Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze swoim John Deere 2140 z 1980 a mianowicie przy włożonym filtrze oleju wałek chodzi cały czas a gdy wyjme filtr oleju po włączeniu wałka on od razu się wyłącza. Dodam że na wolnych obrotach także wspomaganie odmawia posłuszeństwa .

Opublikowano

Ciągnik kupilem zalany jakims gęstym olejem, filtr oleju nie puszczał tego oleju i hydraulika nie działała w ogóle po wymianie oleju, wymianie filtra oleju i wyczyszczeniu smoga mam problem który opisałem powyżej

Opublikowano (edytowane)

Pompa główna niema nic do wałka. Masz jakaś nieszczelność miedzy smok-mikropompka mikropompa-pompa główna, po drodze masz miedzy innymi załączanie wałka, gdzieś ucieka ciśnienie lub pompa się wykończyła. A podnośnik w ogóle działa? Jak już zmieniałeś olej to sprawdź filterek nad pompą główną jest z prawej strony duża śruba na 32klucz bodajże. Poszukaj starsze tematy o bolączkach hydrauliki w jd tam gość opisywał jak posprawdzać ciśnienie pompki w skrzyni ale z góry piszę do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych rzeczy to nie należy trochę trzeba mieć narzędzi B)

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano

pompa nie ma nic do rzeczy a piszesz ze może pompa się wykończyła ten model raczej ma jedna główna pompę a nie kilka

Pompa główna niema nic do wałka. Masz jakaś nieszczelność miedzy smok-mikropompka mikropompa-pompa główna, po drodze masz miedzy innymi załączanie wałka, gdzieś ucieka ciśnienie lub pompa się wykończyła. A podnośnik w ogóle działa? Jak już zmieniałeś olej to sprawdź filterek nad pompą główną jest z prawej strony duża śruba na 32klucz bodajże. Poszukaj starsze tematy o bolączkach hydrauliki w jd tam gość opisywał jak posprawdzać ciśnienie pompki w skrzyni ale z góry piszę do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych rzeczy to nie należy trochę trzeba mieć narzędzi B)

Opublikowano

Jak się nie znasz na danym sprzęcie to się nie udzielał i czytaj ze zrozumieniem pompa główna tloczkowa znajduje się z przodu ciągnika i zasila podnośnik, hydraulike zewnętrzna, wspomaganie oraz hamulce. Druga pompa mikropompa znajduje się w skrzyni odpowiada za zasilanie pompy głównej i między innymi za załączenie womu i moim zdaniem ona się kończy lub jest jakaś awaria nieszczelność w jej układzie.

Opublikowano (edytowane)

a moim zdaniem nie , znawco
ps poza tym jak sprawdzi ciśnienie na głównej pompie to od razu będzie wiedzieć ze mikro nie podaje skoro ja zasila ;)

Edytowane przez gr_rat
Opublikowano (edytowane)

Dobrze że tylko twoim zdaniem. Poczytaj chociażby kilka tematów dotyczących hydrauliki w starych jd i postów użytkownika sapaczowy gość zna temat bardzo dobrze. Nie zawsze a nawet bardzo często niedomagania hydrauliki i wszystkiego co z nią związane w starych jd oznacza uszkodzenie pomp. To nie hydraulika rodem z Ursusa w 80 tych lat.

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano

Miłosz 27 ma w 100%  racje 

najłatwiej sprawdzić pompe zasilającą czy jest dobra - w momęcie jak nie działa już ten wałek trzeba spr. czy w zbiorniczku nad pompą główną jest olej jak go nie ma to wina jest pompy zasilającej lub nieszczelnośći w skrzyni a jeżeli jest olej to mogą być tarczki 

Opublikowano

a jak najszybciej sprawdzić ta mikropomke? chyba najprościej podpiąć pod główna i sprawdzić ciśnienie skoro ja zasila i będzie walnięta nie będzie odpowiedniego ciśnienia

Dobrze że tylko twoim zdaniem. Poczytaj chociażby kilka tematów dotyczących hydrauliki w starych jd i postów użytkownika sapaczowy gość zna temat bardzo dobrze. Nie zawsze a nawet bardzo często niedomagania hydrauliki i wszystkiego co z nią związane w starych jd oznacza uszkodzenie pomp. To nie hydraulika rodem z Ursusa w 80 tych lat.

Opublikowano

Specyfika tego rozwiązania jest to że na chłopski rozum ciężko wytłumaczyć trochę trzeba się znać i być w temacie bo ta hydraulika jest skomplikowana i odwrócona o 180º od tradycyjnego rozwiązania z otwartym układem. To że zmierzymy ciśnienie na wyjściach nie koniecznie musi oznaczać uszkodzona mikro, wystarczy uszkodzony uszczelniacz lub jakiś zaworek o których kilka dobrze ukrytych jest.

Opublikowano

ja znam przypadek że przewód w skrzyni co wychodzi z mikropompy był przetarty i ciśnienie wypracowane przez mikropompe zwalał na skrzynie 

często też ulegają uszkodzeniu uszczelniacze gumowe w skrzyni albo pierścienie uszczelniające na wałkach ( ciśnienie smarowania skrzyni podawane jest wałkami jak w wale korbowym i pozakładane są na podparciach pierścienie podobne bo pierścieni tłokowych )

ulegają też uszkodzeniu tarczki napędowe od wom 

rówież ciśnienie jest gubione na hi-lo ( półbieg ) 

jak miłosz pisał jest to skomplikowana instalacja ale idzie ogarnąć trzeba posiedzieć z piwkiem przy ciągniku i spokojnie pomyśleć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v