Skocz do zawartości
News
vitoma

zewnętrzna hydraulika na WOM - budowa i wątpliwości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
vitoma    51

Witam

Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a wiec różne oleje w układzie . Wiertnica jeśli jest używana - średnio raz na rok to tylko z dodatkowa pompa hydrauliczną , a TUR miałby być używany z dodatkowa pompa tylko przy okazji dłuższych prac takich jak np. załadunek 300m3 trocin - średnio także raz na rok.

W zeszłym roku pożyczyłem od znajomego agregat hydrauliczny na WOM do pracy z wiertnicą - foto poniżej - komponenty bondioli pavesi, zbiornik ok 50l wraz z chłodnicą, pompa 53l przy 540obr WOM.

Szło nieźle, ale po tych doświadczeniach celuje w pompe ok 70-75l przy 540 WOM czyli ok 35cm3 pompa.

W tym roku chciałbym zbudować sobie taki własny agregat olejowy na WOM.

Z powodu tego że w obiegach są różne oleje (a nie chce c360 zalewa olejem utto) to myśle czy nie sprawdziłoby się rozwiązanie z samym multiplikatorem wraz z pompa "zawieszonym" wprost na wałku WOM bez żadnych dodatkowych zbiorników i chłodnic ? zasilanie pompy podłączyłbym z miejsc na korki spusowe oleju ze skrzyni zarówno w claasie jak i ursusie, a tłoczenie z pompy podpiał wprost do rozdzielaczy świdra lub TURa . Powrót oleju z tych rozdzielaczy wolnym spływem do skrzyni biegów. ciśnienie przelewu ustawione na rozdzielaczach na ok 180bar. Do URSUSa wchodzi ok 30l oleju do skrzyni, a do Claasa ok 40l.
Koszt budowy takiego rozwiązania byłby o wiele niższy i co nawet ważniejsze uniknałbym problemów z różnymi olejami - co najwyżej wylewałbym grawitacyjnie olej z węzy łączących pompe z reszta układu przy przepięciach między TURem a świdrem.

Przy kompletnym układzie ze zbiornikiem i chłodnicą już takie opróżnianie obiegu nie będzie możliwe.

Czy też własna chłodnica jak i zbiornik na olej przy takiej pompie na WOM są konieczne ?

z góry dziękuje za rady !

pozdrawiam
Piotrek

 

post-29366-0-30206100-1489938106_thumb.jpg

 

post-29366-0-69258900-1489938059_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    159

Rozumiem że nie chcesz mieszać olejów, a następnie proponujesz multiplikator podłączyć pod skrzynię biegów, bez dodatkowego zbiornika? Po to jest ten dodatkowy zbiornik, rozdzielacz itp żeby zalać ten zestaw jednym olejem raz, i mieć spokój.

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    51

tak nie chce mieszać olejów . Chyba nie zrozumiałeś do końca mojego problemu, w sumie właśnie o to się obawiałem że ciężko będzie to wyjaśnić.

 

jakby ten agregat olejowy miał pracować tylko ze świdrem to OK - masz racje - zalałbym ten agregat jakims olejem hydraulicznym i bedzie OK. ale chce to użytkować okazjonalnie także przy turze w c360 (a nastepie obieg tura spowrotem podpinać pod orginalna pompe z c360) wiec olej którym byłby zalany ten agregat powoli (po każdym podpieciu coraz bardziej) mieszałby się z hipolem z c360. 

 

Inne rozwiazanie to zrobienie kompletnego agregatu z chłodnica i wlasnym zbiornikiem i zalanie do hipolem...wtedy w obiegu w wiertnicy także bylby hipol i byłaby pełna zgodność. Tyle że hipol 80w90 jest dosyć gęsty i nie jest to teoretycznie olej hydrauliczno-przekładniowy, a przekładniowy.

 

Czy teraz mów problem jest zrozumiały ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.