jeszcze pompa hydrauliczna
    • Przez grzesiek10314turbo
      Witam. Od jesieni mam problem z renault. Zaczeła mi głośno pracować pompa hydraulikii po 3-4 godz pracy skrzynia biegów była ukrop, ciągnik ciężej odpala i jest o te jakby  kilka KM słabszy. Natomiast wszystko czyli podnośnik wyjścia hydr, i wspomaganie działają okey.  Więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem 2 filtry hydrauliki. Nic to jednak nie dało i jeździlem dalej. Ostanio zabrałem się za to i wykręciłem orbitrol zawiozłem do sprawdzenia- okazał się okey. Mechanik przeczyścił mi ten zawór od powrotu z orbitrola który rozdziela strumień na skrzynie i pompę. Nic to jednak nie pomogło. Idąc dalej zmieniłem olej z Agrola STOU na nowy taki sam i zakupiłem nową pompę hydrauliki . Założyliśmy i efekt jest taki że już nie wyje a jakby teraz gwiźdze jeszcze głośniej bo  pompa generuje większe ciśnienie, a usterka jak była takdalej gdzieś tkwi. 
      Załamuje juz ręce na tą maszynę. Może wie ktoś coś na ten temat. 
×