Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niedawno zakupiłem do swojego ciągnika przelotowy wydech z blachy kwasoodpornej o średnicy wewnetrznej 76mm.

Niektóre osoby ciągle powtarzają zeby zmienić rurę na zwykły tłumik bo turbina sie szybko rozleci bo podobno "łapie za duze obroty"  :mellow:

I teraz moje pytanie do was.

Co sądzić o tym fancie? Mają racje? 

Zauważyłem tez że ciagnik na przelotowym szybciej wkreca sie na obroty.

No i ten dzwiek syczącej turbiny nie do podrobienia  :rolleyes:

za odpowiedzi i porady wielkie dzieki  :)

 

 

Opublikowano

Turbine raczej nic nie będzie, w autach też się kładzie przeloty o turbiny chodzą dobrze. Ale po całym dniu na traktorze sam pewnie będziesz chciał zmienić, bo dźwięk może jest fajny na chwilę m, ale jak tak chuczy cały czas to bywa męczące

Opublikowano

seweryn20 Przyznasz że troszke lepiej chodzi na przelocie ( szybciej wkreca sie na obroty) czytałem gdzieś twój komentarz juz nie pamietam gdzie  że przełożyłeś znów na stary tłumik i było lepiej ?? chyba napisałes ze mniej kopcił :D

Opublikowano

Tak pisałem ale sprawa się wyjaśniła. Pusta rura ma średnice 72 mm chyba a końcówka tłumika jest węższa. To na 100% było złudzenie. Spaliny na tłumiku wylatują w powietrze szybciej mieszając się z nim, odlatując dalej od komina. To sprawia wrażenie że  mniej kopci. Tylko  złudzenie.

Czy lepiej się wkręca......  Powiem ci szczerze że nie zauważyłem różnicy. Możliwe że to też tylko złudzenie przez inny dźwięk.

Opublikowano

A co ty nic mu nie będzie. Miałem oryginalny tłumik, miałem robiony przelotowy z wełną w środku, (jedyny na którym dźwięk był na prawdę inny taki jak by wygładzony) miałem rurę od razu na kolanku a teraz mam na słupku. W kabinie zero różnicy ciągnik chodzi ciszej niż zetor czy 80-ka z kwadratowym tłumikiem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak spalicie ileś tam ha zboża sobie, lub co gorsza sąsiadowi, a ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, (a na pewno nie wypłaci jeżeli zapali się od takiego tłumika) to od razu założycie normalny tłumik.

Opublikowano

Żaden z tłumików w ciągnikach z tego okresu nie posiada w sobie nic co zapobiegało by wylotowi iskier.

Dla przykładu 60-ka ma w dole kolektora dziurkę,  w płaskich  tłumikach były otworki zaraz nad kolektorem. Jednym i drugim w nocy było widac wylatujące iskry a nie znam przypadku żeby coś się od tego zapaliło. Iskier wylatujących góra tłumika nie uświadczysz, ja ich w swoim nigdy nie widziałem a po nocach jeżdżę bardzo dużo.

Nie histeryzuj bo powód znalazłeś sobie kiepski.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam to gdzieś, napisałem tak tylko żeby uświadomić co niektórych. Za dużo widziałem spalonych ciągników, maszyn i przy tym upraw.

Opublikowano

A pewnie. Jeśli z powodu iskry z wydechu to dla woli wyjaśnienia w tłumiku gromadzi się więcej sadzy która może w postaci iskry wylecieć, ma więcej elementów które się rozgrzewają, mało który posiada łapacz czy wygaszacz iskier o ile w ogóle. A są i to właśnie specjalnie na tłumiki. Ile spaliło się z powodu instalacji, ile z powodu zatartych rozgrzanych elementów?  Ile w tym starych ciągników a ile nowoczesnych z wysilonymi silnikami i na prawdę gorącymi spalinami? 

Od razu bez zastanowienia większość to maszyny nowe a stare capy łyse w jakąkolwiek dzisiejszą technologię która niestety często puszcza współczesne ciągniki z dymem.

Opublikowano

Co prawda nie w mtz mam fabrycznie przelotowy tłumik tylko kawałek za turbiną jest wełną owinięte co niweluje wycie
Ciągnik prawie spłonął bo ktoś dokręcając skrzynkę z bezpieczniki kable przeciął, na szczęście jedynie moduł ogrzewania się zwęglił

Opublikowano

no też własnie wiekszość pożarów w nowych ciagnikach to wina elektroniki która w nich siedzi przegrzane kable bezpieczniki itp

w starych nie ma sie co grzać chyba ze jest jakiś wybitny kierowca który by i taki ciągnik zajechał ale to chyba wyjątki

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie. W układach elektronicznych płyną prądy od pojedynczych µA do setek mA, a od takich prądów nie przegrzeje się żaden przewód. Więc przestańcie powtarzać ciągle gdzieś tam wyczytaną bzdurę, że układy elektroniczne są przyczyną jakichkolwiek pożarów. Powtórzę jeszcze raz: jesteście rolnikami, więc zajmijcie się uprawą ziemi, a elektronikę zostawcie fachowcom i nie wypowiadajcie się na tematy, o których macie zerową wiedzę. Bo powtarzanie bzdur wyczytanych w internecie prowadzi tylko do niepotrzebnego chaosu.

Opublikowano

Dokładnie @slawek80. Od razu widać po wypowiedziach z iskrami, wg. zasady:"nie znam się ale wypowiem się" :D. Wracając do sedna, to turbina jest najlepszym wygaszaczem iskier. Jak wspomniał @seweryn20 że nie widzi iskier w nocy to tylko potwierdzenie faktu. Mam kilka uturbionych sprzętów i jeszcze nigdy z żadnego nie widziałem iskier. Dodatkowo U912 przed uturbieniem nie raz sypało iskrami z oryginalnego tłumika, po założeniu turbo i rury w miejsce tłumika jeszcze nie zobaczyłem iskry.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie. W układach elektronicznych płyną prądy od pojedynczych µA do setek mA, a od takich prądów nie przegrzeje się żaden przewód. Więc przestańcie powtarzać ciągle gdzieś tam wyczytaną bzdurę, że układy elektroniczne są przyczyną jakichkolwiek pożarów.

Bardzo ciekawe...... Przykłąd znaleziony w ciągu 10 sec. A jest tego więcej.

http://sapsp.edu.pl/strona.php/77_fiw_022008.html

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie będę komentował, bo nie napisano tam w jakich warunkach zapaliła się (lub nie) PCB ECU, a to jest bardzo istotne. Ale do siania bezsensownej propagandy wystarczy, bo jak ktoś zobaczy zdjęcie to od razu zapamięta, że samochód zapalił się od ECU (co zresztą jest fizycznie niemożliwe jak nikt nie grzebał w instalacji).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomasz3p
      Otóż panowie mam taki problem silnik w mtz tej zimy zrobiny a olejenie jest słabsze jak przed remontem nawet nie spadało. Gdy silnik jest zimny to jest 4atm ale gdy się nagrzeje do 80-90°C to spada poniżej 1atm a prawie i na zero. Filtr mam stary odśrodkowy bąk pompe oleju mam nową wał jest nominalny tyle że po szlifie i czy to możę aż tak wpływać na to ciśnienie oleju?
      Kolejna rzecz to gdy się nagrzejo to nie da rady odpalić, gdy trochę postoji to odpali. Na zimnym silniku nie ma tego problemu. Czy to wina rozrusznika, akumulatorów czy z silnikiem coś się dzieje
      I ostatnie to turbina pluje olejem to już druga, turbina jest białoruska. Pierwsza pluła oddałem na gwarancję, ledwo uznali ale jest dali drugą która chyba też pluje. I czy one wszystkie takie dobre są?
      Jeszcze muszę sprawdzić czy z filtra powietrza nie ciągnie oleju. 
      Dzięki za pomoc
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam chęć zmienić w moim c-355M tłumik z płaskiego na jakiś który ładnie brzmi . Myślałem nad założeniem krótkiego z mocowaniem pionowym od c-385. Gdybym ściął flansze od mocowania to czy dało by się nałożyć go na kolanko czy trzeba będzie rzeźbić (jest opcja dorobienia i dospawania flanszy do kolanka) . Może macie takie modyfikacje albo doradzicie jakieś ładnie brzmiące tłumiczki bez niepotrzebnej rzeźby 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam wszystkich. Jak w temacie szukam i szukam książki z insukcją napraw do ZETORA 10145 turbo. Znalazłem książkę do URSUSa 1014 ale nie jestem pewny czy to bliźniaczy model. Proszę o pomoc
    • Przez michalc123
      Witam, szukam z jakim momentem trzeba dokręcić głowice w 2140 turbo oraz kolejność dokręcania.
    • Przez bizonsuperzo56
      witam wszystkich na forum. chcial bym sie dowiedziec od posiadaczy i tych ktozy posiadali taki ciagnik o tym modelu jaki jest tam montowany silnik ??? jego wady zalety jak skrzynia biegow czy w kabinie jest cicho itd
      i czy warto tali cignik kupic jest z rocznika 90
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v