Skocz do zawartości
idzkos

Grzejący sie olej w skrzyni 103.54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
idzkos    14

Witam mam problem z grzejącym sie olejem w skrzyni, pompa staje sie gorąca aż parzy przewody tez sa gorące. zauwarzyłem ze elektrozawor od przedniego napedu strasznie syczy dzis go wyjełem i nie było widac po wyglądzie ze cos z nim nie tak, wyjełem tylko na chwile bo zaczął leciec olej i chyba trzeba spuszczac cały. Po rozgrzaniu oleju słabo podnosi. w przewodach co ida do chamulcow po dotknieciu czuc duze cosnienie w nich, to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Słabo podnosi bo najpierw kazdy ciągnik(wyposażony hamulce hydrauliczne do przyczep) musi najpierw podać ciśnienie na hamulce, a dopiero potem na podnosnik i hydraulike zewnętrzną

Problem leży w rozdzielaczu od sterowania hamulców


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    187

Następny ze szklaną kulą korespondencyjnie awarię zdiagnozował. A jeśli to nie rozdzielacz to co, oddasz autorowi pieniądze za niepotrzebną wymianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michalll2532    43

w mojej 106 jest podobnie i nie wiem od czego tak się grzeje. z tym ze przy gorącym oleju odmawia pracy wspomaganie .raz nawet nie mogłem wyłączyć WOM ja by była dźwignia zablokowana. dopiero wyłączenie traktora pomogło. czasem słyszę takie buczenie ciężko określić z którego miejsca dokładnie ,ale wydaje mi się ze z rozdzielacza. renie chyba Baja coś z ra hydraulika bo nie raz ktoś się skarży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kobra66    3

Może porostu pompa hydrauliczyczna pada i miesza olej wewnątrz a nie da rady podać go do innych układów i z tąd te grzanie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4598

Zużyta pompa, która „mieli” olej co najwyżej sama będzie gorąca i pół metra rurki przed i za nią.

 

Nadmierne grzanie się oleju i pompy wcześniej, czy później doprowadzi do zniszczenia zarówno pompy, jak i samego oleju, gdyż taki olej traci niemalże wszystkie właściwości smarne i pompa pracuje „na sucho”.

 

Trzeba znaleźć przyczynę grzania a może być tylko jedna - blokowanie przepływu, zaś ono ma już więcej przyczyn, które trzeba zlokalizować – I NIKT TEGO ZA WAS NIE ZROBI! Przynajmniej nie korespondencyjnie :D

 

*Zużycie pompy jest wtórne i ma swoje źródło w: nieodpowiednio dobranym lub zanieczyszczonym oleju czy też jego braku, czyli zapowietrzeniu wynikającego albo z niskiego poziomu oleju, albo zapchania filtrów, czy nieszczelności w układzie ssącym pompy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

Olej zalany nowy fusch agrifami 10w40 filtry nowe. Nierzylem cisnienie na zimnym oleju to pokazalo prawie 200 to chyba dobrze. A gdzie znajduje sie ten rozdzielacz od hamulcow? Moze tam sie zawor przyciol skoro w przewodach od nich czuc duze cisnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Skoro napisales ze znalazles waz, to idąc po tropie węża znajdziesz rozdzielacz, wystarczy ze sprawdzisz czy na zewnatz podaje cisnienie. Bez wcisnietego hamulca nie powinno.
Najszybszy sposob na znalezenie gdzie blokuje olej to luzowanie rurek. Po odpaleniu powinien byc maly wyciek, jesli duzy to cos blokuje


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

tylko ze u mnie nie ma wyjscia z tyłu na hamulce jest tylko te wyjscie zaslepione co na zjęciu, ale to chyba wolny spływ oleju. rozdzielacza tez nie moge znalesc

post-25889-0-29715100-1492800960_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

nie ma to żadnego znaczenia czy je masz czy nie.

 

Masz poprostu sprawdzić czy pompe gdzieś blokuje olej. Czyli do jakiego miejsca podaje olej pod dużym ciśnieniem cały czas. Zacznij od poluzowania przewodu przy pompie.

 


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    2

Witam! Mialem we swojej 106.54 podobny objaw! Na samym poczatku gdy ja kupiłem!jednoczesmie mialem w niej załaczony caly czas przedni napęd. Jak sie okazalo problem nie tkwił w zaworku uruchamianym prxyciskiem, a w przystswce do napedu przedniego pod skrzynią ktora nie rozlanczala napedu,zaworek działał cisnienie dochodziłom ale nie rozłàczało napedu! W tej przystawce pękl seger i to było przyczyną nierozłańczańia napedu! Po usunięciu tej awarii, PRZESTAŁ SIĘ GRZAĆ OLEJ! I NIC WIĘCEJ NIE ROBIŁEM!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4598

Trzeba szukać przyczyny do skutku - do odważnych świat należy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez fernie476
      Witam, mam problem z elektropilotem w swoim aresie. Wszystko pracowało normalnie, później podczas pracy elektopilotem drżały dzwignie mechaniczne do obsługi sekcji(te na rozdzielaczu). A teraz joystick działa tylko zaraz po uruchomienu ok 1min i przestaje pracować. Na panelu zaczyna migać lamka parę sekund, później świeci ciągle, dopóki nie ruszę joystickiem. Mechanik elektronik stwierdził awarię cewki elektozaworu?, niby że tam jest mikroprocesor i coś mogło się spieprzyć. Na pytanie co mogło być przyczyną awarii stwierdził że drgania itp, choć wydaje mi się  to dziwne, szczególnie te drgania przed awarią. Czym one mogły być spowodowane?? Czy skoki napięcia też mogły uszkodzić cewkę? bo nieraz zapala  się kontorlka z piorunem i akumulatorem?? szczególnie przy częstej pracy z rewersem (gdzieś czytałem że to może być wina któregoś czujnika przy sprzęgle)
    • Przez dzikidaniel
      Czy ktoś wie czy adaptacja z Celtisa będzie pasować na Aresie 556? Silniki niby te same jednak budowa może się różnić i już będzie problem.
      Pytam się gdyż mogę kupić tura do małego Aresa tyle że jest on zdjęty z Celtisa.
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez leszek1981
      Witam . Posiadam renie 15554 , skrzynia tractoshift ,sprzęgło szarpie w obu kierunkach jazdy .Elektrozawory  działają lecz potencjometr sprzęgła  lub komputer zle nim steruje to znaczy ; 
      przy wciśniętym pedale cofnie zawór proporcjonalny (rozłonczy sprzęgło) .lecz gdy puszczamy pedał to wbija cewka zawór bez stopniowego włączenia. Ma tak od zakupu (rok) macie jakiś pomysł czy szukać dobrego fachowca z komputerem .ZAMOŚĆ.
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
×