Skocz do zawartości
News
vitoma

zewnętrzna hydraulika na WOM - budowa i wątpliwości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
vitoma    51

Witam

Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a wiec różne oleje w układzie . Wiertnica jeśli jest używana - średnio raz na rok to tylko z dodatkowa pompa hydrauliczną , a TUR miałby być używany z dodatkowa pompa tylko przy okazji dłuższych prac takich jak np. załadunek 300m3 trocin - średnio także raz na rok.

W zeszłym roku pożyczyłem od znajomego agregat hydrauliczny na WOM do pracy z wiertnicą - foto poniżej - komponenty bondioli pavesi, zbiornik ok 50l wraz z chłodnicą, pompa 53l przy 540obr WOM.

Szło nieźle, ale po tych doświadczeniach celuje w pompe ok 70-75l przy 540 WOM czyli ok 35cm3 pompa.

W tym roku chciałbym zbudować sobie taki własny agregat olejowy na WOM.

Z powodu tego że w obiegach są różne oleje (a nie chce c360 zalewa olejem utto) to myśle czy nie sprawdziłoby się rozwiązanie z samym multiplikatorem wraz z pompa "zawieszonym" wprost na wałku WOM bez żadnych dodatkowych zbiorników i chłodnic ? zasilanie pompy podłączyłbym z miejsc na korki spusowe oleju ze skrzyni zarówno w claasie jak i ursusie, a tłoczenie z pompy podpiał wprost do rozdzielaczy świdra lub TURa . Powrót oleju z tych rozdzielaczy wolnym spływem do skrzyni biegów. ciśnienie przelewu ustawione na rozdzielaczach na ok 180bar. Do URSUSa wchodzi ok 30l oleju do skrzyni, a do Claasa ok 40l.
Koszt budowy takiego rozwiązania byłby o wiele niższy i co nawet ważniejsze uniknałbym problemów z różnymi olejami - co najwyżej wylewałbym grawitacyjnie olej z węzy łączących pompe z reszta układu przy przepięciach między TURem a świdrem.

Przy kompletnym układzie ze zbiornikiem i chłodnicą już takie opróżnianie obiegu nie będzie możliwe.

Czy też własna chłodnica jak i zbiornik na olej przy takiej pompie na WOM są konieczne ?

z góry dziękuje za rady !

pozdrawiam
Piotrek

 

post-29366-0-30206100-1489938106_thumb.jpg

 

post-29366-0-69258900-1489938059_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    187

Rozumiem że nie chcesz mieszać olejów, a następnie proponujesz multiplikator podłączyć pod skrzynię biegów, bez dodatkowego zbiornika? Po to jest ten dodatkowy zbiornik, rozdzielacz itp żeby zalać ten zestaw jednym olejem raz, i mieć spokój.

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

tak nie chce mieszać olejów . Chyba nie zrozumiałeś do końca mojego problemu, w sumie właśnie o to się obawiałem że ciężko będzie to wyjaśnić.

 

jakby ten agregat olejowy miał pracować tylko ze świdrem to OK - masz racje - zalałbym ten agregat jakims olejem hydraulicznym i bedzie OK. ale chce to użytkować okazjonalnie także przy turze w c360 (a nastepie obieg tura spowrotem podpinać pod orginalna pompe z c360) wiec olej którym byłby zalany ten agregat powoli (po każdym podpieciu coraz bardziej) mieszałby się z hipolem z c360. 

 

Inne rozwiazanie to zrobienie kompletnego agregatu z chłodnica i wlasnym zbiornikiem i zalanie do hipolem...wtedy w obiegu w wiertnicy także bylby hipol i byłaby pełna zgodność. Tyle że hipol 80w90 jest dosyć gęsty i nie jest to teoretycznie olej hydrauliczno-przekładniowy, a przekładniowy.

 

Czy teraz mów problem jest zrozumiały ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kellyq
      Dłubię sobie sadzarkę coby na wiosnę mnie krzyż nie bolał, dwurzędowa pod c330 z podsiewem nawozu. Konstrukcja nie jest jakaś wyszukana bo sklejam z tego co mam. Jutro wstawię fotki.
    • Przez ursus-moc
      Witam kupię ładowacz stacjonarny elektryczny do obornika woj małopolskie
    • Przez jejku
      jakie macie patenty na łuskanie kolbach kukurydzy mam tego klatki i nie chce mi się ręcznie a łuskarki nie opłaca się teraz kupować
    • Przez crystal169
      Witam, od poprzedniej wiosny szukam, siłownika do liniowania u dealerów i jak juz znalazłem okazało sie ze kosztuje około 12 tys netto, odrazu cena mnie odrzuciła. Ale tak teraz myślę co by było gdybym zakupił siłownik dwustronnego działania o odpowiedniej długości, podłączył go do kostki od obrotu jak to jest oryginalnie, (zaznaczam tu że w kostce obrotu mam 3 zaslepione śrubą otwory od dołu kostki.
      Teraz takie pytanko, czy ktoś robił taki eksperyment może, albo zna sie lepiej na działaniu takich kostek, czy nie rozreguluje jej jesli tam odkręce te śruby aby sprawdzic czy idzie olej.Pozdrawiam
    • Przez jasina
      Witam wszystkich, buduje pojazd typu sam ale zdalnie sterowany i cały czas mam dylemat czy napęd mechaniczny czy hydrauliczny doradzicie mi coś ?
       moje założenia.
       
      Masa pojazdu 300-400KG
      Masa całkowita 800KG
      Napęd 8x8
      Wymiary długość 320cm szerokość 145cm
      Układ skrętu przegubowy skręt hydrauliczny
      Układ napędowy silnik hydrauliczny, przeniesienie napędu koła łańcuchowe plus reduktor dwu biegowy
      Sterowanie RC proporcjonalne
      Zapotrzebowanie na moc 10-15KM max
      Maksymalna prędkość 15KM/h
       
      Więc tak silnik jazdy będzie połączony przekładnią łańcuchową z reduktorem (suzuki Jimmy) 2 biegi o przełożeniu  1.5:1  oraz drugi bieg  2.2:1 z reduktora wałami pójdzie na przekładnie jedna przekładnia z przodu na 4 przednie koła a druga z tyłu i też napęd na 4 koła. Przekładnie dokładnie takie http://allegro.pl/przekladnia-katowa-piaskarka-rozsiewacz-solarka-i6159899524.html   Z przekładni na wahacze i już łańcuchami na koła.
       
      Przełożenie z silnika na reduktor to już mogę eksperymentować czyli jeśli lepiej by się sprawdzał silnik wysokoobrotowy a obroty zredukować mechanicznie to nie ma w tym żadnych przeszkód tu proszę o doradztwo.
      Myślałem rozdzielaczu (tylko czy można płynnie sterować silnikiem?)
       
      1 sekcja odpowiedzialna za jazdę silnik prawe lewe obroty
      2 sekcja układ skrętu (pojazd przegubowy) dwa siłowniki hydrauliczne
      3 sekcja wyciągarka silnik hydrauliczny prawe lewe obroty
      4 sekcja na zimę zakładany pług do śniegu obrotowy prawo lewo dwa siłowniki hydrauliczne
       
      Co do silnika spalinowego czy jeśli silnik hydrauliczny będzie miał moc np. 10KM a jego sprawność to 70% to wystarczy mi np. silnik spalinowy o mocy 13KM tak by podczas dużego obciążenia pompy silnik po prostu nie zgasł? Ostatecznie chce dać silnik dwucylindrowy o mocy 24KM
      Ten pojazd będzie zdalnie sterowany z napędem 8x8 on nie ma być szybki, moc dodatkową chce uzyskać jeszcze dzięki przełożeniom i reduktorowi.
      Od was tak naprawdę chce porady co do 
      Pompa
      Silnik jazdy
      Zbiornik filtry chłodnica
      Silnik wyciągarki (silnik będzie spięty z przekładnią ślimakową)
      Rozdzielacz
      i co jeszcze potrzeba ?
       
      I kilka linków na czym się trochę wzoruje.
      https://www.youtube.com/watch?v=QpIQ_nu_9Yw
      https://www.youtube.com/watch?v=1ZI7wOPRUhc
       
      Bardzo proszę o odp ewentualnie proszę pytać
      Dziękuję Ryszard
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.