Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry.

 

Nasz ciagnik to URSUS C360 z kabina SOKOLKA Typ K-402 Fabryki Urzadzen Mechanicznych SPOMASZ w Sokólce. W tabliczce znamionowej kabina jest opisana jako KABINA OCHRONNA CIAGNIKOWA z 1997 r. i spelnia normy PN-91/R-36124 (odpowiednikiem tej Normy jest norma ISO 3463:1989).

 

Potrzebujemy dane badania technicznego, ktore byly wymagane aby zakwalifikowac ja jako bezpieczna. Jak rezumiemy, wyglada ze chodzi o bezpieczenstwo; to jest, ze konstrukcja kabiny w pełni zabezpiecza operatora przed skutkami wywrócenia się ciągnika, co zostało sprawdzone przez uprawnione laboratorium. Przypuszczamy ze to bylo zrealizowany przez Laboratorium IBMER (dzisiaj ITP), bo wedlug DZIENNIKA NORMALIZACJI I MIAR nº 15 / 1985 r. i Monitora Polskiego nº 28 /1995 r. IBMER jest jednostka kwalifikujaca do przeprowadzenia badania kabiny.

 

Zwrocilismy sie juz z taka prosba do ITP i otrzymalismy odpowiedz: “uprzejmie informujemy, że nie posiadamy dokumentacji procesu certyfikacji zgodności, dotyczącej Kabiny K-402. Zgodnie z systemem nadzoru nad dokumentacją w Jednostce Certyfikującej Wyroby IBMER, a obecnie ITP, maksymalny okres archiwowania dokumentacji procesów certyfikacji zgodności wyrobów, wynosi 15 lat. Po tym okresie dokumentacja jest likwidowana.”

 

Tez zwrocilismy sie juz z taka prosba do firmy Metal-Fach, ktora przejela SPOMASZ po ogloszeniu upadlosci spolki. Otrzymalismy odpowiedz, ze “Firma Metal-Fach nie jest nastepca prawnym firmy SPOMASZ i nie posiada takiej dokumentacji.”

 

Czy informacje z badania kabiny, zawierajaca dane o przeprowadzonym badaniu zgodnosci z Norma, mozna gdzies zakupic w Polsce, np. Ministerstwo, Dzienniki, itp.

 

Dziekuje za pomoc.

Opublikowano

Dzien dobry.

Bo ciagnik ma byc rejestrowany w Hiszpanii a takiej kabiny Sokolka nie ma w bazie danych w Min. Rolnitwa, tylko ciagnik. Wiec, sa potrzebne te dane.

Ktos moze pomagac? Tez bylaby pomocna informacja, kto jest nastepca prawnym firmy SPOMASZ w Sokolce.

Dziekuje.

 

Opublikowano

To wiele wyjaśnia. Hiszpańskie podejście do spraw przeglądów czy rejestracji w niektórych przypadkach rozwala system. Szwagier w BMW e46 wymieniał w Polsce zawieszenie a w Hiszpanii miał problem bo diagnosta podczas przeglądu nie był w stanie określić marki wahaczy i jeśli coś nie jest oryginalne to już jest kręcenie nosem.

Opublikowano

Dzien dobry.

 

Wymagaja od nas świadectwa homologacji kabiny albo dane badania technicznego, ktore byly wymagane aby zakwalifikowac ja jako bezpieczna. Pomocna moze byc tez ksiazka charakterystyka techniczna i instrukcja kabiny SOKOLKA Typ K-402. Czy ktos jest wlascicielem URSUS C-360 z taka kabina i ma taka ksiazke?

 

Moze ktos wie, kto jest nastepca prawnym firmy SPOMASZ i posiada taka dokumentacje?

 

Z gory dziekujemy.
 

Opublikowano

Kiedyś nie było takich norm jak teraz, dopiero po wejściu do UE to się zmieniło, swego czasu kabiny Sokółki z t25 i ursusa 3512 dostały jakiś certyfikat bezpieczeństwa krus i to się liczyło w Polsce 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v