Skocz do zawartości

Renault 106.54 płyn w oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...
Mam problem gdyż dziś zobaczyłem że poszedł mi płyn do oleju w ciągniku...
Zdjalem mise silnika żeby zobaczyć z którego cylindra kapie...
I okazało się że płyn spływa po kołach zębatych od rozrządu....
Czy jest tam jakaś zaślepka od kanału chlodzacego???
Ciągnik z 1996r

Opublikowano

Słychać takie jak by szmery jak się jedzie bez gazu na np 1, 2, 3, 4 szosowe lub polowej a jak da się troszeczkę gazu to wszystko cichnie....... I U mnie jest to samo jeżdżę już dwa lata i nic się nie dzieje... widocznie tak ma chodzić...
Co do przecieku to okazały się zużyte uszczelniacze tulei.
Właśnie skończyłem je montować... jutro rano zaleje blok płynem i zobaczę czy jest wszystko szczelne

Opublikowano

Gdyby były luzy na lozyskach to skrzynia by grała po uiszczeniu sprzęgła na luzie a nie tylko pod czas jazdy....
Tak mają te modele i już.
To tak jak np w mf3095 wałek stuka na wolnych obrotach bez obciazenia

Opublikowano

Ja mam Renie 106.54 96r i jak się jedzie na bardzo niskich obrotach silnika (bez gazu) to słychać jakby był za duży luz między zębami. Tak jest na kazdym biegu, jak dodam gaz problem ginie, znajomy mechanik powiedział, żeby sie tym nie przejmować bo to jest normalne - ale jakoś nie daje mi to spokoju.Co wy na to ?

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie muszę wymienić uszczelniacz na wałku  wom bo olej wyciek, czy dużo jest z tym roboty mam ten ciągnik od niedawna, nie mam do niego książki i wszystko robię według mojego doświadczenia a doświadczenie mam z mf255 i ursus 1234. Proszę o podpowiedzi

Opublikowano

zlewasz olej lub tył mocno w górę i odkręcasz 4 śruby

 

 

 

Ja mam Renie 106.54 96r i jak się jedzie na bardzo niskich obrotach silnika (bez gazu) to słychać jakby był za duży luz między zębami. Tak jest na kazdym biegu, jak dodam gaz problem ginie, znajomy mechanik powiedział, żeby sie tym nie przejmować bo to jest normalne - ale jakoś nie daje mi to spokoju.Co wy na to ?

 

jeśli poziom oleju w normie i myślimy o tym samym dźwięku, czyli tego podczas hamowania silnikiem, to nie ma się co przejmować

Opublikowano

żadnego oleju nie trzeba zlewać ani tyłu do góry bo musiałbyś za zwolnice powiesić żeby olej nie poleciał .Odkręcałem pokrywkę przygotowana uszczelka uszczelniacz,silikon szybko przebiłem nowy uszczelniacz posmarowałem silikonem dekielek uszczelkę wytarłem olej który powoli sączył się przez łożysko przetarłem szmatką zamoczoną w benzynie i szybko poskręcałem . Dwa lata  sucho ,przy zdejmowaniu dekielka przytrzymaj wałek aby nie wyszedł z obudowy.Tak robiłem w 120-54 ale myślę że w106 jest podobnie

Opublikowano

Słychać takie jak by szmery jak się jedzie bez gazu na np 1, 2, 3, 4 szosowe lub polowej a jak da się troszeczkę gazu to wszystko cichnie....... I U mnie jest to samo jeżdżę już dwa lata i nic się nie dzieje... widocznie tak ma chodzić...

Co do przecieku to okazały się zużyte uszczelniacze tulei.

Właśnie skończyłem je montować... jutro rano zaleje blok płynem i zobaczę czy jest wszystko szczelne

 

Masz stuki przy gaszeniu ?? 

Też tak mam o 4 lat i się nie  pogłębia , opiłków w filtrze nie ma wiec jadę do przodu :) Na początku tez sie martwiłem

Jest to identyczny dzwięk jak w ciężarówkach , na niskich obrotach wydaje skrzynia 

Opublikowano

..

A taki stuk to bardziej silnik wydaje

 

 

 

Sprawdź głośność stuku na zapiętym i wyłączonym rewersie , szczególnie na pozycji do tyłu .

Zgadza się to normalne i coraz głośniejsze wraz z przebiegiem ( większe luzy ) 

Opublikowano

Podpinam się pod temat

Mam problem z silnikiem w renault 106.14 pobiera olej a na dodatek wali z odmy na biało chwile tak jeździłem, teraz jeszcze zaczeło słychać takie sykanie ( wydaje mi się że uszczelkę wydmuchało) 

Czy to znowu pierścienie do roboty ? ( na nowych zrobił coś ponad 300 h ) 

A i jeszcze jedno w waszych ciagnikach też robi się duże ciśnienie na korku od płynu chłodniczego ?  tak że po odkręceniu potrafi płyn wywalić ? 

 

 

Opublikowano

Ile tego oleju musisz dolewać?

Jaki kolor dymu wydobywa się z tłumika? (dla zimnego silnika po nocy, zaraz po odpaleniu, oraz po rozgrzaniu płynu przy max obrotach silnika)

Miałeś kiedykolwiek zalaną chłodnicę wodą zamiast płynu?

 

Biały dym wskazuje na wodę/płyn w silniku, zaś ciśnienie w układzie chłodzenia może być spowodowane „wydmuchaniem” uszczelki, pęknięciem tulei lub głowicy.

Opublikowano

około 1l-1,5 na 3h pracy 

 

przy odpaleniu delikatnie czarnym a jak się rozgrzeje to z tłumika nic tylko z odmy jak parowóz. Kupiłem na płynie i jeszcze nawet nie wymieniałem. 

Czyli to nie tylko wina pierścieni ? 

Opublikowano

Jeśli ciągnik po nocy odpala normalnie i nie dymi na biało to nie masz wody/płynu w silniku, za to masz ciśnienie w chłodnicy spowodowane „wydmuchaniem” uszczelki lub mikropęknięciami głowicy lub tulei.

Biały/szary dym z odmy świadczy o spalinach w dole silnika (w misce olejowej), które prawdopodobnie wynikają ze zużycia pierścieni.

 

Ubytki takiej ilości oleju to TRAGEDIA i nic dobrego nie wróży, jeśli chodzi o stan silnika.

Prawdopodobnie ktoś zapomniał założyć pierścieni. :D

Opublikowano

pierścienie na pewno były założone tylko dlaczego tak szybko się zużyły ? Teraz to już pewnie same pierścienie nie wystarczą tylko jeszcze cylinder i tuleja pójdzie do wymiany. A te mikropęknięcia można jakoś sprawdzić ?  Tuleję są mokre czy suche w tych ciągnikach ? 

Opublikowano

Dlaczego tak szybko się zużyły? – nie wiem. Możliwych przyczyn jest wiele: przegrzanie silnika, brak lub niewystarczające jego smarowanie, długotrwałe przeciążanie, nieodpowiednie traktowanie np. niskie obroty a duże obciążenie, także częsta praca na pełnych obrotach, nieoryginalne lub niedopasowane pierścienie, zapieczone/zawieszone pierścienie, nieodpowiedni olej silnikowy, …

 

Jaki symbol widnieje na tabliczce znamionowej silnika? Jeśli masz „D226 B”to „B” oznacza, że masz mokre tuleje.

Mikropęknięcia – są specjalistyczne zakłady, które się tym zajmują, ale może to być wina uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

 

Jeszcze nie wiemy, co tak naprawdę jest przyczyną tak dużego ubytku oleju - sprawdź ciśnienie sprężania silnika - będziesz wiedział na czym stoisz, czyli w jakim stanie masz silnik. Następnym krokiem jest już sam demontaż i naprawa silnika.

Opublikowano

jeszcze jedno pytanie, skrzynia rzęzi na niskich obrotach silnika. co to moze byc?

Ja we swojej 106 mam to samo slychac na kazdym biegu, a jak dodam gazu juź nie!

Myslę ze ten odglos to z rewersu, bo on najwiecej pracuje na kazdym biegu i tam moze jest juź cos wypracowane , luzy stąd głosy! Naraxie nic z tym nie robię!

Opublikowano (edytowane)

Eksplozja skrzyni niszcząca pól wsi... heheh ,

Jeśli ktos oczekuje że w 30 letnim ciagniku po przebiegu 20 tys nawet sprawna skrzynia będzie cicha to niech pakuje grube tysiące , 

Nowy Class ma taki sam dzwięk skrzyni jak moje 30 letnie renault :) Nawet byśmy mogli sie mogli zamienic co niektórymi czesciami bo sa takie same od 30 lat 

Edytowane przez Gość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v