Skocz do zawartości

zewnętrzna hydraulika na WOM - budowa i wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a wiec różne oleje w układzie . Wiertnica jeśli jest używana - średnio raz na rok to tylko z dodatkowa pompa hydrauliczną , a TUR miałby być używany z dodatkowa pompa tylko przy okazji dłuższych prac takich jak np. załadunek 300m3 trocin - średnio także raz na rok.

W zeszłym roku pożyczyłem od znajomego agregat hydrauliczny na WOM do pracy z wiertnicą - foto poniżej - komponenty bondioli pavesi, zbiornik ok 50l wraz z chłodnicą, pompa 53l przy 540obr WOM.

Szło nieźle, ale po tych doświadczeniach celuje w pompe ok 70-75l przy 540 WOM czyli ok 35cm3 pompa.

W tym roku chciałbym zbudować sobie taki własny agregat olejowy na WOM.

Z powodu tego że w obiegach są różne oleje (a nie chce c360 zalewa olejem utto) to myśle czy nie sprawdziłoby się rozwiązanie z samym multiplikatorem wraz z pompa "zawieszonym" wprost na wałku WOM bez żadnych dodatkowych zbiorników i chłodnic ? zasilanie pompy podłączyłbym z miejsc na korki spusowe oleju ze skrzyni zarówno w claasie jak i ursusie, a tłoczenie z pompy podpiał wprost do rozdzielaczy świdra lub TURa . Powrót oleju z tych rozdzielaczy wolnym spływem do skrzyni biegów. ciśnienie przelewu ustawione na rozdzielaczach na ok 180bar. Do URSUSa wchodzi ok 30l oleju do skrzyni, a do Claasa ok 40l.
Koszt budowy takiego rozwiązania byłby o wiele niższy i co nawet ważniejsze uniknałbym problemów z różnymi olejami - co najwyżej wylewałbym grawitacyjnie olej z węzy łączących pompe z reszta układu przy przepięciach między TURem a świdrem.

Przy kompletnym układzie ze zbiornikiem i chłodnicą już takie opróżnianie obiegu nie będzie możliwe.

Czy też własna chłodnica jak i zbiornik na olej przy takiej pompie na WOM są konieczne ?

z góry dziękuje za rady !

pozdrawiam
Piotrek

 

post-29366-0-30206100-1489938106_thumb.jpg

 

post-29366-0-69258900-1489938059_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem że nie chcesz mieszać olejów, a następnie proponujesz multiplikator podłączyć pod skrzynię biegów, bez dodatkowego zbiornika? Po to jest ten dodatkowy zbiornik, rozdzielacz itp żeby zalać ten zestaw jednym olejem raz, i mieć spokój.

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

tak nie chce mieszać olejów . Chyba nie zrozumiałeś do końca mojego problemu, w sumie właśnie o to się obawiałem że ciężko będzie to wyjaśnić.

 

jakby ten agregat olejowy miał pracować tylko ze świdrem to OK - masz racje - zalałbym ten agregat jakims olejem hydraulicznym i bedzie OK. ale chce to użytkować okazjonalnie także przy turze w c360 (a nastepie obieg tura spowrotem podpinać pod orginalna pompe z c360) wiec olej którym byłby zalany ten agregat powoli (po każdym podpieciu coraz bardziej) mieszałby się z hipolem z c360. 

 

Inne rozwiazanie to zrobienie kompletnego agregatu z chłodnica i wlasnym zbiornikiem i zalanie do hipolem...wtedy w obiegu w wiertnicy także bylby hipol i byłaby pełna zgodność. Tyle że hipol 80w90 jest dosyć gęsty i nie jest to teoretycznie olej hydrauliczno-przekładniowy, a przekładniowy.

 

Czy teraz mów problem jest zrozumiały ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v