Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Różnią się wielkością komory spalania. Jak dobrze pamiętam 4p 48mm a 3p 54 mm. Silnik prawdopodobnie nie będzie dobrze pracował na innych niż masz fabrycznie. Nie ma co kombinować bo ktoś mówi że jak np 4 pierścienie to dłużej będzie chodził nie wierzę w to. Tylko tłoki kup oryginalne a nie zamienniki że słabej jakości materiału.

Opublikowano

nie żadna bzdura -są dwie różne komory spalania . Po drugie nie ma znaczenia jakie tłoki i z jaką komorą były wcześniej można wzajemnie oba montować .

Po trzecie jeśli chodzi o ilość pierścieni to jakie założysz takie będą chodzić  , weź tylko pod uwagę ,że w samochodach i to osobowych i ciężarowych (robi miliony kilometrów ) montuje się już tłoki na 3 pierścienie.

Opublikowano

Wiem że są różne komory spalania , ale chyba komora nie zależy od ilości pierścieni na tłoku ?Dobrze rozumuję ?

Opublikowano

Zbyt mało osób wypowiada się w temacie. Nie dość że różnica w komorze to mogą mieć różny kształt i na pełnym zakresie obrotowym może mieć problemy. Osobiście proponuję założyć takie jak były fabrycznie i bym nie kombinował to tak jak tłoki od MF255 a MF235 podobne a jednak . . . .

Opublikowano

było tak : montowano 4 pierścieniowe z mniejszą komorą spalania a nastepnie wprowadzono 3 pierścienie  i tłok z tzw. większą komorą spalania .

Kolego Krzys375 nie masz racji w temacie zetora !!! Sam zmieniłem z 4-ek na 3-ki bez żadnych konsekwencji oczywiście wcześniej pan Kałużny (pracownik dawnej Agromy Kalisz ) potwierdził ,że można tak zrobić . Jeszcze jedna sprawa w 5011 ,6011,7011 były tłoki 4-ki  i montowano nadal w serii52,62,7211 ale do pewnego momentu ( okrelonego numeru silnika ) . Później weszły 3 -ki i tak już zostało a głowice czy końcówki wtrysków były taki same w starszych modelach ,więc wniosek oczywisty ,że zmiana kształtu komory  nie pociągnęła za sobą zmian pozostałych elementów ,a jak nic więcej nie zmieniono to można montować oba rodzaje  tłoków

Opublikowano

Nie mówiłem ze nie można montować. Proszę dokładnie czytać. Pisałem że osobiście bym założył takie jak były fabrycznie. Nie chodzi tu żebyśmy wchodzili w niepotrzebne dyskusje tylko pomoc koledze

Opublikowano

Spokojnie , przy okazji inni się też czegoś dowiedzą . No właśnie po Twoim wpisie też zrozumiałem że zmieni się komora spalania , a teraz utwierdzam się w przekonaniu że nie jest istotne aż tak bardzo ile pierścieni .

Opublikowano

ja napisałem ,że Kolega Krzys 375  nie ma racji w tym przypadku bo róznica w komorze spalania nie wpłynie na pracę silnika ( przytoczyłem na to argumenty ) , ale nie chciałem  też nikogo urazić .

Można tez i podyskutować ;)

Opublikowano (edytowane)

różnica w wielkości komory nie jest duża, po prostu ma inny kształt

w tłoku 5211 czyli na 3 pierścienie boczne ściany komory spalania są prostopadłe do ścian cylindra 

w tłoku 7011 czyli na 4 pierścienie jest zwężone wejście do komory spalania a dalej jest szerzej 

inny jest też dzyndzelek na środku komory, 

jeśli ma ktoś tłok na 4 pierścienie to możemy zrobić pomiary objętości komory spalania, ja mam na 3 pierścienie 

Edytowane przez malkolm
Opublikowano

kolego matrix możesz zamontować 4 lud 3 pierścieniowe do roku 86 były montowane 4 p do jakiegoś numeru silnika przez kolejne 2 lata do 88 na przemian 4 i 3 pierścieniowe po 88 tylko 3 p było to spowodowane zmniejszeniem emisji spalin i wydłużeniem żywotności samego silnika wiem to z praktyki bo przez 12 lat naprawiałem te ciągniki

Opublikowano

Kolego " ukaszczepaniak " , masz pewnie doswiadczenie z różnymi kompletami naprawczymi . Które były albo są  trwalsze ?

Wiem ,że wcześniej były dostępne oryginały i krotoszyńskie oferowane przez dawną Agromę Kalisz . Dziś jest chyba z 5 różnych firm ( orygianały PDC , kolbenschmity , mahle , promot  itd. )

Opublikowano

Jak był na 3 pierścienie i nie kocił na czarno i było wszystko ok to zakładać 3 pierścienie tylko z takom samą komorom spalania.Zwykłe porównanie MF 235 i 255 tłoki niby te same tylko 235 są czubki na środku tłoka i już 255 kopci niestety na czarno  ale pracuje bez problemu czy tłoko w c 330 wystarczy że otwór komory spalania będzie 2 mm mniejszy a takie tłoki też się trafiają i to o dziwo machle miały kiedyś takie tłoki i 30 kopciła jak szalona i ciężko wkręcała się na obroty.Tłoki z silników c 330 mf czy 60 czy t25 leżą u mnie stare na miarę i zawsze jak zakupię zestaw czy ktoś zakupi mirzę tłok.Sparzyłem się już na tym dwa razy.Co do c 360 widziałem już tłoki 2 mm staczane i przestawiona była o ząb na wałku rozrządu i a co za tym idzie zwiększyła się komora spalania i kąt wymiany gazowej w silniku i mimo że brała olej jak szalona zachowywała się jak perkins czyli delikatny dym z komina.

Opublikowano

Dla was różnica 1-2mm to wydaje się nie dużo, ale dla silnika są to ogromne zmiany, nie chodzi tu już nawet o stopień sprężania, ale o zawirowanie, przebieg spalania w komorze, i późniejsze efekty - kopcenie itd. To wszystko to wielogodzinne badania na hamowni; zazwyczaj trzeba trzymać się trendu wybierania części z ostatnich wydań, bo przeważnie mają one wyeliminowane wady.

Jeśli fabrycznie uznali że zastosowanie 3 pierścieni zwiększyło żywotność silnika, napewno związane jest to z filmem olejowym na tulei - dla górnego pierścienia zostawało za mało oleju, dlatego też pewnie szybciej wycierało tuleje. Kolego " ukaszczepaniak " występowało coś takiego?

W silniku mamy straty energii, czyli coś co z włożonego 1 litra ON zabiera nam średnio około 60% energii w tym jednym litrze zawartej. Część idzie na chłodzenie, część wylatuje ze spalinami ale są też straty tarcia, na to wlicza się opory na wale korbowym i panewkach, wszelkie miejsca gdzie zachodzi tarcie, jednak większość energii tarcia powodują pierścienie. Tak więc mniejsza ilość pierścieni wpływa na sprawność silnika, a utrzymanie szczelności gazów musi być na dość wysokim poziomie. Problem zaczyna się gdy konstruktorzy zaczynają schodzić nie tylko z ilości pierścieni, ale i  z grubości, wtedy nie zawsze jest fajnie, tak jak było z np. 1.8 TSI VW

Opublikowano

Ilość pierścieni zależy od ilości ciepła które "jest do przekazania na ścianki tulei" skoro zmieniono komorę spalania zmniejszyła się ilość ciepła przekazywanego na tuleje. Czwarty pierścień w takim wypadku produkował tylko zbędne tarcie o którym jest post wyżej napisane. 

 

Polecam lekturę: Tłokowe silniki średnio i szybkoobrotowe, autorstwa Wajandów, dużo wyjaśnia. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v