Skocz do zawartości
klamka4

renault 103-14TX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
klamka4    0

witam mam sprawe bo renia zaczeła mi dymić i nie reaguje na pedał gazu dopiero po chwili i zachowuje sie tak jakby chodził na dwa gary wie ktoś co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Wtryski sprawdzałeś?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Co było robione przy ciągniku? (dokładnie, niczego nie pomijając)

Jaki to dym? (kolor i ilość)

Kiedy wydobywa się dym? (podczas ciężkiej pracy, na postoju, ...)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

były robione nowe wtryski (classa)w 2016 w tym roku regeneracja pompy paliwowej  i swieca żarowa. w pompie było zrobione nowa pompka i uszczelnił ja i lekko zwiekszył dawke paliwa. a dymi na biało-niebiesko podczaz dodania gazu gazu i dziwnie chodzi na postoju i podczas pracy tez dymi tak na szaro 


a dym wylatuje nie jednakowo tylko w takimi chmurkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jeśli dymi na szaro i silnik pracuje "nierówno" - dużo wskazuje na opóźniony wtrysk paliwa.

Może być przestawione koło pompy wtryskowej o ząbek lub ustawiona skrajna pozycja na otworze typu "fasolka". Trzeba ustawić na znaki. Na kole pompy ząbek z napisem "2/4" (co odpowiada ilości cylindrów) ma trafić pomiędzy znaki "0 0" na kole pośrednim. Jeśli przestawiona została pozycja na otworze "fasolka" trzeba odnaleźć poprzedni odcisk śrub i tak ustawić, jak było. (jeśli nie znasz kąta wyprzedzenia wtrysku)

 

Napisz jeszcze czy ma problemy z odpaleniem? Trzeba kilkakrotnie zakręcić silnikiem, czy odpala od "strzału"?

"W pompie było zrobione nowa pompka..."  - raczej głowiczka.

 

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

teraz mam ustawione 3/4 w 0 0 i chodzi dobrze  jakies 3 miesiące ale odpala słabo trzeba krecić silnikiem kilkakrotnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Mam nieodparte wrażenie, że rozmawiamy innymi językami – więc trudno będzie się dogadać. Nie ma takich znaków na kole, jak wypisujesz „3/4”. Są natomiast znaki „3/6” i „2/4”. Kto montował pompę wtryskową i ustawiał ją? Kto zakładał wtryski?

 

Kolejne precyzujące pytania:

Kiedy była montowana pompa wtryskowa a od kiedy są problemy z dymieniem? (w tym samym czasie)

Po zamontowaniu pompy było wszystko dobrze przez jakiś czas? (przez jaki, co w tym czasie było robione z ciągnikiem lub jaka praca była wykonywana bezpośrednio przed)

 

Pytanie o odpalanie było podchwytliwe, gdyż przy opóźnionym wtrysku (nawet o ząbek) silnik odpala jeszcze normalnie.

Jeśli rozrząd został złożony poprawnie podejrzenie pada na pompę wtryskową. Pompa wraca do pompiarza, reklamacja naprawy lub kolejna naprawa zależnie od tego, czy źle dokonał naprawy lub po jej awarii. Piszę to tylko na podstawie Twoich nieprecyzyjnych wypowiedzi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

przepraszam ''3/6'' jest ustawione w ''0 0''  i chodził 3 miesiące dobrze  dopiero teraz  zaczął dymić  to teraz ustawie ''2/4'' w ''0 0'' i zobacze czy bedzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

mam ustawione 2/4 w 0 0   i dymi i podczas dodania gazu klekocze i cieżko ma odpalić 


to nie wiem sam  co jest czy pompa do ponownego remontu czy wtryski ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Zarówno pompa wtryskowa, jak i wtryski mogą powodować takie przypadłości.

Zacznij od wtryskiwaczy, bo łatwiej i taniej. Przed ich demontażem sprawdź czy wydobywa się spod nich dym - może są niedostatecznie dokręcone lub dostały się zabrudzenia pod podkładkę podczas wkładania. Jeśli wszystko jest w porządku wykręć je i zawieź do pompiarza, niech sprawdzi je pod kątem jakości pylenia i ciśnienia otwarcia. (wtryskiwacze po demontażu z silnika muszą być szczelnie zamknięte, nie można doprowadzić do wyschnięcia końcówek)

Jeśli po sprawdzeniu wtrysków i ponownym montażu silnik nadal ma tę przypadłość pompa do naprawy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

sprawdziłen wtryski i jeden był lużny i wydobywało sie paliwo i zaraz je sprawdziłem i sa dobre i pompe też a ciagnik dalej dymi na biało niebiesko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Nie ma żadnej zmiany? Nadal ciężko pali i nierówno chodzi?

Jak sprawdzałeś wtryski a jak pompę wtryskową?

 

Trzeba dać jednoznaczną odpowiedź na pytanie: Jaki kolor ma dym wydobywający się z tłumika?

O czym innym świadczy szary a o czym innym niebiesko-biały dym.

Wcześniej założyłem, że dym jest jednak szary i w tym kierunku szła diagnoza. Jeśli jednak dym jest niebiesko-biały to mamy do czynienia… ale o tym później. Odkręć kolektor wydechowy i odpal ciągnik. Zaobserwuj, który cylinder dymi i kiedy? (przy dodawaniu gazu, czy przy puszczeniu, przy max obrotach)

 

Staraj się opisywać bardziej szczegółowo. :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

pompe dałem do ponownego przejżenia i jest dobra zaruwno jak i ten wtrysk co sie z pod niego saczyło paliwo .Ten gość z serwisu ''BOSCH''  sprawdzał to .


a co do dymu to na wolnych obrotach jest niebieski

gdy dodaje gazu na maxsa to jest szary spora ilość

gdy pracuje na pełnych obrotach dym jest niebieski i spora ilośc tego dymu sie wygobywa 

i gdy spuszczam z gazu to jest dym niebieski mała ilośc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Niebieski dym zawsze wskazuje na spalanie oleju silnikowego przez silnik!

 

Jeśli jest to niebieski dym i wydobywa się w opisanych przez Ciebie sytuacjach (powyższym poście) mam podejrzenie, że pierścienie tłokowe zostały zapieczone/zawieszone lub uległy zużyciu/uszkodzeniu, albo została zużyta/uszkodzona gładź cylindra (przynajmniej jednego).

Pomocny może okazać się pomiar ciśnienia sprężania.

Jakie powinno być ciśnienie, sprawdź tu (post #6): http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87719-renault-13314/?hl=%2Brenault+%2Bci%C5%9Bnienie+%2Bspr%C4%99%C5%BCania&do=findComment&comment=1687405

 

Silnik nigdy nie został przegrzany!? Nie ubywa płynu? Ubywa oleju w silniku? (musisz robić dolewki)

Od kiedy masz taką przypadłość silnika? (dawno temu) Długo tak jeździsz?

I już ostatnie pytanie: Masz turbo?

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

mam go od 14 miesiecy  płynu nie ubywa nigdy go nie przegrzałem tylko olej dolewam  tak 5 l na rok  . Turbo jest


a gdzie jest czujnik ciśnienia oleju po kturej stronie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Ubytek oleju w ilości 5l/ rok to BARDZO DUŻO!

 

Jeśli masz turbinę to przy tak dużym ubytku oleju i znacznym dymieniu turbina do regeneracji.

Jeśli chodzi o niebieski dym tak, jak pisałem poprzednio sprawdź ciśnienie sprężania. Ten cylinder/cylindry, gdzie ciśnienie będzie znacznie odbiegać od pozostałych jest do naprawy. Być może tylko pierścienie do wymiany, ale okaże się po zdjęciu głowicy.

Bez pomiaru ciśnienia dalej nie ruszysz.

 

Przed sprawdzeniem ciśnienia trzeba sprawdzić/ ustawić zawory.

Czujnik jest przy filtrze oleju silnikowego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

ciśnienia nie sprawdze bo nie mam przyżadu . A co do wtryskiwaczy dziś je wyjełem jeszcze raz i dwa były suche a dwa mokre . A może  to być wina uszczelki z pod głowicy bo tak lekko jekby się saczyło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dam Ci dobrą radę a zrobisz, jak zechcesz: Osobiście jeśli coś robię, to raz a dobrze, zaś tego co już zrobiłem muszę być pewien na 100% by do tego nie wracać.

W przeciwnym wypadku będziemy dreptać w miejscu i nie ruszymy nawet na krok. Robienie „po łebkach” mści się podwójnie. Jak dalej będziesz sprawdzał pojedynczo wtryski to naprawa potrwa co najmniej do listopada. I nie bierz tego do siebie. ;)

Ad rem.

Uszczelka także może powodować podobne objawy, ale osobiście turbinę oddałbym do regeneracji.

Sprzęt do sprawdzania ciśnienia można pożyczyć, dziś to nie problem. Pomiar ciśnienia ułatwi Ci życie, dając odpowiedź na pytanie, który cylinder jest do naprawy, zaś wprawny mechanik na podstawie pomiaru powie co jest do wymiany.

Powodzenia


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klamka4    0

ciagnik zrobiłem awaria była taka ze był pekniety wtrysk a dokładnie końcówka wtrysku .Teraz chodzi tak jak powinien . jeszcze mam pytanie kolega posiada renuwke 110-14 i ma problem bo w kabinie za siodełkiem idzie jakiś kabel  i nie wie do czego on jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

"Po nitce do kłębka" - jak mówi stare powiedzenie.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz150
      Czy wie ktos cos o Ciagniku Renault 103.14 TX lub podobnym. Chodzi mi o ciagniki w granicach mocy 80-95km. Prosze o jakies informacje np. spalanie itp. Czy Ciagniki Renault są lepsze o MF? np. 3070
    • Przez bartek15208
      Witam czy w ciagniku renault ceres jest mozliwa regulacja szybkosci tylnego podnosnika bo mi bardzo wolno opuszcza
    • Przez domel27
      Witam wszystkich. 
      Od pewnego czasu podnosnik w moim ares nie funkcjonuje tak jak powiniem a mianowicie gdy podnosze jakas maszyne i przełacznik ustawie w pozycji góra to maszyna idzie w gore ale gdy podniesie na max to pompa tak jakby nie odcina tylko slychac jak caly czas pcha olej i na wyswietlaczu nie pojawi sie 100 tylko np 99 . jak moze byc przyczyna czy to ehr czy moze jakis czujnik polozenia ramiom i jak to zlokalizowac? dzieje sie rowniez tak ze niby podniesiona maszyna na maxa a pokazuje wyswietlacz ehr ze np 96 i podczas trasportu gdzies sie cos wstrzasnie i przeskoczy na 99 czy 100 . kiedys cos takiego nie mialo miejsca i zawsze jak podniosl na maxa to pompa odcinala ze tak powiem i nie tloczyla caly czas oleju . z gory dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam 
    • Przez kecay85
      Witam. Od kilku dni posiadam renault cergos 350 z meczanicznym rewesem i jednym pólbiegiem pod obciązęniem. Podczas jazdy próbnej na placu u sprzedającego wydawało mie się że wszystko działa poprawnie, jednak kiedy juz po przywiezieniu go do domu przejechałem się po drodze,  zauważyłem, że ciagnik po wciśnieciu sprzegła sam hamuje. Kiedy już sie zatrzyma nie moge na wciśnietym sprzęgle zmnienić biegu. Dzwoniłem następnego dnia do sprzedającego, wtedy dowiedziałem sie że problem ustepuje kiedy obroty silnika są na poziomie 1500. Sprawdziłem i rzeczywiście wtedy traktor normalnie śię toczy. Czujnik  ćiśnienia oleju w skrzyni był odłączony kiedy podłączyłem na wolnych obrotach świeci kontrolka ciśnienia a na wyższych gaśnie. Czy problem tkwi w pompie hyraulicznej, czy może być to inna poważniejsza usterka. Prosiłbym o pomoc, bo mam dylemat czy nie oddać tego ciągnika.  
    • Przez karol1321
      Witam,
      Mialbym prosbe o zdjecia miejsc przykrecania adpatacji do Tura 103.14 lub podobnych.
      Mam adaptecje od 7534 ktora nie pasuje i chcialem podejrzec gdzie jest przykrecana adaptacja w tych ciagnikach zeby ewentualnie moc przerobic ta co mam.
      Pozdrawiam, Karol
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.