Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. macie jakies dane.  JD 6095mc 5090R i np forterre 100hsx 

ceny mnie interesuja. wogole zastanawiam nad ciągnikiem do 95km i masą calkowita około 8.5t  do ładowacza z przednim tuzem. koła 38 Co polecacie? 

Ciągnik by Ciągną brone aktywną 2.5 amazone. waga około 2100kg. z turem rocznie około 150mtg. i moze plug 4skibowy obrotowy akpil. 

Opublikowano

Nie wiem jaką sumę chcesz przeznaczyć ale przez te moc 95 KM to sobie mocno w kolano strzeliles w kolano. Jakbyś wpisał 100 KM to byś mógł wybierać między NH T5.100 a Claas Arion 420 lub 6095MC

Opublikowano

tez tak sadze. ale MC moge jeszcze wziąsc bo ma te 95km a reszta d*pa. nie wiem czy bedzie mozna aneksowac chociaz o te pare koni. to jest tak ze te 95km mi wystarczy w zupełnosci aczkolwiek mozna i kiedys go podkręcic.  bierny agregat duzo wazy i ze by mógł z nim swobodnie latac to DMC musi byc duze. tylko czy to tez nie jest kwestia opon m.in czy konstrukcyjne jest max przewidziany i koniec.  no jeszcze kwestia jest w sumie stosunek masy własnej do dopuszczalnej masy całkowitej. uwazam ze te 2.5t zapasu min musi byc. 

Opublikowano (edytowane)

Podnośnik masz za słaby w 6095MC do agregatów ważących ponad 2000 kg. Jeszcze żeby tam chociaż był podnośnik jak 6105 MC ma w opcji... a tu nic z tego. Patrzysz na DMC, ale maksymalny nacisk na tylną oś też na pewno sporo przekroczysz przy próbie zaczepienia takiego agregatu. Dopiero 6115 MC ma wzmocnioną tylna oś, ale też nie wiem czy na tyle, aby wszystko zmieściło się w parametrach. Lecz on ma już z kolei cenę 6120 M...

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

no widzisz to troche rozjasniłes mi sytuacje kolego. fakt ze MC ma słaby podnosnik. teraz Ciężkie są te maszyny a połzawieszanego u mnie nie ma sensu bo są wąskie kawalki.  oo to Ciekawe co mi pozostanie z tych Ciągników do 95km

Opublikowano (edytowane)

MF 5709S - 5710S, ale cena przestraszy - około 220 tys. zł netto trzeba dać za podstawę, udźwig niestety niewiele większy - 5200 kg, ale tylko na końcu haków. Jak byłem na pokazach w Siedlcach, to zauważyłem, że 57xx S ma 6400 kg dopuszczalnego nacisku na tylną oś, wydaje mi się, że kiedyś było to 6200 kg - przy serii SL, coś tam więc nową S-kę poprawiono, maksymalny dopuszczalny nacisk na przednią oś, chyba pozostał bez zmian - coś około 3500 kg, DMC 8500 kg. W tej cenie jest już NH T6 125 na skrzyni EC (tylny tuz z pompą tłoczkową - udźwig na końcu haków 7800 kg, max. nacisk na tylną oś 7300 kg, przednią - coś około 4100 kg dla osi nie wzmacnianej, DMC co najmniej 9500 kg) w nie najgorszym już wyposażeniu, ale to ciągnik o mocy około 115 KM. Jak dobrze wyposażysz MF 5709 S to dojdziesz do wniosku, że płacisz jak za traktor 6712 S (jak go tylko wycenisz), o całkiem innych gabarytach, maksymalnych dopuszczalnych naciskach, w lepszym standardowym wyposażeniu jak 57xx S. Jak dobrze wyposażysz 6712-6713S i poznasz cenę serii 771x S, to dojdziesz do wniosku, że nie ma się co szczypać tylko brać 7714 S-7715 S w 6 cylindrach i praktycznie tej samej cenie. Podobnie zobaczysz, że jest u NH - T5 100 śmiało skonfigurujesz w cenie T6 125 EC, T6 145 śmiało skonfigurujesz w cenie powyżej 255 tys zł netto, ale za 255 tys. zł netto jest 150 konna szóstka - NH T7 165S i to nie w podstawowym wyposażeniu! Dla większych mocy już nie sprawdzałem.

Wszystko więc jest ładnie, pięknie - tylko że moc nam wzrosła z 95 KM na 140-150 KM (minimum 115-120 KM) a koszty wzrosły poniżej 20%. Powiem ci, że w ogóle, nie opłaca się brać małych traktorów - chyba że jakąś kozę 80 KM i to też w jak najprostszym wyposażeniu do ciągania np. 2,5 m agregatu zębowego z wałem rurowym i siewnikiem konnym (to w sumie nie żart, bo parametry takich ciągników na tyle właśnie pozwalają), przyczep ze styropianem, czy np. uli z pszczołami lub bez nich. Inna jeszcze sprawa - w jakiej cenie to później ewentualnie sprzedasz, ile stracisz, na pewno też dużo, tak jak i w przypadku mocnego, jak na krajowe warunki, traktora.

Parametry JD 6xxx MC/RC:

http://manuals.deere.com/omview/OMAL222827_19/OULXA64,0003BA6_19_20160128.html

http://manuals.deere.com/omview/OMAL222827_19/toc.html

Jak coś to znajdziesz też takie informacje i w polskim języku na stronie JD.

Edytowane przez Kos_pl
  • Like 1
Opublikowano

Ale żeś się rozpisał;)

Krótko mówiąc dzięki Unii mamy drogie ciągniki małej klasy a te sprzedają się najczęściej. Skoro duży ciągnik kosztuje tyle co mały a koszta jego produkcji na pewno są większe to wnioski niech każdy wyciągnie sam.

 

Orientuje się ktoś w cenie JD 6120M? 

Opublikowano
2 godziny temu, Kos_pl napisał:

MF 5709S - 5710S, ale cena przestraszy - około 220 tys. zł netto trzeba dać za podstawę, udźwig niestety niewiele większy - 5200 kg, ale tylko na końcu haków. Jak byłem na pokazach w Siedlcach, to zauważyłem, że 57xx S ma 6400 kg dopuszczalnego nacisku na tylną oś, wydaje mi się, że kiedyś było to 6200 kg - przy serii SL, coś tam więc nową S-kę poprawiono, maksymalny dopuszczalny nacisk na przednią oś, chyba pozostał bez zmian - coś około 3500 kg, DMC 8500 kg. W tej cenie jest już NH T6 125 na skrzyni EC (tylny tuz z pompą tłoczkową - udźwig na końcu haków 7800 kg, max. nacisk na tylną oś 7300 kg, przednią - coś około 4100 kg dla osi nie wzmacnianej, DMC co najmniej 9500 kg) w nie najgorszym już wyposażeniu, ale to ciągnik o mocy około 115 KM. Jak dobrze wyposażysz MF 5709 S to dojdziesz do wniosku, że płacisz jak za traktor 6712 S (jak go tylko wycenisz), o całkiem innych gabarytach, maksymalnych dopuszczalnych naciskach, w lepszym standardowym wyposażeniu jak 57xx S. Jak dobrze wyposażysz 6712-6713S i poznasz cenę serii 771x S, to dojdziesz do wniosku, że nie ma się co szczypać tylko brać 7714 S-7715 S w 6 cylindrach i praktycznie tej samej cenie. Podobnie zobaczysz, że jest u NH - T5 100 śmiało skonfigurujesz w cenie T6 125 EC, T6 145 śmiało skonfigurujesz w cenie powyżej 255 tys zł netto, ale za 255 tys. zł netto jest 150 konna szóstka - NH T7 165S i to nie w podstawowym wyposażeniu! Dla większych mocy już nie sprawdzałem.

Wszystko więc jest ładnie, pięknie - tylko że moc nam wzrosła z 95 KM na 140-150 KM (minimum 115-120 KM) a koszty wzrosły poniżej 20%. Powiem ci, że w ogóle, nie opłaca się brać małych traktorów - chyba że jakąś kozę 80 KM i to też w jak najprostszym wyposażeniu do ciągania np. 2,5 m agregatu zębowego z wałem rurowym i siewnikiem konnym (to w sumie nie żart, bo parametry takich ciągników na tyle właśnie pozwalają), przyczep ze styropianem, czy np. uli z pszczołami lub bez nich. Inna jeszcze sprawa - w jakiej cenie to później ewentualnie sprzedasz, ile stracisz, na pewno też dużo, tak jak i w przypadku mocnego, jak na krajowe warunki, traktora.

Parametry JD 6xxx MC/RC:

http://manuals.deere.com/omview/OMAL222827_19/OULXA64,0003BA6_19_20160128.html

http://manuals.deere.com/omview/OMAL222827_19/toc.html

Jak coś to znajdziesz też takie informacje i w polskim języku na stronie JD.

dzieki wielkie za wyczerpującą odpowiedz. wiele wniosłes do myslenia. aczkolwiek nie bede kupował wiekszego konia. z parametrów co podałes odnosnie MC wnioskuje ze dałby rade z tym agregatem. mam taka nadzieje bynajmniej a do tego moge zrobic z niego 120km.  w tej chwili obsiewam 70ha prawie. i ciągle się gospodarstwo powieksza ale nie mam duzych pól max 4ha w jednym kawałku. druga sprawa to jest taka ze mam juz plug i talerzówke nową pod te 100km. i nie ma sensu zmieniac i nabijac kieszeń dilerom. wydaje mi sie ze wiecej zrobie dwoma Ciągnikami o podobnej mocy a ma kto na nich jezdzic.

 tylko ze ten podnosnik moze juz nie działac prawidłowo przy Cięzkim agregacie.  sam juz nie wiem. w kazdym bądz razie z małego problemu zrobił się dość duzy problem. agregat i ciągnik wpisany w prow i Ciekawe co i jak wziąść zeby to razem chodziło. a Ciągnika większego niz 100km raczej mi nie dadzą. 

Opublikowano (edytowane)

Licząc że agregat o masie 2100 kg ma środek masy oddalony około 1,2 m za haków tylnego tuza ciągnika, to wypadałoby mieć traktor z tylnym tuzem o udźwigu około 5600-5700 kg na końcu haków, żeby jeszcze była jakaś minimalna rezerwa w udźwigu albo już i nie (a 5300 kg to takie już absolutne minimum). Jeżeli środek masy agregatu będzie bliżej - wystarczy i trochę mniejszy udźwig tylnego tuza, jeżeli dalej - tylny tuz musi mieć wtedy odpowiednio większy udźwig.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano (edytowane)

http://manuals.deere.com/omview/OMSU47361_19/toc.html

Tylny podnośnik w opcji lepszy, ale przednia i tylna oś znacznie słabsza (duże DMC jest chyba zrobione tylko pod reklamę). Dodatkowo rozstaw osi jest mniejszy, szybciej ciężki agregat będzie przeciążał tylną oś. A na przód - do odciążenia tyłu - też wielkich ciężarów to nie zawiesisz.

Reklamowany jest jako "mały może więcej", ale jest to moim zdaniem g* prawda. I jeszcze zobaczysz jaka jest cena tego wynalazku - odstraszająca.

Edytowane przez Kos_pl
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Planujecie zakup nowego ciągnika rolniczego w tym roku? Macie jakieś wyceny nowych ciągników? Odwiedziliście jakiegoś dilera?
      jeżeli znacie ceny nowych ciągników lub zamówiliście nowy ciągnik podzielcie się informacją z innymi użytkownikami, na pewno pomożecie podjąć decyzję.
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez paweł199413
      Stoję przed wyborem przyczepy jednoosiowej coś w okolicy 4t. Co polecacie. Moze ktoś z was ma coś w miarę na sprzedaż 
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez ursus914mirokk
      Witam chce kupić rozrzutnik obornika SIPMA RO 800 Zefir lub PRONAR NV161/2  czy ktoś posiada taki rozrzutnik jaki podałem lub ma tej firmy?? jake sa wady i zalety ? na co zwrucic uwage 
    • Przez yacenty
      Witam!
      prosze w miare mozliwosci o rozne cenniki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v