Skocz do zawartości

Silnik wycieraczek 12V do instalacji 24V.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam pytanie czy dało by się coś dołożyć do silniczka wycieraczek 12V ,aby go założyc do instalacji 24v tak żeby się nie spalił.

Posadam silniczek 12v ,a nie chce naciągać się na niepotrzebne koszty.

Pozdrawiam.<Marcin>.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W grę wchodzi jedynie przetwornica impulsowa 24/12V. Jednak jej koszt będzie porównywalny z nowym silnikiem na 24V.

Opublikowano

można podpiąć pod jedną baterię,tą która jest podłączona do masy.Oczywiście przez osobny bezpiecznik i włącznik wtedy będzie zasilana na 12v(zakładam że masz dwa akku)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiedziałem, że prędzej czy później znajdzie się "fachowiec" z taką poradą jak powyżej. Jest to najgorszy z możliwych sposobów na rozwiązanie problemu kolegi @klimas78. Bardziej obciążony będzie zawsze jeden akumulator, co spowoduje że drugi szybko zrówna się z nim pojemnością i po niedługim czasie obydwa akumulatory będą do wyrzucenia. O wiele lepszym rozwiązaniem (aczkolwiek o najmniejszej sprawności) byłoby zastosowanie rezystora dużej mocy, na którym odłoży się część napięcia i zasilanie całości napieciem 24V. Jednak koszt takiego rezystora też byłby znaczny.

Opublikowano

Jaki znaczny? Niech poszuka starej kabiny od Kamaza i przy silniczkach wentylatora znajdzie rezystory dużej mocy. Obroty wentylatorów były regulowane przy ich wykorzystaniu. Można zastosować regulator wentylatora nagrzewnicy( ze szrotu - taki ze spiralką. może założyc 12Voltowy silniczek pod 24V ale wtedy pogubi pióra :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja pisałem o nowych elementach. Ale rzeczywiście jeżeli dobrze poszukać to na złomie można znaleźć odpowiednie części za parę groszy.

Opublikowano

Jezeli lubi zabawy w lutowanie to w kazdej nocie katalogowej stabilizatora napiecia LM7812 znajduje sie schemacik jak podlaczyc do stabilizatora tranzystor , aby zwiekszyc obciazalnosc prdowa ukladu. Mysle, ze to jedyne sluszne rozwiazanie jeszeli chodzi o koszty.

 

Drugie rozwiazanie to dzielnik napiecia, gdzie rezystorem moze byc zarowka halohenowa. Teraz trzeba wiedziec jaki prad pod bciazeniem( podczas normalnej pracy silniczka + kilka %) potrzebuje uklad. I zastosowac odpowiednia zarowke. Wydaje mi sie, ze to powinno zadzialac. Standrdowa zarowka H4 ma wystarczajaca moc. Na 100% znajdzie w domu kilka z przepalonym wluknem od swiatel mijania. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby uzyc wlukna od swiatel drogowych.Dobrze jest sprawdzic zarowke 12V i 24V.

 

Ostatecznym, ale i nie najdrozszym rozwiazaniem jest wykonanie prostego regulatora PWM opartego na NE555. Wyjscie np. na FET (BUZ11) . Koszt mysle nie wiekszy jak 10 zl. Dobrze jezeli czestotliwosc wyjsciowa ni ebedzie wieksza niz 100Hz. Mysle , ze optymalnie silnik si ezachowuje przy f=70-100Hz.

 

Jak widzisz dowolnosc rozwiazan jest ogromna.

Opublikowano

Podejdźmy do sprawy racjonalnie ja bym proponował jednak wybrać się na złom i tam poszukać rezystora dużej mocy to będzie najprostrze rozwiązanie.

Dla zwykłego śmiertelnika zabawa ze stabilizatorem i tranzysorami może przerosnąć jego możliwości (dla niektórych jest to czarna magia) to samo dotyczy regulatora PWM.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozwiązanie ze stabilizatorem nie będzie zbyt optymalne ze względu na moc traconą w tranzystorze. Silniki od wycieraczek pobierają około 2A, więc moc tracona wyniesie 25W. Przy tej mocy tranzystor musiałby mieć spory radiator. Chyba żeby przykręcić tranzystor do jakiejś metalowej części pojazdu. W tym rozwiązaniu nie trzeba nawet ukłdu 7812. Wystarczy stabilizator na diodzie Zenera z tranzystorem w układzie wtórnika emiterowego. Koszt takiego rozwiązania to: tranzystor 2N6282 - 5 zł zł, dioda BZX 13V - 0,20 zł, rezystor

1,5 kOHM - 0,04 zł.Tak jak kolega @karola44 myślę, że regulator PWM jest optymalnym rozwiązaniem jeżeli chodzi o koszty i prostotę rozwiązania. W takim układzie można by pokusić się jeszcze o regulację prędkości pracy wycieraczki. Jednak tak jak zauważył @marex są to rozwiązania dla osób posiadających trochę wiedzy z elektroniki, i niestety dla większości jest to nie możliwe do wykonania we własnym zakresie.

Opublikowano

Tak wiec najlepszym, najszybszym i najtanszym rozwiazaniem jest uzycie zarowki samochodowej.

 

Dla silnika wtedy nie bedzie mialo wiekszego znaczenia, czy zostanie zasilony 10V czy 15V. Przy obu tych napieciach powinien pracowac bezproblemowo. Oczywiscie moze sie toobjawiac w predkosci obrotowej osi, ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma.

Opublikowano

witam chyba nieuważnie przeczytaliście pytanie podejrzewam że koszt przetwornicy byłby wyższy niż koszt silniczka na 24v.co do żarówki to z przyczyn praktycznych odpada wyobraźmy sobie używanie wycieraczki w nocy chyba nie musze pisać dlaczego natomiast do opornika jak najbardziej się przychylam.Pozdrawiam WP. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez SluUrs
      Witam, proszę o podowiedź, jak samemu opóźnić kąt wtrysku w Renault 651
      pompa rotacyjna w silniku MWM
      Prawdopodobnie jak odkręciłam koło zamochowe przy kole pasowym, to przestawił się.kąt wtrysku. Traktor nieodpala
    • Przez niesmialy83
      Witam. 
      Więc ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . 



    • Przez ZetorekXd
      Witam. Oferuję profesjonalną diagnostykę i naprawę bieżącą (szybkie tematy) oraz długotrwałe (silniki, skrzynie itp. "po wcześniejszej weryfikacji, do dogadania") maszyn rolniczych maszyn takich jak np. Fendt, Massey Ferguson, Case, New Holland, Claas, Valtra, Steyr, John Deere, Kubota, Deutz-Fahr, Same, Lamborghini, itp. Możliwość pomocy w zakupie ciągnika. Nr tel. 517 594 725 lub napisz do mnie. Pozdrawiam.
    • Przez Mateusz100
      Witam posiadam manitou MLT 634-120 LSU z roku 2012 zakupiłem niedawno. Zauważyłem że wskaźnik paliwa nie działa czy ktos moze pomóc gdzie szukać przyczyny? Sam zegar do wymiany czy moze w zbiorniku jest pływak? Czujnik poziomu? Próbowałem wstępnie ogladac zbiornik paliwa ale nie dostrzegam nigdzie pływaka gdzie on mozę być jeśli takowy jest? Czy jakieś kostki elektryczne tylko gdzie ? Jest jakiś przekaźnik do tego albo bezpiecznik to bym sprawdził ? I jeszcze jedno przy cofaniu powinien załączać sie sugnałcofania dotarłem już do tego ze ten brzęczyk powinien być z tył€ za klapa z napisem manitou coś tam jest przykręcone i kostka dochodzi hmm tylko dlaczego nie działa do tego też jest jakis przekźnik bezpiecznik zabezpiecza to jakiś? Bardzo prosze o jakieś wskazówki pomoc wiem ze wielu z was posada takie maszyny jeździ ich w polsce kupa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v