Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam mtz 1025 a i walczyłem tak ale z czujnikiem do temp. okazało się że to wskażnik temp się upalił (gdzieś na tej zielonej płytce). samego wskaźnika na konsoli nie wymieniają a z całą konsolę krzyczą podan 1500 zł kupiłem zwykły wsaźnik okrągły(70zł.) okrągły otwór gdzieś na widoku, połączenie i po problemie

Opublikowano

Sprawa jest prosta- odłączasz przewód przy czujnika poziomu paliwa i wtedy wskaźnik ma pokazać 0 (pusty), przytykasz ten sam przewód do masy wskaźnik ma pokazać 1 (pełny) , Jeżeli pokazuje cały czas "pełny" to zwarcie przewodu do masy, albo coś pokombinowane z kablologią przy wskaźniku.

Opublikowano

jaki byscie mi polecili wskaznik poziomu paliwa ktory zamontowac chce w pronarze??

 

 

zrób tak jak ja, zamontowałem, (troszkę tylko przerabiąjąc) czujnik od poloneza wskazuje cacy tylko rezerwa zapala się jak mam jeszcze ze 30 litrów paliwa

Opublikowano

Próbowałem połaczyć zegar z czujnikiem na krótko, czyli z pominięciem oryginalnej wiązki. Dalej to samo pokazuje na maksa. Bo jak to jest? Jeden kabel ( czarny) to + drugi zielony to jest na obudowę zegara, czyli raczej masa. Trzeci też zielony to pewnie od czujnika. A czy po wciśnięciu włącznika masy zegar od razu powinien pokazywać poziom paliwa czy dopiero po odpaleniu silnika?

Opublikowano

Próbowałem połaczyć zegar z czujnikiem na krótko, czyli z pominięciem oryginalnej wiązki. Dalej to samo pokazuje na maksa. Bo jak to jest? Jeden kabel ( czarny) to + drugi zielony to jest na obudowę zegara, czyli raczej masa. Trzeci też zielony to pewnie od czujnika. A czy po wciśnięciu włącznika masy zegar od razu powinien pokazywać poziom paliwa czy dopiero po odpaleniu silnika?

 

Nie wiem kolego jakim modelem dysponujesz, ale powinno być mniej więcej tak: od drugiego bezpiecznika prawego panelu bezpieczników idzie szary kabel do zasilania tablicy i od łączy niektóre zegary oraz zasila kontrolki. Na niebieski i czerwony nie zwracaj uwagi bo to jest tylko podświetlenie czujnika. Zegar ma podłączony + szarym przewodem na stałe i jest sterowany masą, czyli jeśli dobrze pamiętam fioletowy przewód leci do czujnika paliwa - nie widziałem go nigdy na oczy ale to raczej zwykły opornik drutowy jak w maluchu i w zależności od położenia pływaka podaje odpowiednią masę. żadnej filozofii w tym nie ma w zasadzie, jeśli odłączysz fioletowy to powinien wskazywać zero jeśli podłączysz zamiast niego masę powinien pokazywać max, wtedy masz pewność że zegar jest dobry. Może tak być choć nie mam pewności że fioletowy przewód jest gdzieś przetarty - wtedy cały czas będzie pokazywał max albo co jakiś czas wskazówka będzie podskakiwała.

Opublikowano

U mnie wskaźnik przestał działać po niecałym roku on nowości ciągnika, cały czas pokazywal pusty bak. Przyczyna okazała się bardzo prosta. Z Jakiejś przyczyny, a nawet na pewno poprzez wibracje wysunęła się trochę wtyczka na czujniku. Wczoraj wymontowałem siedzenie i dekielek w celu wyjmowania czujnika. Byłem miło zaskoczony gdy po dociśnięciu wtyczki wskaźnik zaczął działać :) Dodaje zdjęcie w celach edukacyjnych. Może się komuś przydać.

post-20060-0-37853900-1295376918_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v